دستگیری ۷۳ روزنامه‌نگار در اعتراض‌های سراسری؛ ۲۸ روزنامه‌نگار کماکان در‌بند 

زیتون – به گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، دست‌کم ۷۳ روزنامه‌نگار از ابتدای اعتراض‌های سراسری توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

به گفته بخش فارسی این فدراسیون بین‌المللی، ۲۴ تن از این افراد کماکان در بازداشت به سر می‌برند. همچنین از پیش از آغاز اعتراض‌ها« ۴ روزنامه‌نگار در زندان‌های ایران دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ماه‌های گذشته بارها خواستار آزادی روزنامه‌نگارانی شده که «ناعادلانه در ایران به دلیل انجام کارشان بازداشت شده‌اند.»

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون، در این باره می‌گوید:«ما به مقامات ایرانی یادآور می‌شویم که آزادی بیان حق بنیادین همه شهروندان ایرانی از جمله روزنامه‌نگاران است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. لطفا در متن ارسالی اینجانب تیتر و نام اینجانب هرا همانطور که در متن ارسالی مد نظر بوده از هم جدا کنید. با تقدیم احترام

  2. در حاشیه مخالفت با تحریم سپاه پاسداران از جانب اتحادیه اروپا
    حمید بهشتی
    آیا خواست مردم ایران دخالت دستکم سیاسی اتحادیه اروپا در امور ایران است؟
    البته اقلیتی پر سر و صدا اینگونه سخنان را در ایران اینترنشنال و سایر بلندگوهای تبلیغاتی حامیان براندازی مطرح ساخته‌اند. بسیار نیز قابل تفاهم است که با تبلیغات شدیدی که برای جا انداختن این سیاست آمریکایی که “سپاه پاسداران تنها دشمن ملت ایران است”، برخی را به دام تبلیغات آنها انداخته و طوطی‌وار این ادعا را تکرار نمایند. اما آیا این ادعای تکراری اثبات گشته است که تیراندازی به سوی مردم در تظاهرات‌ها فقط از جانب سپاه پاسداران صورت گرفته است؟
    موارد چندی را می توان نامید که اشخاص ناشناس از میان جمعیت به تقلید از روش‌های “لباس شخصی‌ها” چه به سوی سپاه پاسداران، بسیجی‌ها و نیروهای انتظامی و چه به جانب اشخاص بیطرف و حتا خارج از تظاهرات، تیراندازی و مردم را کشته اند. ۱۸ درصد جانباختگان از مدافعین نظام بوده اند. آیا آنها را نیز خودشان کشته‌اند؟ چگونه می توان باور نمود که نفرات مدافع نظام، یاران خود را هدف قرار داده باشند؟ در حالیکه وظیفه آنها کنترل و سرکوب اعتراضات و دفاع از نظم استبدادی حاکم است.
    اعتراضات سراسری در ایران در واکنش کشته شدن مرحوم مهسا- ژینا امینی آغاز گشت. چه بهتر، دستکم همین خواسته که گشت ارشاد ممنوع گشته و همانگونه که اکثریت مردم در همه پرسی خواسته‌اند، حجاب اجباری تاریخی گردد. انحرافات حاکمیت جمهوری اسلامی را باید گام به گام اصلاح نمود. برطرف نمودن حجاب اجباری گام بسیار مناسب و تعیین کننده ای است. زن، زندگی، آزادی!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »