سخنگوی نیروهای مسلح: نامزدهای انتخابات از ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه خودداری کنند

زیتون– سردار جزایری، سخنگوی نیروهای مسلح، خبر داد به صورت کتبی از ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواسته شده است تا در خلال تبلیغات انتخاباتی مراقبت شود «نامزدها و یا رسانه‌ها در ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه، منافع ملی و امنیت کشور را در نظر گرفته و از دخالت غیرتخصصی در این عرصه خودداری کنند»، چرا که «تصمیم‌گیری در این موارد خارج از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری است.»
صبح امروز خبر احضار غلامحسین کرباسچی به دادسرا به دلیل اظهارنظر در مورد رویکرد ایران در سوریه منتشر شده بود.
جزایری در بخشی از سخنان خود گفت که «عامل اصلی» دور شدن سایه جنگ از کشور «آمادگی و توان بالای نیروهای مسلح در کنار مردم آگاه و هوشیار» است و درصد تاثیرگذاری سایر عوامل از جمله «مشکلات داخلی و خارجی آمریکایی‌ها و یا دیپلماسی، در برابر آن ناچیز است».
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در یک سخنرانی به مناسبت روز کارگر گفته بود: «گاهی می‌شنویم و شنیده‌ایم در گذشته بعضی‌ها گفته‌اند که وقتی ما آمدیم مسئولیت پیدا کردیم توانستیم سایه‌ی جنگ را از سر کشور رفع کنیم»؛ به گفته رهبر ایران «نه، این حرف‌ها، حرف درستی نیست.» به گفته رهبر ایران «آنچه که سایه‌ی جنگ را، سایه‌ی دشمن را در طول این سال‌های متمادی از سر کشور رفع کرده است حضور مردم بوده است.»
پس از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، حامیان حسن روحانی این توافق و لغو قطعنامه‌های شورای امنیت را موجب دور شدن خطر جنگ از ایران توصیف کرده بودند.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. چرا جناب ســردار …!
    خرجی که میکنیــد از کیســه مردم است و اینهــا هم میخواهنــد رئیـس جمهـور مردم بشــونــد، چــه اشکالی دارد که این آقایان حرف دل مردم یا بخش اعظم دل مردم را بگوینــد…؟!
    اگراین آقایان که نامزد انتخاب شــدن هستنــد بشما نگوینــد: آقایان ســرداران، آقایان تنــدرو ما خستــه شــدیــم از عملکرد شما که هر روز برای یــه کشــوری شاخ و شــونــه میکشیــد…! یا میخواهنــد بشما بگوینـــد آقایان: ما میخواهیــم زندگی بکنیــم آنطوریکه که حق ما است…
    شما از کجا میفهمیــد…؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »