واکنش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به توقیف «سازندگی»: بستن دهان رسانه‌های منتقد بی‌ثباتی اجتماعی را افزایش می‌دهد 

زیتون – انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران توقیف روزنامه «سازندگی» را غیرقانونی دانست و از نهادهای دولتی خواست تا «با درک دشواری اوضاع کشور بی‌درنگ به جبران این تصمیم غلط اقدام کنند.»

این انجمن در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه، دوم اسفند، منتشر شد با بیان اینکه توقیف روزنامه سازندگی جامعه رسانه‌ای کشور را شگفت زده کرد نوشت:«در زمانی که بیش از پیش آثار خسارت‌بار توقیف روزنامه‌ها بر مرجعیت رسانه‌ای نشریات داخلی و تبعات زیان‌بار آن بر ثبات اجتماعی آشکار شده است، بستن دهان رسانه‌های منتقد، تنها به پیچیده‌تر شدن مشکلات و بالا رفتن بی‌ثباتی اجتماعی منجر خواهد شد.»

هیات نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه این روزنامه را به دلیل «نشر شایعات» توقیف کرد.

اکبر منتجبی، سردبیر «سازندگی»، علت این اقدام را انتشار خبری در مورد افزایش قیمت گوشت با عنوان «طغیان گوشت» در این روزنامه دانست.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران همچنین در ادامه از مدعی‌العموم خواست تا «جهت نقض حقوق اساسی مردم» موضوع را بررسی و مانع از اقداماتی شود که «تحت عنوان قانون و برای محدود کردن آزادی‌های مصرح در قانون» انجام می‌شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. من شنیدم که هر بار که بره بع بع میکنه فقط
    هر بار شنیدن صدای آن ۲۰ هزار تومان قیمت
    دارد. تا چه حد این خبر درسته!

  2. واقعاً باید از شبکه‌ای مثل ایران‌اینترنشنال تشکر کرد که مزه رسانه آزاد را به کام مردم تحت ستم ایران چشاند. هرچند دفاعش از باند اسپرماتوزئید رضاخان روی انقلاب زن، زندگی، آزادی در داخل کشور اثرات بازدارنده دارد، اما چه می‌شود کرد، هر پدیده‌ی اجتماعی‌ای انگار جمع اضداد است و این هم بخشی از بازی است. . .

  3. این همه نمونه دیگری از عقب‌ماندگی سیاسی نیروهای اصلاح‌طلب: انجمنی که باید پیشتاز انقلاب باشد، به حاکمیت می‌گوید نشریات وابسته‌ای مثل سازندگی را توفیق نکند تا مبادا «بی‌ثباتی اجتماعی»، یعنی انقلاب، ایجاد کند!

    ای خاک توی سر شما روزنامه‌نگاران وابسته به این استبداد دینی! حرف حساب نمی‌توانید بزنید خوب سکوت کنید!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »