واکنش جمهوری اسلامی به تحریم‌های جدید آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه به تحریم های اعمال شده جدید ایالات متحده علیه ایران واکنش نشان داد. خطیب زاده صحبت های مقامات دولت آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای را ادعا دانست.

سعید خطیب‌زاده٬ سخنگوی وزارت امورخارجه٬ تاکید کرد که این اقدام نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران است که در تداوم سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری آن دولت علیه ایران طراحی شده است.

روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا یک ایرانی به نام «محمدعلی حسینی» و چهار شرکت وابسته به او شامل «جستار صنعت دلیجان»، «شرکت صنعتی عمرانی پارس بنای صدر»، «سایه بان سپهر دلیجان» و «سینا کامپوزیت دلیجان»، را به‌دلیل مشارکت در تدارکات برنامه موشکی ایران و همکاری با مرکز تحقیقات جهاد خودکفایی سپاه و سازمان صنایع دفاعی ایران تحریم کرد.

بر اساس این بیانیه، شرکت‌های متعلق به محمدعلی حسینی، در بخش تولید پیشران‌های موشک‌های بالستیک با سپاه پاسداران و صنایع شیمیایی پارچین همکاری می‌کنند. صنایع شیمایی پارچین زیرنظر سازمان صنایع دفاعی ایران وابسته به وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است.

وزارت خارجه آمریکا تیرماه سال ۹۶ نیز سازمان تحقیقات و خودکفایی سپاه پاسداران را به‌دلیل نقش مهم آن در پژوهش و توسعه موشک‌های بالستیک تحریم کرده بود.

رویترز، یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود نوشت که تحریم‌های اعمالی جدید ایالات متحده علیه ایران را با تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای در ازای رفع تحریم‌ها بی‌ارتباط دانست.

او گفته است که آخرین تحریم ها علیه ایران بدون توجه به اینکه توافق هسته ای حاصل می شود یا نه، پا برجا خواهند ماند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شد اعلام کرد شخصی به نام محمد علی حسینی و چند شرکت را که برخی تحت مدیریت او هستند را به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت و ارائه خدمات در زمینه مالی، فناوری و دیگر خدمات به آن تحت تحریم قرار داده است.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »