رییس سازمان غذا و دارو تایید کرد: ارز ترجیحی دارو حذف شد

بهرام دارائی٬ رییس سازمان غذا و دارو کشور٬ خبر حذف ارز ترجیحی برای دارو را تایید کرد.

او البته در ادامه تاکید کرد که این ارز اختیار بیمه ها قرار خواهد گرفت و توضیح داد که در سال ۱۴۰۱ با انتقال منابع ارز ترجیحی به بیمه‌ها، ارز دارو مستقیما به دست بیماران می‌رسد و این سازوکار باعث از بین رفتن کمبود‌های دارویی خواهد شد.

رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت با اشاره به کمبودهایی که بر اثر تخصیص ارز ترجیحی در زنجیره دارویی ایجاد می‌شده است، گفت‌: «در سال ۱۴۰۱ با انتقال منابع ارز ترجیحی به بیمه‌ها، ارز دارو مستقیما به دست بیماران می‌رسد و این سازوکار باعث از بین رفتن کمبودهای دارویی خواهد شد. البته دولت همچنان این اختیار را دارد که ارز ترجیحی را به سیاق گذشته به وارد کننده تخصیص دهد،‌ یا اینکه برای برخی اقلام دارویی و تجهیزات ارز ترجیحی به بیمه، وبرای برخی دیگر به وارد کننده تخصیص داده شود. زمان اجرای این طرح به دولت واگذار شده است.»

دارائی در پایان اطمینان داد با تخصیص مابه‌التفاوت ارز ترجیحی به بیمه‌ها،‌ شاهد از بین رفتن کمبودهای دارویی و کاهش پرداختی مردم در حوزه دارو خواهیم بود.



مرکز آمار: نرخ تورم سال گذشته ۴۰/۲ درصد بود

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ به عدد ۴۰.۲ درصد رسید.

به نقل از مرکز آمار ایران در ماه اسفند بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان یزد با ٢, ٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های اردبیل و سیستان و بلوچستان ٠.۶ درصد است.

در اسفند ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ۴٠١, ۵ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٣ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان یزد با ٢.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های اردبیل و سیستان و بلوچستان ٠.۶ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣۴, ٧ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران (۴١.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢۶.٨ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ۴٠, ٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴٨.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣۶.٣ درصد) است.


۱۲ کوهنورد در ارتفاعات آبعلی مفقود شدند


جنجال در اسکار؛ بهترین‌های هالیوود معرفی شدند

نود و چهارمین دوره جوایز آکادمی اسکار زیر سایه حمایت هنرمندان از اوکراین و سیلی ویل اسمیت به مجری مراسم برگزار شد.

جایزه بهترین فیلم این دوره اسکار به فیلم «کودا» به کارگردانی سیان هدر رسید و اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان به فیلم «ماشین مرا بران» به کارگردانی ریوسوکی هاماگوچی از ژاپن اهدا شد.

در جریان مراسم ویل اسمیت در واکنش به شوخی کمدین کریس راک با مدل موی همسرش، روی صحنه رفت و این کمدین را کتک زد. اسمیت پس از این اقدام فریاد زد که این کمدین نام همسرش را به زبان نیاورد. این رفتار بی‌سابقه بازتاب گسترده‌ای در پی داشته است.

همچنین تعدادی از بازیگران در حمایت از پناهندگان روبان‌هایی را که هشتگ «با پناهندگان» بر آن نوشته بود، همراه داشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، این روبان‌ها را پیش از آغاز مراسم اسکار به افراد مشهور اهدا کرد تا در خلال نود و چهارمین دوره جوایز اسکار از آن استفاده کنند.

در بخشی از مراسم اسکار، همزمان با نمایش متنی درباره جنگ اوکراین، حاضران و ستارگان سینمای جهان لحظاتی برای ادای احترام به مردم اوکراین سکوت کردند.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »