ابوالفضل قدیانی: دستگیری تاجزاده، رسول اف و آل احمد برهان قاطعی است بر اصلاح‌ناپذیری نظام

جمعه شب خبر دستگیری برادر عزیز مصطفی تاجزاده منتشر شد. نظام استبداد دینی به ریاست علی خامنه‌ای مستبد امروز ایران و اعوان و انصارش بالاخره نتوانستند انتقادهای مشفقانه و مصلحانهٔ مصطفی را تحمل کنند. او سعی و کوشش فراوانی جهت اصلاح ساختاری نظام به کار می‌برد و صادقانه خواهان آزادی و دموکراسی، اصلاح نظام جمهوری اسلامی و تداوم آن بود. اما ظرفیت این نظام فاسد تنگ‌تر از آن است که بتواند حتی با اصلاحات جزئی کنار بیاید چه رسد به اصلاحات ساختاری.

اساساً ماهیت نظام دینی که خود را به دروغ و فریب به آسمان و خدا می‌بندد و کوچک‌ترین پاسخ‌گویی در مقابل مردم را نیز بر نمی‌تابد با اصلاح در تناقض، و با آن غیر قابل جمع می‌باشد.

دستگیری تاجزاده و فیلم‌سازان منتقد قدرت و مدافع حقوق مردم نظیر محمد رسول اف، مصطفی آل احمد و نیز زندانی کردن نرگس محمدی، سعید مدنی ، مهدی محمودیان محمد نوری‌زاد، هاشم خواستار ، کیوان صمیمی، اسماعیل عبدی، فرهاد میثمی، رسول بداغی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی و دیگر زندانیان سیاسی اولا برهان قاطعی است بر اصلاح‌ناپذیری نظام استبداد دینی و ثانیاً بر ترس و وحشت روزافزون نظام دینی از فروپاشی خود.

در هر حال دستگیری این عزیزان و سایر زندانیان سیاسی به شدت محکوم است و باید هر چه زودتر بدون قید و شرط آزاد شوند.

۱۴۰۱٫۴٫۱۸

ابوالفضل قدیانی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. بسیار جالب است که آقای رنانی نظر‌شان را در این مورد بگویند، که آیا ما ” گفتگو” بلد نیستیم، یا این حکومت دیکتاتوری اسلامی است!؟

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »