تجمع هزاران ایرانی در استراسبورگ؛ «سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهید»

زیتون – هزاران تن از ایرانیان مقیم اروپا روز دوشنبه، بیست و ششم دی‌ماه، در مقابل پارلمان اروپا گرد هم آمدند و خواستار قرارگرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شدند.

بنا بر برخی گزارش‌ها، شمار حاضران در این تجمع ضد‌حکومتی در استراسبورگ به ۱۲ هزار نفر رسید.

بسیاری از چهره‌های سرشناس و جریانات مخالف جمهوری اسلامی در روزهای گذشته از این تجمع حمایت کرده بودند.

این تجمع در حالی برگزار شد که پارلمان اروپا قرار است روز پنج‌شنبه، بیست و نهم دی، در نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا تحریم سپاه را بررسی کند. تا کنون تنها تعدادی از فرماندهان و مقامات سپاه در لیست تحریم‌های این اتحادیه قرار گرفته‌اند.

پیشتر نیز بیش از یکصد تن از نمایندگان پارلمان اروپا در نامه‌ای به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار معرفی کل سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی شده بودند.

چندی پیش نیز اعضای مجلس عوام بریتانیا به اتفاق آرا طرحی را تصویب کردند که از دولت می‌خواهد با «تروریستی» خواندن سپاه، همکاری و حمایت از این نهاد را جرم کیفری محسوب کند.

ایالات متحده آمریکا نیز در سال ۲۰۱۹ و در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ این ارگان نظامی-سیاسی جمهوری اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده بود.

در تجمع روز دوشنبه، روبرتا متسولا، رییس پارلمان اروپا، با حضور در جمع مردم حمایت خود از این اقدام را اعلام کرد و گفت:«شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید و تاریخ‌ساز خواهید شد و ما شما را تنها نخواهیم گذاشت…مقام‌های ایران موفق نخواهند شد مردم را تا ابد در زنجیر نگه دارند و باید پاسخگو باشند.»

عبیر السهلانی، نماینده عرب‌تبار سوئدی در پارلمان اروپا، نیز با حضور در جمع ایرانیان تروریستی اعلام کردن سپاه را «تنها قدم اول» خواند و دریا صفایی، نماینده پارلمان بلژیک، این اقدام را در «امن‌تر کردن جهان» موثر دانست.

دانیال ایلخانی‌پور، نماینده پارلمان ایالتی هامبورگ در آلمان، نیز در این باره گفت: «وقت تعلل به پایان رسیده است. اروپا باید تصمیم بگیرد که آیا در سمت جمهوری اسلامی ایستاده یا در کنار مردم ایران.»

در این تجمع علیرضا آخوندی، نماینده پارلمان سوئد، بارت گوتاویس، نماینده هلند در پارلمان اروپا و سیامک آقابابایی، معاون شهردار استراسبورگ، نیز سخنرانی کردند.

به گفته برگزارکنندگان این گردهم‌آیی، تجمع بعدی در ششم اسفند در پاریس برگزار خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. این افراد یادشان نیست که در این مورد حدود دو سال پیش یک نو اندیش دینی در همین سایت زیتون فرمود که واژه‌ها را باید شست، نگاه دگری باید کرد

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »