روزنامه جمهوری اسلامی: معترضان «محارب» و «برانداز» نیستند؛ حق اعتراض مدنی را به رسمیت بشناسید 

زیتون – روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم مسیح مهاجری بر لزوم به رسمیت شناختن حق اعتراض مدنی و تامین امنیت معترضان تاکید کرد.

مدیر مسئول روزنامه اصول‌گرای جمهوری اسلامی  با اشاره به وجود بستر حق اعتراض در قانون اساسی نوشت:«این موضوع تا کنون در حد حرف باقی مانده، نه تنها این حق شهروندی جدی گرفته نشده و راهکار مناسبی نیز برای استفاده از این حق در نظر گرفته نشده، بلکه با اعتراض‌های سیاسی و حتی صنفی هم مقابله شده و در موارد زیادی به خشونت انجامیده است.»

این یادداشت که یکشنبه ۶ آذر به چاپ رسید رفتار حکومت در «محارب» و «برانداز» خواندن معترضان را عامل سوق دادن آنها به «مقاومت منفی و نافرمانی مدنی» قلمداد کرد و افزود:«با نافرمانان مدنی که اعتراضشان از مجاری قانونی به نتیجه نرسیده، و از روی ناچاری به اقدام فراقانونی رو می‌آورند، مانند “محارب” و “باغی” رفتار نکنند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. حق شهروندی ؟!
    از ولی و مولی علیه صحبت کن . تحفه ای که امام راحل عظیم الشان از هند برای امت اسلام آورد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »