حکم اعدام علیرضا اکبری، از نزدیکان شمخانی و لاریجانی، در دیوان عالی تأیید شد 

زیتون –وزارت اطلاعات ایران با انتشار بیانیه‌ای علیرضا اکبری را «یکی از مهم ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس» خوانده و قوه قضاییه هم قطعی شدن حکم اعدام او را تایید کرده است.

مریم اکبری، همسر علیرضا اکبری، زندانی متهم به جاسوسی و محکوم به اعدام در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفته است مقام‌های ایرانی اعضای خانواده را برای «ملاقات آخر» به زندان فراخوانده‌اند.

خانم اکبری گفت روز سه‌شنبه مطابق روال عادی با آقای اکبری ملاقات انجام شده است، اما امروز، چهارشنبه، دوباره برای آخرین ملاقات با خانواده تماس گرفته شده است.

در پی اعتراض متهم و فرجام‌خواهی وی، پرونده مجددا در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی، حکم اعدام را  تأیید کرد.

به گزارش «امواج»، علیرضا اکبری، معاون پیشین وزارت دفاع در دوران اصلاحات، از نزدیکان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین علی لاریجانی، رییس سابق مجلس، است.

این وب‌سایت عراقی به نقل از یک منبع آگاه نوشت که «اعضای خانواده اکبری در مقاطعی در بریتانیا اقامت داشته اند» و وی به طور مستمر با جواد وعیدی، رییس سابق تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران در زمان علی لاریجانی، در ارتباط بوده است.

پیشتر رسانه‌ها از دستگیری  یک  «ابر جاسوس» و محاکمه مقام ارشد سابق جمهوری اسلامی به اتهام جاسوسی برای یکی از سرویس‌های اطلاعاتی خارجی خبر داده بودند.

یک منبع ناشناس دیگر پرونده اکبری را «داستانی قدیمی» توصیف کرد و گفت:«او چند سال قبل محکوم شد. اما چهار ماه پیش پرونده‌اش برای اعدام فرستاده شد.» وی افزود خانواده اکبری اخیرا با تعدادی از شخصیت‌های برجسته سیاسی تماس گرفته و خواستار مداخله آن‌ها در این پرونده شده اند.

با این وجود، این منبع دخالت اکبری در مذاکرات هسته‌ای پیشین رد کرد و گفت او از سال ۱۳۸۱ در دولت حضور نداشته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. .
    فرهاد فرزاد تحلیلگر سیاسی پرسید: علیرضا اکبری جاسوس بزرگ انگلیس یا پروژه‌ی برکناری علی شمخانی؟

    آقای فرزاد،
    هر دو یکی می‌باشد زیرا همه‌ی مقامات رده بالای جمهوری اسلامی جواسیس اجانبند که برای حذف یکدیگر ۴۴ سال است پروژه می‌سازند.
    ای نگهبانان آیین ای دلیران در حروب، ای مدیران جراید ای خطیبان در خطوب.
    قدرت ما را چرا کاهیده قلاب القدر، پرده‌ی ما را چرا دریده ستارالعیوب.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »