تعدیل خبرنگاران در روزنامه شرق

تعدادی روزنامه‌نگاران در حساب‌های کاربری‌شان در توییتر از اعلام مدیران روزنامه شرق به خبرنگاران این روزنامه مبنی بر پایان همکاری آنها تا پایان سال جاری خبر دادند.

بر اساس نوشته این روزنامه نگاران مدیران روزنامه شرق به خبرنگاران گفته‌اند «برای سال آینده دنبال کار» باشند و دیگر به دفتر روزنامه نیایند.

آن‌ طور که خبرنگاران روایت می‌کنند، از سال آینده، روزنامه شرق دیگر «خبرنگار ثابت» نخواهد داشت و قصد دارد بدون نیروهای ثابتی که باید برای آنها حق بیمه و مزایای دیگر پرداخت شود، به صورت حق‌التحریری کار کند.



عذرخواهی امام جمعه‌ شاهین شهر از معلمان

امام جمعه شاهین‌ شهر که گفته بود معلمان نباید از «زمین و زمان طلبکار باشند»، مجبور به عذرخواهی شد.

قاسم هاشمی٬ امام جمعه شاهین شهر از توابع اصفهان٬ در عین عذرخواهی ادعا کرده است که ویدئوی سخنرانی او «تقطیع» شده است.

امام جمعه شاهین شهر در سخنرانی خود در آیین افتتاح مدرسه خیریه «حاج ارزانی» در مقابل رئیس آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر گفته بود این حس که معلمان فکر کنند «زمین و زمان به آنها بدهکار» هستند، حس «خوبی نیست و باید اصلاح شود».

قاسم هاشمی در سخنرانی خود همچنین گفته بود که معلمان ایران در صورت «طلبکاری از زمین و زمان» برای آموزش «مایه» نخواهند گذاشت.

او درخواست اضافه حقوق را نیز به «خودزنی» تشبیه کرد و گفت در صورت افزایش حقوق، تورم از حقوق معلمان، سبقت خواهد گرفت.



مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران می‌رود

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز شنبه هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد.

وب‌سایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، ضمن انتشار این خبر نوشت: «احتمال دارد سفر مدیرکل آژانس به تهران با ابتکار وی برای دستیابی به نقشه راه مشترک برای حل و فصل موضوعات پادمانی مطرح میان ایران و آژانس مرتبط باشد.»

این وب‌سایت در ادامه خبر داد که موضوعات پادمانی جاری میان ایران و آژانس به یکی از «اصلی‌ترین عوامل کندی روند مذاکرات وین مبدل شده و اگر سفر گروسی به تهران بتواند در دستیابی به نقشه راه مشترک برای حل و فصل این موضوع کمک کند، می‌توان به رفع یکی از موانع مهم حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین امیدوار بود».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه نیز با ابراز «خوش‌بینی» در مورد امکان پیشرفت در زمینه مسائل پادمانی باقی‌مانده با ایران گفته بود که هیچ «فرایند خارجی دیگری» مانع این امر نخواهد شد.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »