پیام مهوش ثابت و فریبا کمال‌آبادی از زندان به همایش «گفت‌وگو برای نجات ایران»

پیداست که شما هموطنان گرانقدر عزم خود را برای عزت و آبادانی کشور عزیزمان جزم نموده‌اید. از تفرقه و تجزیه و مصلحت‌جویی شخصی و نزاع بر سر قدرت که مشخصه دوران طفولیت جامعه است عبور کرده، به وحدت در عین تنوع و کثرت روی آورده‌اید. مشخصه برجسته این مرحله از کمال، مشورت و تبادل آرای گسترده و گذار از ایده خشونت و تخریب و جستجوی تدابیر علمی و اخلاقی است.
کشور عزیز ما هم اکنون با معضلات گسترده و پیچیده اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، تربیتی، سیاسی، اخلاقی و … روبروست. در سرزمینی چنین غنی، چنین فقر عنان گسیخته، محرومیت گسترده، تورم و رکود، آلودگی هوا و نابودی محیط زیست، اختلاف فاحش طبقاتی و … به هیچ وجه قابل توجیه نیست. تعصب و تبعیض، دامن‌گیر همه مردم از هر جنس و قوم و هر زبان و دین و مذهب گشته است.
زنان پرتوان ایران، بار سنگین‌تری از تبعیضات مضاعف را بر دوش کشیده‌اند و جوانان پرشور و‌ خلاق، شرایط مناسب برای کار و تولید و زندگی سازنده و شاد برای خود نمی‌یابند. آنان به ناچار به طور روز افزونی به مهاجرت از ایران روی می‌آورند و آنان که چنین توان و امکاناتی ندارند، کثیری در خود فرو رفته به بیماری انزوا و بی‌تفاوتی مبتلا و یا به اعتیاد و فساد کشیده می‌شوند، چرا که فقر، مادر فساد است.
دوستان عزیز، هر چند ما در ۱۵ سال گذشته نزدیک به ۱۱ سال را به صرف اعتقادات خود در زندان بوده‌ایم اما در اثر همزیستی با گروه‌های مختلف زنان این سرزمین در زندان‌های مختلف به روشنی دریافته‌ایم که جامعه‌ی ما در پرتگاه سقوط اخلاقی قرار دارد. بحران‌های اجتماعی روز به روز گسترده‌تر و عمیق‌تر می‌شود و ویرانی بیشتری به بار می‌آورد. اتخاذ سیاست‌های نادرست، رواج فساد و فحشا و گسترش فقر و محرومیت و تنزل تاسف‌بار اخلاق را در پی داشته است. مردم به ستوه‌آمده راهی جز اعتراض برای خود نمی‌یابند زیرا همه راه‌های دیگر را قبلا آزموده و از آن‌ها مایوس و دلزده گشته‌اند.
اما در کنار همه این نابسامانی‌ها و محدودیت و محرومیت‌ها، آگاهی عمومی ایرانیان به سطحی فراتر از همیشه ارتقا یافته است و به نوعی به وحدت آرا و نظرات و تا حدودی هماهنگی در روش‌ها انجامیده است. شاهد آن، اعتراضات مختلفی است که اخیرا بر مبنای مطالبات روشن و حیاتی شکل گرفته است.
جامعه مدنی قوی‌تر از همیشه، مصمم به ایفای نقش خود در هر فرصت ممکن گشته. معلمان، کارگران و از همه گسترده‌تر زنان قیام نموده و در جنبش «زن، زندگی، آزادی» در ماه‌های اخیر نمود بیشتری داشته است.
اکنون اقلیت سنی ایران با حمایت پیشوای روحانی خود از ایده برابری و برادری مذهبی و رفع تعصب و تبعیض و ایران برای همه ایرانیان سخن می‌گویند. ایشان همچنین از حقوق هموطنان بهایی خود که ۴۴ سال است در معرض انواع تبعیضات و محرومیت‌ها قرار دارند، دفاع کرده‌اند.
دوستان عزیز، سرزمین محبوب ما ایران واجد منابع غنی و سرشار طبیعی و انسانی کم نظیری در جهان است. تمسک همه ما به اصول وحدت‌بخش و برابری انسان‌ها و احترام به هویت فردی و حقوق انسانی همه مردمان باید سرلوحه اقدامات ما قرار گیرد. رفع هرگونه تعصب از جمله دینی و قومیتی، تساوی حقوق زنان و مردان، اهتمام بی‌وقفه در امر تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول پیشرفته علمی و اخلاقی، ارائه فرصت‌های برابر برای رشد و پیشرفت بدون هیچگونه تبعیض، تامین امکانات ضروری توسعه برای همه نقاط کشور با اولویت نقاط کم‌برخوردار و محروم نگاه‌داشته شده، ایجاد فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری و ایجاد کار و حمایت از جوانان در ایجاد مشاغل مولد همسو با سایر نقاط جهان، آزادی بیان و و عقیده، آزادی مطبوعات و گردش آزاد اطلاعات و بسیاری اصول دیگر را شایسته اعتبار کامل در برنامه‌های توسعه و پیشرفت می‌دانیم.
به کارگیری تجربه جهانی دموکراسی و احترام به منشور جهانی حقوق بشر و همزیستی مسالمت‌آمیز با همه کشورهای جهان بر پایه احترام متقابل و حفظ تمامیت ارضی کشورها لازمه پیشرفت همه جانبه کشورهاست.
ما به گوناگونی‌های سرزمین بزرگ ایران و هموطنان عمیقأ احترام می‌گذاریم و این تنوع را در زیر خیمه وحدت‌بخش سرزمینی خود ارج می‌نهیم و ایران بزرگ را همچون گلستانی با گل‌های رنگارنگ می‌دانیم که این تنوع بر زیبایی گلستان می‌افزاید.
خدمت به کشور نه فقط وظیفه، که حق همه ماست.
از راه دور دست‌های شما را به گرمی می‌فشاریم و بهترین آرزوهای خود را تقدیم می‌داریم.
مهوش ثابت (مهوش شهریاری)
فریبا کمال‌آبادی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

6 پاسخ

  1. «به کارگیری تجربه جهانی دموکراسی و احترام به منشور جهانی حقوق بشر و همزیستی مسالمت‌آمیز با همه کشورهای جهان بر پایه احترام متقابل و حفظ تمامیت ارضی کشورها لازمه پیشرفت همه جانبه کشورهاست.»

    این درسته که دموکراسی و احترام به حقوق بشر و … خوبه اما اینها باید مبتنی بر ارزش های درونی جامعه باشه و تنها دنبال کردن نتایج تفکرات فیلسوفان و قوانین کشورهای دیگر، پدیدآورنده جامعه مناسب و ماندگار نخواهد بود.

  2. « اما در اثر همزیستی با گروه‌های مختلف زنان این سرزمین در زندان‌های مختلف به روشنی دریافته‌ایم که جامعه‌ی ما در پرتگاه سقوط اخلاقی قرار دارد. بحران‌های اجتماعی روز به روز گسترده‌تر و عمیق‌تر می‌شود و ویرانی بیشتری به بار می‌آورد. اتخاذ سیاست‌های نادرست، رواج فساد و فحشا و گسترش فقر و محرومیت و تنزل تاسف‌بار اخلاق را در پی داشته است.»

  3. آقا جون راحت بگید .مارا در بازی حکومتداری راه بدهند .لوازم مصرفی. آرایش زنان را ما بفروشیم.مشکلی نداریم با چه کسی حکومت کند.

  4. پیامهای روسی از پرستوهای روس به جاسوسان روس در ملا
    صفحه نخست » افشای اسناد محرمانه کمیته چهره‌های خاص

    https://news.gooya.com/2023/04/post-75327.php

    -چرا امیر طاهری نوریزاده ، چالنگی ، افشاری ،مجید محمدی ، اعتمادی ، میلانی ، سرکوهی ، عرفانی ، نیکروز ، نقره کار ، کاملیا ، بقراط ، نوری علا ، میرزادگی ، زرافشان ، عبادی ، رحمانی ، عمویی ، همایون ، سیما ثابت ، رهبر ، برزگر، فاروقی ، طالعی ، اشکوری ، پارسا ، علیزاده ، کشتگر ، نیکفر ، تابان ، کریمی ، شفیق ، عبقری ، اصلانی ، داریوش ، وثوقی ، فرخ نژاد ، رسول اف ، پناهی ، مرتضی ، سیدی ، ایجادی ، پوریا زراعتی ، شرفکندی ، هجری ، مجتبی واحدی ، مهدوی ازاد ، این یارو ریشو سپاهی که رفته جلوی وزارت خارجه انگلیس هم لس بابی سندز شده اعتصاب غذا (به جای جلوی سفارت روسیه و چین رفتن و سوریه و سعودی و کوبا و ارمنستان و ترکمنستان و قزاقستان ) ، نزدیک ۶۰ روز هست صحیح و سالم با باد و اب و هوا سیر میشه ، دیشب به پرزیدنت بایدن و امریکا اتهام می زد ، این همه ادم ریشوی عجیب و غریب که امریکا ستیز هستند و لبخند به لبان ناب علی شیمیایی ترقه روسی می اورند و پوتین را ارضا میکنند و م ب س را ماساژ خایه ای می دهند ،
    مورد تهدید نیستند ؟
    هیئت تهدید واسه اونها درست نمی کنند ؟
    این سیرک مسکو در تهران از شهریور ۱۳۲۰ تا به امروز دوام داشته و مشتری ان افراد بیسواد متوهم هستند
    اقا رژیم امریکا ستیز ضد اسرائیل است .
    اپوزیسیون ان چرا باید همان بازی را بکند ؟

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »