گسترش اعتراضات خیابانی در ایران؛ در گلپایگان خامنه‌ای را «قاتل» خواندند

زیتون-اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف ایران با وجود فضای به شدت امنیتی و استقرار پرشمار نیروی امنیتی و یگان ویژه در سطح شهرها، ادامه دارد.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده شامگاه سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت در تعدادی از شهرهای چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز مردم به خیابان‌ها آمدند.

فیلم‌هایی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده نشان می‌دهد در شهر گلپایگان در استان اصفهان اعتراضات گسترده بوده است.

مردم گلپایگان در این ویدیوها شعارهایی علیه رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دولت ایران سرمی‌دهند، از جمله «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله»، «رئیسی حیا کن، مملکتو رها کن»، «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه» و همچنین شعار «رضا شاه، روحت شاد».

نیروهای امنیتی و یگان ویژه نیروی انتظامی پس از آغاز اعتراضات خیابانی مردم گلپایگان به معترضان هجوم برده و شماری از معترضان را بازداشت کردند. نیروهای امنیتی همچنین از شوکر و گاز اشک‌آور برای سرکوب اعتراضات ضد حکومتی در گلپایگان استفاده کردند با این حال معترضان همچنین به تظاهرات خیابانی خود ادامه دادند

تصاویر از جونقان در استان چهارمحال و بختیاری که طی روزهای اخیر از کانون‌های اعتراضات بوده است، نشان می‌دهد یگان‌های ویژه پاسداران در تقابل با معترضان هستند.

تصاویر ویدئویی از گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد هم حاکی از حضور گسترده ماموران امنیتی در خیابان است.

شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری نیز همچنان صحنه اعتراضات است و یکی از ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ماموران امنیتی در حال ضرب و شتم معترضان هستند.

بر اساس گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده، نیروهای امنیتی روز سه‌شنبه در مراسم خاکسپاری پیش‌علی حاجیوندی، از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر، به مردم حاضر در این مراسم که در روستای شول‌آباد الیگودرز برگزار می‌شد، حمله کردند.

مقام‌های قضایی و انتظامی تاکنون درباره سرنوشت و محل نگهداری بازداشت شدگان اعتراضات در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و اصفهان توضیحی ارائه نکرده‌اند و تعداد کشته شدگان این اعتراضات را اعلاام نکرده‌اند.

در همین حال گزارش‌ها از تهران و کرج نیز حاکی از فضای شدید امنیتی و استقرار نیروهای امنیتی و یگان ویژه در سطح خیابان‌ها و میدان‌های اصلی است.

در تهران اعتصاب رانندگان شرکت واحد وارد سومین روز خود شد.

سومین روز اعتصاب؛ شهردار تهران برخورد امنیتی با رانندگان را تایید کرد 

اعتراضات مردمی اخیر که جرقه آن از نیمه اردیبهشت امسال در پی اعلام رسمی گران شدن نان و افزایش چندبرابری قیمت مواد غذایی در شماری از شهرهای خوزستان زده شد، هنوز ادامه دارد و به سایر استان‌ها نیز گسترش یافته است.

اعتراضاتی که روز ۱۵ اردیبهشت از جنوب ایران و شهر سوسنگرد آغاز شد و به برخی دیگر از شهرستان‌های استان خوزستان تسری پیدا کرد، پس از ۹ روز، به شهادت کاربران شبکه‌های اجتماعی به ده‌ها شهر در نقاط دیگر ایران رسیده است.

تاکنون اخباری از کشته شدن سه نفر در این اعتراض‌ها منتشر شده و احمد آوایی، نماینده‌ی دزفول، کشته شدن یک نفر در تظاهرات اندیمشک را تأییده کرده است.

این اعتراض‌ها به دلیل تورم و گرانی مواد غذایی آغاز شده اما بخش زیادی از تظاهرکنندگان شعارهای سیاسی سر می‌دهند و خواستار برکناری رهبر جمهوری‌اسلامی، رئیس دولت و اصلاح قانون اساسی هستند.

ویدئوهای متعددی از شهرهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی خصوصا توییتر منتشر شده، برخی از ویدیوها نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی در تعدادی از شهرها به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور متوسل شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. با سلام خیلی خوبه ازیک بازیکن حالا بهر دلیلی طرفداری بشود ولی خودتان هم‌می دانید حدف غفوری از تیم ملی ربطی به مسائل سیاسی ندارد.این اززمان کی روش دعوت نمی شد حتی در تیم استقلال هم بازیکن فیکس نیست ولی اینکه یک بازیکن موصع سیاسی می گیرد این به خودش مربوط است ایشان انگیزه دیگری از این موصع گیری دارد که جای بحثش نیست حال احوال زندگی ایشان وفیش قرار داد ایشان خلاف این را نشان می دهد ایشان بدلیل رفتار عیر متعارف در تیم استقلال نیز که با لگد به بطری آب زد چندین جلسه توسط مجیدی که امثال واقعا برایش با خرید بازیکن سنگ تم‌ام گذاشتند محروم شد .اما سخنی هم با شما گرداندن سایت زیتون دلتان به این چیزها خوش نکنید برای شما چیزی نمی ماسد . فقط می ترسم‌درآینده شما برای عکس گرفتن‌با پمپیو افتخار کنید شاید هم‌افتخار می کنید . بالاخره حقوق می گیرید . کمی ازاد مرد باشید .نه مزد بگیر

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »