آمریکا: نیروی قدس سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف نمی‌شود

آمریکا تاکید کرد که نیروی قدس سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی باقی خواهد ماند.

پیش از این ژنرال مارک الکساندر میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده، به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفته بود که نیروی قدس «از نگاه شخص او» نباید از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف شود.

حذف نیروی قدس از فهرست سیاه آمریکا یکی از شروط تهران برای ازسرگیری توافق هسته‌ای بوده است. اما روز جمعه جالینا پورتر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در واکنش به این سئوال که آیا دیدگاه ژنرال میلی گویای مواضع دولت جو بایدن است، به نوعی با آن موافقت کرد.



تهران آلوده‌ترین شهر جهان

موسسه «آی.کیو.ایر»٬ موسسه جهانی رصد کننده شاخص کیفیت هوا در کشورهای مختلف، تهران در روز جمعه ۱۹ فروردین آلوده‌ترین شهر جهان بود؛ سازمان هواشناسی نیز اعلام کرد روزهای آینده ۲۶ استان ایران درگیر گرد و غبار خواهند بود.

بر اساس داده‌های منتشر شده در وبسایت این موسسه، روز جمعه پس از تهران شهرهای پکن در چین، چیانگ‌مای در تایلند، هانوی در ویتنام و بانکوک در تایلند در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار داشتند.

شاخص کیفیت هوای مناطق مختلف تهران در روز جمعه بین ۴۹۰ تا بیش از ۵۰۰ یعنی وضعیت‌های خطرناک و بسیار خطرناک در نوسان بود.

وزارت بهداشت به شهروندان ساکن تهران توصیه کرد از خانه خارج نشوند و اورژانس نیز گفت اتوبوس آمبولانس در میادین اصلی پایتخت مستقر می‌کند.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »