آمریکا: سپاه از فهرست تحریمی حذف نمی‌شود

رابرت مالی٬ نماینده ویژه آمریکا در امور ایران٬ امروز در کنفرانسی در دوحه گفت حتی اگر توافقی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی شکل بگیرد، «ایالات متحده تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران را حفظ خواهد کرد».

خبرگزاری رویترز در این رابطه نوشت که رابرت مالی در این کنفرانس که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی قطر برگزار شد، افزود هم تحریم‌های ایالات متحده علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم «تعریف آمریکا از سپاه» باقی خواهد ماند.

اشاره‌ نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به موضوع حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی است که در روزهای اخیر به‌عنوان محل اختلاف جمهوری اسلامی و ایالات متحده در مذاکرات احیای برجام مطرح شده است.

پس از آن‌که وب‌سایت آمریکایی اکسیوس در روز سوم فروردین گزارش داد نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مذاکراتی غیرمستقیم با ایران، درخواست ایران برای حذف نام سپاه از فهرست نهادهای تروریستی را مورد بحث قرار داده، وزیر خارجه ایران نیز روز گذشته گفت که خروج سپاه از فهرست‌ تحریم‌ها «از موضوعات اصلی ما است».



هر ساعت ۲ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای فوت می‌کنند

کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور نیروی انتظامی٬ اعلام کرد که در سال گذشته ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.» او افزود که بر این منوال «هر ساعت ۲ فوتی و ۲۹ مجروح در جاده‌های کشور ثبت می‌شود.»

به گفته رییس پلیس راهور نیروی انتظامی «۳۸ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که ۳۵ درصد از وسایل نقلیه در کشور فرسوده است.»

هادیانفر افزود: «در سال گذشته ۳۶۰ هزار نفر مجروح شدند که از این تعداد ۱۵ تا ۲۵ درصد معلول و قطع نخاع شدند.»

به گفته او در طرح نوروزی امسال تاکنون ۴۳۱ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده و بیش از ۸ هزار نفر مجروح شده‌اند و «۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر شهرها اتفاق می‌افتد.»



حمله شریعتمداری به وزیر امور خارجه «دولت انقلابی»

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، از وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی به دلیل اظهارات او درباره احتمال حذف نشدن سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی انتقاد کرد. شریعتمداری تاکید کرد که او فاقد اشراف کافی بر حوزه سیاست خارجی است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در این رابطه گفت: «این سخنان از شخصیتی در جایگاه وزیر خارجه بسیار عجیب و غیرمنتظره است. چگونه می‌توان امنیت کشور و مردم را با آمریکای جنایتکار تاخت زد؟»

او افزود: «اشتباه دیگران این است که تسلیم را به اشتباه ایثار نامیده‌اند و بدتر اینکه این تسلیم را به فرماندهان سپاه نسبت داده‌اید. انتظار آن است که فرمانده سپاه اظهارات وزیر خارجه را اصلاح کند.»

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، روز گذشته گفته بود: «فرماندهان سپاه به من گفته‌اند که اگر مذاکرات به جایی رسید که مساله سپاه مانع توافق بود، سخت‌گیری نکنید تا توافق صورت گیرد. این از خودگذشتگی آنها است.»

امیر عبداللهیان همچنین گفته بود که مذاکرات وین به نقطه توافق نزدیک شده اما موضوعات اندک و مهم باقی مانده است.

او گفت: «خارج کردن اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از لیست تحریم‌های یک‌جانبه آمریکایی‌ها، یکی از موضوعات اصلی ما در مذاکرات است. برخی از هلدینگ‌ها و موسسات حکومتی ما در این فهرست‌ها قرار دارند و یکی از موضوعات هم سپاه پاسداران است.»


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »