حکم اعدام دست‌کم ۱۴ زندانی روز پنج‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت، اجرا شد

زیتون – بنابر گزارش‌ منابع حقوق بشری احکام اعدام دست‌کم چهارده زندانی روز پنج‌شنبه، بیست و هشتم اردیبهشت، در چندین شهر ایران اجرا شد.

دست‌کم ۵ نفر در زندان خرم‌آباد و ۴ تن دیگر در زندان‌ کرمان با اتهامات مربوط به مواد مخدر به دار آویخته شدند.

حکم اعدام دستکم یک زندانی بلوچ نیز از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر در زندان جیرفت به اجرا درآمد.

در زندان لاکان رشت نیز دو زندانی به اتهام «قتل عمد» در همین روز اعدام شدند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان مرکزی سنندج است.

گفته می‌شود حکم یکی از اعدامیان در حالی به اجرا در آمد که «ساعت ۶:۳۰ دقیقه با رضایت اولیای دم در مقابل پرداخت ۴ میلیارد تومان حکمش توقیف و به بند بازگردانده شده بود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. نه به اعدام نباید فقط محدود به جرایم سیاسی و معترضین شود. باید ماشین اعدام رژیم را از کار انداخت. هم اکنون هیچ کارزاری مهم تر از “نه به اعدام” نیست. در کنار کارزار سلبی مهم دیگری چون “نه به حجاب اجباری” این کارزار بایستی اولویت اساسی همه مبارزان و فعالان مدنی گردد. “نه به اعدام” باید به فرهنگ هر ایرانی تبدیل شود تا حتی وابستگان به رژیم که از آینده خود پس از پایان حاکمیت جمهوری اسلامی نگرانند بدانند که اگر محاکمه شوند اعدام نخواهند شد. به نظرم بخش جانی حاکمیت جمهوری اسلامی چرخه اعدام را به راه انداخته تا از سویی وحشت را در جامعه نهادینه سازد و از سوی دیگر اقلیت طرفدار حاکمیت را مجاب کند که راه برگشتی وجود ندارد چرا که در فردای پس از جمهوری اسلامی طرفدارانش به همین سرنوشت دچار خواهند شد. این ابزار را بایستی از دست بخش جانی حاکمیت گرفت.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »