شرق: هنرمندان از افطاری رییس جمهوری استقبال نکردند؛ ایرنا: کذب محض است

درحالی که روزنامه شرق گزارش داد برنامه افطار ابراهیم رئیسی با شماری از هنرمندان به دلیل عدم استقبال هنرمندان لغو شد؛ خبرگزاری ایرنا این گزارش‌ها را «کذب محض» خواند و دلیل لغو برنامه را آلودگی هوا ذکر کرد.

این برنامه قرار بود شامگاه جمعه ۱۹ فروردین برگزار شود اما بنابر گزارش‌ها، اکثریت مطلق هنرمندان دعوت شده حاضر به شرکت در این مراسم نشدند.

به نوشته روزنامه شرق، در چند روز گذشته که دفتر رییس جمهور و دفتر وزیر ارشاد برای هماهنگی‌ها با این هنرمندان و سینماگران سرشناس تماس می‌گرفت «قریب به ۹۹درصد آنها به بهانه‌هایی مانند کرونا، بیماری، مسافرت از حضور عذر خواستند».

شرق تاکید کرده بود با اینکه «دولتی‌ها شرایط جوی را عامل لغو مراسم می‌دانند» اما علت لغو شدن در واقع این بود که «چهره‌های هنری حاضر نشده‌اند با رئیسی افطار کنند».

خبرگزاری دولتی ایرنا اما امروز این گزارش‌ها را «کذب محض» خواند و به نقل از مقام‌هایی که نام آنها را ذکر نکرده، بار دیگر آلودگی هوا را دلیل لغو مراسم گزارش کرد.

به نوشته ایرنا، ابتدا قرار بود این برنامه با حضور ۱۷۰ نفر در فضای باز نهاد ریاست جمهوری برگزار شود، و پس از آلودگی هوا تصمیم گرفته شد که این برنامه به مسجد نهاد ریاست جمهوری منتقل شود.

ایرنا گفته است چون فضای مسجد کوچک بود و «امکان پذیرایی در خور شأن هنرمندان وجود نداشت» برنامه لغو شد.



تایید خبر زنانه-مردانه شدن پارک‌ها در تهران

محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران٬ در واکنش به انتشار بنری از سر در یک پارک در منطقه ۱۴ شهرداری تهران و انتشار برخی اخبار مبنی بر زنانه و مردانه شدن پارک‌های تهران گفت: «عکسی که در فضای مجازی منتشر شده در خصوص طرحی است که شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادر و کودک قرار بدهد و به نوعی این پارک‌ها را به پارک های خانواده تبدیل کند. اجرای این طرح به این دلیل است که یک مادر به دور از چشم نامحرم به راحتی بتواند با فرزندش بازی کند.»

او در گفت‌وگوی با دیده‌بان ایران اضافه کرد: «بالای ۲۰۰ پارک مختص بانوان و مادر و کودکان خواهد شد. اگر برخی پارک ها مخصوص بانوان باشند دیگر زنان ما می‌توانند در این پارک ها به‌راحتی ورزش، مطالعه و یا با فرزندانشان تفریح کنند.

آقامیری با تاکید بر تقاضای مردم مبنی بر زنانه مردانه شدن پارک‌های تهران افزود: «دلیل اجرای چنین طرحی، تقاضای زیاد مردم شهر تهران بوده و ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم. در پارک‌ها مردان غریبه و جوانان نامحرم حضور دارند و این به صلاح بانوان نیست.»

آقامیری با اشاره به این نکته که یکسری از پارک‌ها برای همیشه پارک بانوان و مادر و کودکی می‌شود ادامه داد: «مردان که در طول روز سرکار هستند، مادرانی که بیشتر وقت آزاد دارند می‌توانند به این پارک‌ها رفته و با کودکان خود وقت بگذرانند و روحیه خانواده‌ها شاد و سلامت شود.»

آقامیری به این سوال سایت دیده بان ایران که آیا زنان مجرد و بدون همراه کودک هم می‌توانند وارد شوند یا خیر، پاسخ داد: «یک زنی که تنها است هم می‌تواند وارد شود.ه



آمریکا: نیروی قدس سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف نمی‌شود

آمریکا تاکید کرد که نیروی قدس سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی باقی خواهد ماند.

پیش از این ژنرال مارک الکساندر میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده، به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفته بود که نیروی قدس «از نگاه شخص او» نباید از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف شود.

حذف نیروی قدس از فهرست سیاه آمریکا یکی از شروط تهران برای ازسرگیری توافق هسته‌ای بوده است. اما روز جمعه جالینا پورتر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در واکنش به این سئوال که آیا دیدگاه ژنرال میلی گویای مواضع دولت جو بایدن است، به نوعی با آن موافقت کرد.



تهران آلوده‌ترین شهر جهان

موسسه «آی.کیو.ایر»٬ موسسه جهانی رصد کننده شاخص کیفیت هوا در کشورهای مختلف، تهران در روز جمعه ۱۹ فروردین آلوده‌ترین شهر جهان بود؛ سازمان هواشناسی نیز اعلام کرد روزهای آینده ۲۶ استان ایران درگیر گرد و غبار خواهند بود.

بر اساس داده‌های منتشر شده در وبسایت این موسسه، روز جمعه پس از تهران شهرهای پکن در چین، چیانگ‌مای در تایلند، هانوی در ویتنام و بانکوک در تایلند در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار داشتند.

شاخص کیفیت هوای مناطق مختلف تهران در روز جمعه بین ۴۹۰ تا بیش از ۵۰۰ یعنی وضعیت‌های خطرناک و بسیار خطرناک در نوسان بود.

وزارت بهداشت به شهروندان ساکن تهران توصیه کرد از خانه خارج نشوند و اورژانس نیز گفت اتوبوس آمبولانس در میادین اصلی پایتخت مستقر می‌کند.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »