حبیب افکاری آزاد شد

حبیب افکاری پس از ۵۴۵ روز از زندان آزاد شد.

وحید و حبیب افکاری به اتفاق برادرشان نوید افکاری، در جریان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت و به «محاربه» و قتل کارمند یک نهاد امنیتی متهم شدند. نوید افکاری، کشتی‌گیر ۲۷ ساله، با وجود ابهامات فراوانی که از سوی وکلایش اعلام شد و به رغم کارزار جهانی در مخالفت با اعدامش، ۲۲ شهریور پارسال اعدام و شبانه دفن شد. حبیب و وحید افکاری به ۵۴ سال و ۲۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

سعید دهقان، وکیل خانواده افکاری، اول شهریور ماه از رد درخواست اعاده دادرسی وحید افکاری توسط دیوان عالی کشور و تایید حکم ۲۵ سال زندان او خبر داده بود.

علاوه بر این حسین افکاری،‌ پدر برادران افکاری به دلیل پیگیری شکایات مربوط به شکنجه شدن وحید و حبیب افکاری، به توهین و افترا به مقام قضایی متهم شده و دادگاه برای او یک‌سال حکم حبس و ۷۴ ضربه شلاق صادر کرد که در دادگاه تجدیدنظر این حکم نقض شد.



مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساعتی پیش وارد تهران شد.

خبرگزاری تسنیم نوشت که بهروز کمالوندی، سخنگو و سازمان انرژی اتمی ایران در فرودگاه از مدیرکل آژانس بین‌المللی استقبال کرد.

این سفر در شرایطی انجام شده است که مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای، موسوم به برجام، به مرحله‌ای سرنوشت‌ساز رسیده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که رافائل گروسی برای بررسی آخرین احتمالات جهت حل و فصل اختلافات با ایران در خصوص پرونده‌های همچنان گشوده ایران در آژانس، راهی تهران شده است و این سفر یک روزه خواهد بود.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »