درخواست زندانیان سیاسی اوین از مجامع حقوق بشری برای توقف چرخه خشونت جمهوری اسلامی

زیتون – جمعی از زندانیان سیاسی در نامه‌ای از داخل زندان اوین از مجامع حقوق‌بشری خواستند برای توقف «چرخه سرکوب، خشونت و صدور احکام اعدام» در جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های حقوقی خود استفاده کنند.

این زندانیان بند ۶ اوین در این نامه که روز چهارشنبه، سوم خرداد، منتشر شد «هرگونه کشتار چه با گلوله و یا با طناب دار با هر نوع اتهامی چه قاچاق مواد و یا عقیدتی سیاسی» را «حماقتی جنایت گونه و نقض حقوق بدیهی بشر» خواندند.

آن‌ها همچنین از انتخاب نماینده جمهوری اسلامی به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ انتقاد کرده و اعلام کردند:«ما با هرگونه خشونت و اعدام و کشتار نه تنها امروز بلکه در فردای جمهوری اسلامی نیز مخالفیم و مخالف خواهیم ماند و تنها آدم کشان را به عدالت می‌سپاریم.»

محمد نوری‌زاد، زرتشت احمدی راغب، شهریار بیات، اسداله هادی، محسن غیاثی، سجاد ایمان نجات، مهراب رحیمی ریگی، یاور فتح الهی و مهدی مسکین نواز امضاکنندگان این نامه هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. انتخاب نماینده جمهوری اسلامی به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال
    ۲۰۲۳- عجب افتضاحی
    همه شاهد وضعیت اسف بار ظلم فساد گسترده و بی کفایتی و سرکوب شهروندان بی‌دفاع و مظلوم در ایران هستند.
    این هم مجامع بین المللی!!!!!!!!!!
    بشار اسد و بن سلمان را هم برای نوبت های بعدی
    در لیست قرار بده و انتخاب کن!!!!!!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »