دستگیری ۶۹ روزنامه‌نگار در جریان اعتراض‌های سراسری؛ ۳۱ تن کماکان در زندان 

زیتون – به گزارش‌ فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، از ابتدای اعتراض‌های سراسری در ایران تا کنون ۶۹ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند. ۳۱ تن از آنان کماکان در زندان به سر می‌برند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل این فدراسیون، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت روزنامه‌نگاران زندانی در ایران گفت: «ما یک بار دیگر خواستار آزادی فوری همه خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای هستیم که به‌طور ناعادلانه در ایران به دلیل انجام کارشان بازداشت شده‌اند.»

آقای بلانگر افزود: «ما به مقامات ایرانی یادآور می‌شویم که آزادی بیان حق بنیادین همه شهروندان ایرانی از جمله روزنامه‌نگاران است.»

تنها ساعاتی پس از انتشار این گزارش در روز یکشنبه، دوم بهمن، مقامات قضایی-امنیتی سه زن روزنامه‌نگار با نام‌های ملیکا هاشمی، سعیده شفیعی و مهرنوش زارعی را نیز در تهران بازداشت کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »