مقام عالی سپاه خبر داد

حماس در حال معامله با اسرائیل است

زیتون– خسرو عروج، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران از جنبش فلسطینی حماس علنا انتقاد کرده و رهبران این جنبش را متهم کرد که در پی سازش و توافق با اسرائیل هستند.
مشاور عالی محمدعلی جعفری گفت «فکر می‌کردیم که حماس پرچم مبارزه را بلند کرده تا اسرائیل را از بین ببرد، اما حالا می‌بینیم حرف‌های دیگری می‌زنند.» 51868C09-218E-4567-9282-E82F3A7712A4_cx0_cy6_cw0_w987_r1_s_r1
او که در این رابطه با مهر گفتگو می کرد، مدعی شد «حماس در ترکیه به مذاکره با اسرائیل نشسته است و می‌خواهد با آن پیمان‌های متعدد ببندد.»
به گفته مشاور ارشد فرمانده سپاه پاسداران «حماس و فتح در جلساتی می‌نشینند و با آنهایی که ارتش های اسلامی بدلی را پشتیبانی کرده، مثل ترکیه و عربستان، مذاکره می‌کنند؛ این کشورها در تمام سطوح با اسرائیل همکاری می‌کنند.»
اشاره این فرمانده ارشد سپاهی به احتمال زیاد به گزارش‌هایی است که رسانه های اسرائیلی در روزهای گذشته منتشر کرده‌اند.
رادیو فردا نوشت که در این گزارش‌ها آمده است «بعد از آشتی دو هفته پیش اسرائیل و ترکیه، دولت آنکارا در حال میانجی‌گری میان حماس و اسرائیل، از جمله برای بازگرداندن جسد دو سرباز و دو شهروند زنده عرب و اتیوپیایی اسرائیلی اسیر در دست حماس در غزه است.»
اسماعیل هنیه، معاون رییس دفتر سیاسی حماس، در غزه روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر گفته بود که حماس در فکر جنگ جدید با اسرائیل نیست، بلکه معامله تازه‌ای با اسرائیل را می‌طلبد؛ ولی برای آن شروطی دارد.
خسرو عروج، مشاور فرمانده سپاه پاسداران، در ادامه افزود «امام می فرمایند نابودی اسرائیل را در دستور کار داشته باشید و این غده سرطانی باید از بین برود؛ و غیر از اسرائیل، عربستان، ترکیه، قطر، اردن و سرمداران یمن و مصر نیز اولاد نامشروع جامعه جهانی هستند… شیطان بزرگ، آمریکا، می خواهد عربستان، ترکیه و مصر را هم متصل کند…»
مناسبات مستحکم میان حماس و جمهوری اسلامی اندکی بعد از آغاز جنگ داخلی سوریه به تیرگی گرایید؛ حماس که از بستر اخوان المسلمین برخاسته از برخی از گروه‌های معارض در سوریه حمایت و حکومت بشار اسد را نکوهش کرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. چند سال پیش در یکی از روزنامه های وطنی خواندم که اسماعیل هنیه در پاسخ خبرنگاری که از او پرسیده بود الگوی شما برای حکومتداری کدام کشور است، گفته بود: ترکیه
    وقتی پاسخ او را دیدم، واقعاً خشکم زد!
    از دیدگاه منافع سردمداران جمهوری اسلامی هم به این پاسخ بنگریم، این جواب یعنی شکست راهبردی ایران در فلسطین، که برای آن هزینه‌ای انسانی و مالی بسیار زیادی صرف کرده است!
    اما افسوس که باز در بر همان پاشنه می چرخد!

  2. تعجبی ندارد ، طبیعی است که با خوردن کفگیر ولی امر مسلمانان جهان به ته یگ ، مولی علیهم هم پراکنده شوند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

مقام عالی سپاه خبر داد

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »