نقوی حسینی: خبر لغو تابعیت ایرانی افراد دوتابعیتی را تکذیب می کنم

زیتون– حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس، خبر لغو تابعیت ایرانی افراد دوتابعیتی را تکذیب کرد و گفت این افراد از داشتم اموال غیرمنقول محروم هستند و امکان انتصاب آن‌ها در برخی سمت‌ها وجود ندارد.
جام‌جم آن‌لاین به نقل از نقوی حسینی نوشت که قانون «مجازات‌های سختی برای افراد دوتابعیتی در نظر گرفته»، از جمله اینکه «تابعیت مضاعف اشخاص را به رسمیت نمی‎شناسد»، آن‌ها از «داشتن اموال غیر منقول محروم شده و دادستان در مقام مدعی‎العموم اقدام به فروش این اموال نموده تا در ازای دریافت وجه اموال به فروش رفته، نامبرده دیگر صاحب اموال غیر منقول در کشور نباشد» و آن‌ها از «انتصاب در برخی سمت‌ها» منع شده‌اند.
پیشتر خبری درباره «لغو تابعیت ایرانی دوتابعیتی ها» از قول نقوی حسینی منتشر شده بود. او ضمن تکذیب این خبر، گفت مجلس مصوبه‌ای در این زمینه ندارد: «در صورتی که شخص تابعیت مضاعف داشته باشد حقوق مدنی تابعیت خارجی را لغو و به رسمیت نمی‎شناسد.»
عضو کمیسیون امنیت ملی دلیل پیگیری پرونده «دوتابعیتی ها» را «اقبال سرویس‌های جاسوسی به این قبیل مدیران و سو استفاده از آن‌ها» عنوان کرد و گفت: «طبق آمار ۷۹ نفر مشکوک به تابعیت مضاعف در استعلام‌ها داشتیم که از این تعداد ۳۵ نفر پس از احراز دوتابعیتی بودن رد صلاحیت شده‌اند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. بنام خدا، متاسفانه یک عده بی سواد در بعضی مناصب ادعاهایی می کنند که وجاهت قانونی ندارد و تاثیرات منفی هم برجای می گذارد. اولا دو تابعیتی بودن مطابق قوانین ایران جرم نیست، ثانیا کسی نمی تواند تابعیت یک ایرانی را لغو کند. ثالثا در جایی که بیگانگان می توانند تملیک غیر منقول کنند، گرفتن این جق ار دو تابعیتی ها وجهه قانونی ندارد.
    در عوض تاثیر سوء این اظهارات فرار سرمایه ها از ایران است.

  2. این بابا کفگیرش خورده به ته دیگ داره برای یک سری از مردم یا باحتمال زیاد رقبای سیاسی خودش کیسه میدوزه. لابد یک زمین با ارزشی جایی سراغ داره که صاحبش دوتابعیتی است و می خواد بالا بکشه و یک لیوان آب روش ؛)

  3. به رسمیت نشناختن تابعیت مضاعف یعنی ایرانی دانستن انان ، چرا نمیتوانند اموال غیرمنقول داشته باشند ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »