از سرگیری حملات شیمیایی به دانش‌آموزان دختر

زیتون – بنابر گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌‌ها و فضای مجازی مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر در سومین روز از سال تحصیلی ۱۴۰۲ در هشت شهر کشور ادامه یافت.

خبرگزاری صداوسیما چهارشنبه، شانزدهم فروردین، از «بدحالی» هفت دانش‌آموز دختر در مدرسه «سلامت» شهر قم خبر داد.

این گزارش نوشت این دانش آموزان پس از استشمام «بویی شبیه لاستیک سوخته» به علائمی مانند سردرد و سرگیجه دچار شدند.

سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» نیز از مسمومیت شماری از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه «ژیلا مقبل» در سنندج خبر داد.

در همین حال حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» در توییتی از بروز رخداد مشابهی در مدرسه دخترانه‌ای در بروجرد خبر داد و گفت با وجود مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان «مدیر مدرسه نگذاشته صدایش بیرون بیاید و به آمبولانس و اولیا اطلاع نداده‌اند.»

این حادثه نیز پس از انتشار «بوی بد» در ساختمان مدرسه رخ داد و باعث «حالت تهوع، سرگیجه، سردرد و تاری دید» شماری از دانش‌آموزان شد.

«۱۵۰۰ تصویر» همچنین در گزارشی دیگر از حضور نیروهای امنیتی در مدرسه دخترانه‌ای در تبریز در پی مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه خبر داد و نوشت:«دانش‌آموزان مسموم شدند. مدیر اجازه نمی‌داد بروند بیرون. داخل مدرسه پر از مامور لباس شخصی بود. اگر هم دست کسی گوشی می‌دیدند، ازش می‌گرفتند.»

این حساب توییتری همچنین از پخش گاز در مدرسه دخترانه‌ای در شهر محمودآباد در استان مازندران خبر داد.

حساب توییتری «مملکته» نیز به نقل از گزارش‌های مردمی خبر از مسمومیت‌ دانش‌آموزان دختر در شهرهای اردبیل، قزوین، و پیرانشهر داد.

گزارش‌های مردمی همچنین حاکی از انتقال تعدادی از دانش‌آموزان دختر مدرسه «استقلال» در کوهنجان سروستان استان فارس «با وضعیت جسمی وخیم» و «مسمومیت‌های مشکوک» به بیمارستان این شهر هستند.

با وجود اینکه مقام‌های قضایی سال گذشته از دستگیری چند نفر در ارتباط با مسمومیت‌های دنباله‌دار دانش‌آموزان دختر خبر داده بودند، این زنجیره حوادث با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ ادامه پیدا کرده است. طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شمار زیادی از دانش‌آموزان دختر در در شهرهای نقده، تبریز و اصفهان دچار مسمومیت شده و تعدادی از آن‌ها به بیمارستان منتقل شدند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. هیچ حکومت استبدادی در دنیای امروز به وحشیگری جمهوری اسلامی وجود ندارد که چندین ماه بی وقفه کودکان‌کشور را به صورت سیستماتیک با کاز مسموم کند تا انتقام تظاهرات صد حکومتی انها را بگیرد!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »