در این جنگ تن به تن با ملت و زنان ایران، حاکمان بازنده‌اند

زیتون – زهرا رهنورد، طرح‌ لایحه موسوم به «حجاب و عفاف» را «جنگ تن به تن» حکومت با زنان ایران خطاب کرد و افزود بازنده اصلی این جنگ حاکمان خواهند بود.

خانم رهنورد در پیامی که روز دوشنبه، بیست و دوم خرداد، از داخل حصر خانگی منتشر کرد، لایحه موسوم به حجاب و عفاف را «فهرست مشمئزکننده‌ای از نگرش قرون وسطایی و تجاوز به حقوق شهروندی و آزادی‌های طبیعی انسانی زنان» دانست.

وی به حکومت توصیه کرد اجبار و قانون‌های موجود در زمینه حجاب را برای همیشه کنار بگذارند زیرا «تقارن و تلازم ذاتی بین عفاف و حجاب وجود ندارد.»

خانم‌ رهنورد همچنین با بیان اینکه «نحوه پوشش و سبک پوشش نه جزء ۵ اصلِ اصول دین است و نه در زمره ۸ فرعِ فروع دین»، افزود:«این خود گویای حریمی و تابویی است که نباید به عنوان دین وارد آن شد.»

متن کامل این پیام که در کانال کلمه منتشر شده در ادامه می‌آید.

به نام خدای رنگین کمان

حاکمان با طرح و تبلیغ لایحه حجاب و عفاف، جنگی تن به تن را با زنان ایران راه‌اندازی کرده‌اند؛ در حالیکه اولاً تقارن و تلازم ذاتی بین عفاف و حجاب وجود ندارد و من این نکته را حدود بیست سال پیش که آن را شورای انقلاب فرهنگی، پیگیری و تبلیغ می‌کرد در مطبوعات مطرح نمودم. دوم اینکه نحوه پوشش و سبک پوشش نه جزء ۵ اصلِ اصول دین است و نه در زمره ۸ فرعِ فروع دین؛ و این خود گویای حریمی و تابویی است که نباید به عنوان دین وارد آن شد.

حاکمان برای حفظ منافع سیاسی و تداوم قدرت خود، هنوز باور ندارند که از تاریخ کودتای انتخاباتی ۱۳۸۸ به این سو، به خصوص، پس از قتل حکومتی دخترک بیگناه کُرد، ژینا امینی و جنبش پر شکوه زن، زندگی آزادی، تاریخ کشور ما بار دیگر ورق خورده و فصل جدیدی در زندگی مردم شروع شده؛ به‌ویژه در مبارزه با استبداد و مطالبه آزادی‌ها و سبک زندگی، خواسته‌های ملت ارتقاء یافته است و در این فصل جدید زنان و جوانان پیشتاز بوده‌اند.

بند بند لایحه حجاب و عفاف، فهرست مشمئزکننده‌ای از نگرش قرون وسطایی و تجاوز به حقوق شهروندی و آزادی‌های طبیعی انسانی زنان ارائه می‌دهد که ناشی از عدم توانایی درک طراحان این لایحه از خیر عمومی و توسعه ملی و ارتقاء کشور در سطح بین‌المللی و رفع شکاف‌ها و تبعیض‌های اقتصادی و قومی و جنسیتی است.

به حاکمان توصیه می‌کنم اجبار در حجاب را برای همیشه کنار بگذارند و اگر قانونی هم در این زمینه وجود دارد، به‌دلیل فقدان پایگاه عقلانی و تضاد با منافع ملی و انسانی آن را کنار بگذارند و حذف کنند و بدانند در این جنگ تن به تن با ملت و زنان ایران، بازنده اصلی حاکمان خواهند بود.

زهرا رهنورد
۲۲ خرداد ۱۴۰۲

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

4 پاسخ

  1. حجاب اجباری و کلا هر نوع امر شخصی که اجباری شود، اداره کشور به جای رفتن سوی تولید ثروت و توزیع شایسته سالار ثروت به سمت خشونت کشیده می شود که به ارازل-اوباش-سالاری و مزدورپروری (گسترش فاشیسم و پادگانی شدن کشور) و ماله-کش-سالاری مانند نماینده و قاضی و آخوند اجاریه ای رانتخوار (قرون وسطایی شدن کشور) کشیده می شود. این امر منجربه شکلگیری فساد پنهان شده در هاله نور جعلی می گردد و اقتصاد کشور آلوده شده به هاله نور جعلی-اجباری را به رانتخواری کشانده که منجربه تورم افسارگسیخته و از بین رفتن قدرت خرید دستمزد و مستمری می گردد. به مرور زمان، کشوری باقی می ماند که در حال غرق شدن در تورم و فساد گسترده اقتصادی و فاشیسم و جنگ و تخریب و اعدام و شکنجه-اعترافگیری و مفتخواری آخوندی و انحصار ثروت پادگانی و هرز ثروت کشور است که درنهایت به مرور به عقب ماندگی تدریجی کشور از دیگر کشورها در همه زمینه های کیفیت زندگی (مسکن خوراک بهداشت تفریح باکیفیت) خواهد انجامید.

    از طرف دیگر مادر و خدیجه بزرگوار، همسر بنیانگذار اسلام، نه تنها حجاب نداشتند که مسلمان هم نبودند و آنهایی که بی حجابی را مفسده می نامند پس پیامبر اسلام را محصول مفسد نامیده اند.
    کلا، اینهایی که حجاب حجاب می کنند (بغیر از آن نفوذی های استعمار)، همانهایی هستند که در زمان پیغمبر اسلام نیز دخترها را در گونی می کردند تا بتوانند با القای ترس با دختران ۹ تا ۱۴ ساله سکس می کردند. بچه بازهایی که از مذهب سو استفاده می کنند تا صورت کثیف خود را با هاله نور جعلی درخشان جلوه دهند.

    همچنین، خداوند به زبان فصیح عربی فرموده است که لا اکراه فی الدین، هیچ اجباری در دین نیست؛ پس اگر دین اجباری اعلام شود، آنوقت باید نتیجه گیری نمود که خدا دروغگوست اما خدای دروغگو قابل اعتماد نیست چه رسد به پرستش! حالت دیگر اینست که آن خدا نبوده که دروغ می گوید بلکه آن همان شیطان است که برای فریب عوام خود را خدا نامیده است چراکه هیچ شیطانی نیست که خود را شیطان بنامد تا منفور عوام گردد. حالت آخر اینست که چندین خدا وجود دارد که حرفهای متناقض می زنند و یا اینکه چندین شیطان وجود دارند که خود را خدا می نامند که در واقع موضوع اصلی همان جنگ انحصار قدرت و ثروت نزد یک گروه فاسد در مناطق جغرافیایی مختلف است.

    اما سازمانهای اطلاعاتی بخوبی از همه مسائل آگاهی دارند (به تعبیر خیلی ها، مذاهب نیز محصول همین این سازمانهای اطلاعاتی هستند) و عملکرد استعمار در سالهای اخیر، به این صورت است که با ایجاد عقب افتادگی در کشور هدف با قوانین قرون وسطایی در پوشش ایدئولوژی ( یاهسته ای غیر اقتصادی)، مانند ایران و افغانستان و کره شمالی و پاکستان و …، و درنتیجه ایجاد شکاف و تقابل بین ایران و جهان پیشرفته، اهداف ژئوپولتیک خود را تأمین نماید مانند شوروی-چی ها در سواستفاده از کوبا و کره شمالی و ویتنام و … و دموکراتهای قدیم مانند کارتر و کلینتن با بن لادن ضد شوروی شده و خمینی و اخیرا تفاله های شوروی-چی از خامنه ای ، شریعتمداری، حاجیزاده، احمدینژاد، و اخیرا رئیسی با قرآن روسی در دست، درآوردن تلافی بن لادن دستمال توالت اسهالی دموکراتهای قدیم در جنگ افعانستان با بن لادن القاعده ای شده و دیگر دستمال توالتهای اسهالی که هم اکنون همانند دوره احمدی نژاد مشغول گرفتن موشک مافوق صوت از خدایان کافر کره شمالی و عملگی استعمار در تفاله های شوروی مانند کوبا و نیکاراگونه و سوریه و … می باشند.

    1. دوست عزیز خداوند چنین چیزی را “نفرموده” بلکه این پیامبر اسلام بوده که پس از به قدرت رسیدن تمام آیات مکی را فراموش و نسخ کرده و اجبار و زور حکومتی را علنی کرده است. در قرآن برعکس ادعای خود کتاب،تناقض موج می‌زند. سویی گفته شده اکراهی در کار نیست و از سوی دیگر به مسلمین دستور داده آن قدر بجنگند تا دین تمام “زمین” اسلام شود و کافران را هم “سخت ببندند” و گردن و انگشتانشان را قطع کنند یا دست و پایشان را به خلاف ببرند!! این‌ها تنها تناقضات هم نیستند.در مورد ثروت(در مکه گفته شد که در جهنم با سکه داغ شده ثروتمندان را داغ خواهند کرد و در مدینه این که ثروت و برتری از جانب خداوند است و بقیه نباید مخالفت کنند!)،در مورد بردگان، در مورد اسرا، در مورد ادیان دیگر و دهها مورد دیگر تناقض میان آیات مکی و مدنی چنان آشکار است که کتاب قرآن عملا به دو بخش متضاد با یکدیگر تقسیم شده است و اکنون دستمایه سیاست‌مداران عوام‌فریبی از قماش رجب طیب اردوغان و شریعتی و نظایر آنان شده که تا پیش از در دست گرفتن قدرت به آیات نرم مکی متوسل شوند و پس از گرفتن قدرت تازه روی واقعی و مدنی را نشان دهند! ملت ایران در سال ۵۷ این فریب را خورد و اکنون ملت بدبخت ترکیه همان راه را در پیش گرفته است.

  2. اول که اقدام حاکمان نیست بلکه فریاد مردم ایران از رفتار هرزه ها در ایران بود که مجلس و دولت را وادار به طرح لایحه مذکور کرد. دوم اینکه بی مورد نیست کسی که احکام اسلام و خداوند را به رفتارهای قرون وسطایی تعبیر کند ، در زندان باشد .

    1. مردم ایران به استناد تمام نظرسنجی‌های انجام شده توسط خود حکومت با حجاب اجباری مخالفند،بنابراین لطف کنید از طرف مردم صحبت نکنید. ۴۵ سال خودتان را تمام مردم فرض کردید و دیگر انکار مخالفان ممکن نیست. ثانیا چطور موافقان حجاب آزادند فریاد بزنند و مجلس و دولت را وادار به تمکین به خواست خود کنند ولی مخالفان چنین حقی ندارند!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »