حسین رونقی آزاد شد

حسین رونقی دقایقی پیش از زندان آزاد شد.

صبج امروز خانواده حسین رونقی از طی شدن مراحل «تودیع» وثیقه برای آزادی مشروط او خبر داده بودند.

حسن رونقی، برادر این فعال سیاسی، در توئیتی نوشت که با تکمیل شدن مراحل تودیع وثیقه، حسین رونقی باید تا «عصر» امروز آزاد شود.

او ابراز امیدواری کرده بود که مقامات قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی برای آزاد کردن برادرش به‌طور موقت از زندان اقدام به «بهانه‌تراشی» تازه نکنند.


صدراعظم آلمان: احیای برجام بیش از این نمی‌تواند به تعویق بیفتد

اولاف شولتس٬ صدراعظم آلمان٬ در اسرائیل تاکید کرد که احیای برجام «بیش از این نباید به تعویق بیفتد.»

صدراعظم آلمان امروز در نشستی خبری در اسرائیل تاکید کرد که احیای برجام «بیش از این نباید به تعویق بیفتد» همزمان نخست‌ وزیر اسرائیل نیز تاکید کرد: «چه در دوره ما و چه در هر دوره دیگر، و هرگز، نباید گذاشت که ایران به توان هسته‌ای (نظامی) برسد.»

یک روز پیشتر وزارت خارجه فرانسه نیز خواستار جمع‌بندی فوری مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام در هفته جاری شده بود.



معاونت سیاسی سپاه: با کاترین پرز شکدام ارتباطی نداشتم

سردار جوانی٬ معاونت سیاسی سپاه٬ ارتباط با کاترین پرز شکدم را تکذیب کرد.

در پی انتشار برخی مطالب در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پیرامون ادعای کاترین شکدم نویسنده اسرائیلی در زمینه ارتباط با مدیر مسئول نشریه صبح صادق و ارتباط گیری او با رسانه‌های دیگر از طریق او٬ یدالله جوانی در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «ادعای مطرح شده توسط برخی افراد در فضای مجازی مبنی بر ارتباط نویسنده اسرائیلی با اینجانب از طریق خبرنگار تهران تایمز و یا هر طریق دیگر و سپس معرفی وی به برخی سایت ها و رسانه ها کذب و دروغ محض است.»

بیشتر بخوانید: کاترین پرز شکدم «در شکمِ هیولا»؛ جاسوس این شکلی‌ست برادر!



مجموع جان باختگان کرونا در ایران از مرز ۱۳۷ هزار نفر گذشت؛ کاهش تدریجی آمار رسمی مرگ‌ و میر

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۷ هزار و ۲۶۷ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، با احتساب این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۷ هزار و ۲۶۷ نفر و مجموع مبتلایان به هفت میلیون و ۶۶ هزار و ۹۷۵ نفر رسید.

در حال حاضر نیز چهار هزار و ۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.


طرح مجلس برای مجازات تولید کنندگان محتوا در پلتفرم‌های غیر ایرانی

در حالی که تصویب طرح موسوم به «حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی» و یا «طرح صیانت» در کمیسیون مشترک تا کنون با موانعی مواجه شده است٬ نمایندگان عضو این کمیسیون در طرحی دیگر به دنبال مسدودسازی استفاده از پلتفرم‌های خارجی و محبوب میان ایرانیان هستند.

اخیرا طرحی با عنوان الحاق یک ماده به قانون ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره در دستور کار مجلس است که در صورت تصویب، تولید محتوا در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و توییتر هم می‌تواند جرم تلقی شود.

روزنامه شرق خبر داد که براساس این طرح، هرگونه همکاری و تهیه محتوا برای پلتفرم‌های غیرمجاز، مجرمانه است. غیرمجازبودن پلتفرم هم توسط کارگروه تخصصی ماهواره متشکل از نمایندگان سازمان صداوسیما، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دادستانی کل کشور هر سه ماه یک‌بار اعلام خواهد شد.



شورای شهر واشینگتن نوروز را به رسمیت شناخت

شورای شهر واشینگتن، پایتخت آمریکا، به اتفاق آرا قطعنامه به رسمیت شناختن نوروز به عنوان «رویداد فرهنگی و تاریخی» را تصویب کرد.

شورای شهر واشینگتن در این قطعنامه نوروز را «جشنی باستانی با قدمتی سه هزار ساله» معرفی کرده که در ایران، افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و دیگر نقاط جهان از سوی ادیان مختلف و حتی افراد بی‌دین گرامی داشته می‌شود.

قطعنامه شورای شهر واشینگتن تاکید کرده که نوروز مراسمی است که فارغ از نژاد و قومیت و مذهب پاس داشته می‌شود.



دبیر کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت: منتقدان و مخالفان طرح صیانت «گرگ‌های مجازی و سگ‌های قلاده بلند» هستند

مهرداد ویس کرمی دبیر کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت و نماینده حامی صیانت در توییتی منتقدان و مخالفان این طرح را «گرگهای مجازی و سگهای قلاده بلند» خواند.

او در توئیتی در باره اهمیت طرح صیانت نوشت: «۱. به دلیل اهمیت، موضوعی حاکمیتی و محتاج قانونگذاری است.

در کشورهای پیشرفته قانونمند است.

۳. چند وجهی،پیچیده و نیازمند مدیریت فراقوه ای است.

۴. گرگ های مجازی و ‎سگهای قلاده بلند غربگرا از قانونمندی آن می‌ترسند.

۵. قانونمندی، به نفع کسب و کارهای سالم مجازی است.»

این توییت نماینده مجلس اعتراض‌های فراوانی را در پی داشت. او در واکنش به این اعتراض‌ها در توییتی دیگر نوشت:

این نماینده مجلس پیش از این نیز گفته بود که گفت: برخی از مسائل ماهیت حاکمیتی دارند و تصمیم‌گیری درباره آن در غالب یک وزارتخانه نمی‌گنجد و از آنجایی‌که فضای مجازی اهمیت ویژه دارد باید کل نظام درباره آن تصمیم‌گیری کند. این طرح بدون تردید ۳ تا ۵ سال آزمایشی اجرا خواهد شد.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »