برگشت خوردن بیش از ۳۲۷ تریلیون تومان چک در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰

آمارهای بانک مرکزی ایران نشان می‌دهد در ۱۱ ماهه پارسال هفت میلیون و ۵۶۶ هزار فقره چک به ارزش بیش از ۳۲۷ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است.

بر اساس این گزارش، چک‌های برگشتی از لحاظ ارزش رشدی هفت درصدی را نسبت به دور مشابه سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد.

آمارهای بانک مرکزی ایران بیانگر آن است که نسبت چک‌های برگشتی از لحاظ ارزش به کل چک‌های مبادله شده در ایران طی یک سال منتهی به بهمن سال ۱۴۰۰، حدود ۱۲ درصد بوده است.

در کل، طی بازه زمانی یاد شده، بیش از ۸۴ میلیون فقره چک به ارزش دو هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان مبادله شده است که از لحاظ ارزش رشدی ۳۰ درصدی نسبت به دور مشابه سال ۹۹ داشته است.



حمله با گاز اشک آور و باطوم به زنان در اطراف ورزشگاه امام رضا

شب گذشته و در جریان بازی فوتبال بین تیم‌های ملی ایران و لبنان٬ باز هم درهای ورزشگاه به روی زنان بسته ماند.

فیلم‌های منتشر شده از اطراف ورزشگاه «امام رضا» مشهد نشان می‌دهد که زنان زیادی با وجود خرید بلیت، نتوانستند وارد ورزشگاه شوند.

آن‌ها یک‌صدا شعار می‌دادند: «ما اعتراض داریم» و در گفت‌وگوی تصویری با سایت‌های خبری، بلیت‌های خود را نشان داده و تاکید می‌کردند که ساعت‌ها پیش از آغاز بازی، خودشان را به ورزشگاه رسانده‌اند. در نهایت اعتراض این زنان با گاز اشک‌آور پاسخ داده شد.

فدراسیون فوتبال تاکید کرده بود که بلیت فقط از طریق سایت فروخته می‌شود و مشخص نیست با این‌که به زنان بلیت فروخته‌اند، چرا از ورود آن‌ها جلوگیری شده است.

کامرانی‌فر، دبیر فدراسیون فوتبال، مدعی شده است: «نظر فدراسیون، حضور بانوان است. با توجه به تاکیداتی که از سوی فیفا شده نظر ما بر حضور آقایان و بانوان در کنار هم است».

او توضیح نداده که چرا با وجود آگاهی از مخالفت تندروهای مذهبی، بازی را به مشهد بردند و چرا فدراسیون نتوانسته است نظر خود و فیفا را در این شهر اعمال کند.

مسئولین فدراسیون فوتبال درباره احتمال واکنش تند فدراسیون جهانی فوتبال نیز اظهار نظری نکرده‌اند.

بیشتر صندلی‌های زیر جایگاه ویژه، همچنین دو سمت جایگاه که بلیت‌هایش را به زنان فروخته بودند، خالی بود.

فدراسیون فوتبال ایران به فیفا تعهد کتبی داده بود که زنان طبق قوانین فیفا از حق برابر با مردان برای تهیه بلیت و ورود به ورزشگاه برخوردارند.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »