شورای امنیت قطعنامه «وقفه بشردوستانه» در غزه را تصویب کرد

پس از چهاربار شکست، شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه ۱۵ نوامبر به قطعنامه‌ای که دعوت به “وقفه انسانی فوری و گسترده و ایجاد کریدور در نوار غزه” کرده است رأی مثبت داد. در آخرین نسخه این قطعنامه واژه “تقاضا” برای وقفه بشردوستانه به “دعوت” تبدیل شد تا کشورهای بیشتری با آن موافقت کنند.

در این قطعنامه همچنین “درخواست” برای “آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌های حماس و سایر گروه‌ها”  به یک “فراخوان” کاهش داده شد.

قطعنامه پیشنهادی کشور مالت برای آتش‌بس بشردوستانه در غزه با ۱۲ رأی موافق و سه رأی ممتنع در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید. آمریکا، روسیه و بریتانیا تنها کشورهایی بودند که به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.

این اولین قطعنامه درباره جنگ غزه در سازمان ملل است که با وتوی امریکا و دیگر کشورهای دارای حق وتو روبرو نشد. آمریکا از وتوی این قطعنامه خودداری کرد.

*دویچه‌وله فارسی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی توسعه پایدار و موزون است و این امر دغدغه کل جامعه است. طرح مسائل زنان

ادامه »

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی)

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی

ادامه »