فرمانده پلیس هم «بی‌حجاب»‌ها را تهدید کرد؛ ارسال عکس و پیامک‌ اخطار پلیس به زنان «بی‌حجاب» و «معرفی به محاکم قضایی» 

زیتون – پلیس اعلام کرد از این پس عکس زنانی که در اماکن عمومی حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند را به همراه پیامک اخطار به آن‌ها ارسال خواهد کرد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس شنبه، نوزدهم فروردین، این طرح را «اقدام ابتکاری پلیس» برای «جلوگیری از بروز هرگونه تنش و تزاحم با هموطنان در برقراری قانون حجاب» توصیف کرد.

این پایگاه خبری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس در برخورد با افراد بی‌حجاب که «سیمای اخلاقی جامعه را مخدوش» و «چهره معنوی کشور را لکه دار» می‌کنند بر اساس «مُرّ قانون» برخورد خواهد کرد.

از طرفی دیگر به گزارش صدا و سیما احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی ایران اعلام کرده که از هفته آینده افرادی که کشف حجاب کنند «ابتدا تذکر می‌گیرند، بعد به محاکم قضایی معرفی می‌شوند». او گفته درباره خودروها و مکان‌های کسب‌وکار اقدام به توقیف و پلمب خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. جمهوری اسلامی در دهه نخست حیاتش هویت خود را به جنگ گره زده بود و مدام شعار میداد که جمهوری اسلامی یعنی جنگ دایمی با “کفار” و “راه قدس از کربلا می‌گذرد” و…در نتیجه پایان جنگ ضربه‌ای هولناک بر مشروعیت و هویت در ذهن هوادارانش شد. پس از آن تلاش شد تا تئوری ادامه جنگ در داخل مرزهای ایران و مفهوم “دشمن داخلی” رزمندگان سابق را به جان مخالفان حکومت بیاندازند. دهه هفتاد نیز چنین گذشت و اکنون از ویترین خالی دهه شصت که با اقلامی مانند آمریکاستیری و اسرائیل ستیزی و حمایت از مستضعفان جهان و ایران و حجاب و عفاف اجباری و…چیزی جز حجاب اجباری باقی نمانده است.این آخرین سنگر برای حکومتی است که از روز نخست به جنگ ملتش و جهان رفته است.این حکومت آپارتاید محکوم به سرنگونی است. راه دیگری هم برای خود باقی نگذاشته است.

  2. .
    عباس عبدی اصلاح‌طلب گفت: فرصت‌ها چون ابر می‌گذرند زیرا روند افول باورهای دینی در جامعه که از چند دهه پیش آغاز شده و در سال‌های اخیر شدت یافته خطری برای نظام است.

    آقای عبدی،
    این خطر در اثر انحصارطلبی جمهوری اسلامی ایجاد گردیده و فقط با دادن مجوز فعالیت به مخالفان انقلاب که اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند مرتفع می‌گردد.
    از دبستان جهان درس محبت آموز، امتحان است بترس از خطر واخوردن.
    ای خوشا توبه و آویختن از خوبی‌ها، وز بدیهای خود اظهار ندامت کردن.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »