«مهسا امینی در کما»؛ پلیس می‌گوید «ناگهانی دچارعارضه قلبی شد» 

درپی انتشار خبر به کما رفتن مهسا امینی در یکی از پاسگاه‌های انتظامی تهران، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در اطلاعیه‌ای این خبر را تائید کرده اما از ارایه جزئیات درباره حادثه خودد اری کرده است.
روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی خبری منتشر شد که دختری به نام مهسا امینی (ژینا امینی) ، ۲۲ساله‌ و اهل شهرستان سقز، همراه خانواده‌ به تهران سفر کرده بود که در ۲۲شهریور توسط گشت ارشاد بازداشت شد و پس از دو ساعت جسم نیمه‌جانش از ساختمان وزرا به بیمارستان کسری منتقل شد.
پلیس تهران در این اطلاعیه بدون اینکه نامی از خانم امینی ببرد و بگوید به چه اتهامی او را بازداشت کرده، گفته «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد».
در این اطلاعیه گفته شده «بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد».
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ ادعای مطرح شده درباره ضرب و جرح مهسا امینی و انتقال او به بیمارستان کسری تهران را رد کرده و آن را « ادعاهای رسانه‌های معاند درباره این حادثه»، خوانده و گفته «مستندات مربوطه در این خصوص در اختیار پلیس بوده و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد».
به گزارش «آفتاب نیوز» صبح روز چهارشنبه ۲۳ شهریور، خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه سه‌شنبه شب دختر جوانی پس از درگیری با گشت ارشاد «به خاطر شدت جراحات وارده و آسیب شدید مغزی» در بیمارستان «کسری» تهران تحت درمان قرار دارد.
سجاد خداکرمی روزنامه‌گار در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفته مهسا امینی در استگاه مترو «حقانی» بازداشت می‌شود و به اداره اماکن تهران به «وزرا» منتقل شده و پس از دو ساعت او را با آمبولانس به بیمارستان تهران انتقال می‌دهند.
سجاد خداکرمی از قول شاهدان عینی که در خودروی گشت ارشاد همراه مهسا امینی بوده‌اند، گفته خانم امینی در ماشین مورد ضرب و جرح قرار گرفت و وقتی به بازداشتگاه می‌رسد حال عمومی او خوب نبوده و در بازداشتگاه اداره اماکن نیز وقتی برای ورود به داخل ساختمان مقاومت می‌کند دوباره مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرد.
آقای خدا کرمی گفته کسانی که در اداره اماکن بودند گفتند با دیدن شرایط مهسا امینی، درخواست کمک می‌کنند اما ماموران پلیس از هرگونه اقدامی خودداری می‌کنند و آن را تمارض فرد بازداشتی تلقی می‌کنند.
این روزنامه‌نگار از قول برادر مهسا امینی گفته پلیس به خانم امینی گفته بود که او را برای «کلاس توجیهی» به پلیس «امنیت اخلاقی» درخیابان «وزرا» می‌برند و پس از یک ساعت آزاد خواهند کرد.
کیارش امینی به این روزنامه‌نگار گفته خانواده‌اش تحت فشار نیروهای امنیتی هستند و روز گذشته به سختی توانستند خواهرشان را ملاقات کنند.
سجاد خداکرمی از قول برادر مهسا گفته خواهرش در کما به سر می‌برد و آثار کبودی روی پاها و صورت او مشاهده می‌شود و جو بیمارستان «کسری» با حضور نیرو‌های انتظامی امنیتی شده است.
سایت خبری «صبح ما» نیز در گزارشی گفته مهسا امینی در حال حاضر در کما به سر می‌برد و به تشخیص پزشکان دچار سکته قلبی و مغزی شده است.

*بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »