هیئت رییسه مجلس رای‌گیری کمیسیون ویژه طرح محدودیت اینترنت را رد کرد

نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رییسه مجلس، خبر داد که هیئت رییسه رای گیری کمیسیون ویژه مجلس برای طرح محدودیت بیشتر اینترنت را فاقد اعتبار دانسته و تصمیم گیری جدید در این‌باره پس از بررسی لایحه بودجه انجام خواهد شد.

نظام الدین موسوی دراین رابطه گفت: «هیات رییسه پس از استماع سخنان معاون قوانین مجلس و رییس کمیسیون ویژه طرح فضای مجازی درباره این موضوع، نظر کارشناسی معاون قوانین مجلس را تایید کرد.»

روز سه‌شنبه کمیسیون ویژه مجلس برای طرح محدودیت بیشتر اینترنت موسوم به «صیانت»، کلیات این طرح را تصویب کرد.

پس از آن معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رییس کمیسیون ویژه، این رای‌گیری را فاقد اعتبار خواند و اعلام کرد علاوه بر نقض آیین‌نامه داخلی مجلس، این رای‌گیری درباره متنی متفاوت از طرح بارگذاری شده در سامانه قوانین، انجام شده است.

با این حال رضا تقی‌پور، ­رییس کمیسیون ویژه مجلس، احتمال ابطال مصوبه این کمیسیون را «شوخی بی‌مزه» و «شیطنت و خباثت رسانه‌ای» را خواند و گفت اقدام کمیسیون مشترک درباره تهیه متن جدید طرح و اعمال تغییرات مورد نظر دولت در آن، قانونی بوده است.



عالیه مطلب‌زاده٬ روزنامه نگار و عکاس زندانی٬ به مرخصی آمد

عالیه مطلب‌زاده٬ روزنامه نگار و عکاس زندانی در زندان قرچک٬ به مرخصی آمد.

صدرا عبداللهی٬ همسر این زندانی سیاسی٬ ضمن تایید این خبر در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «بعد از اینکه تست کرونای عالیه مطلب‌زاده زندانی سیاسی توسط بهداری زندان زنان قرچک ورامین مثبت اعلام شد،به مرخصی درمانی اعزام شد.»

عالیه مطلب زاده روز دوشنبه ۲۰دی ۱۴۰۰ با دستور دادستان تهران از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شده بود.

عالیه مطلب زاده نایب رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، در تاریخ ۲۰مهر ۱۳۹۹ برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد. این فعال حقوق زنان در تاریخ ۶آذر ۹۵ پس از احضار تلفنی به وزارت اطلاعات بازداشت شد. وی در تاریخ ۲۹آذر همان سال با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد. خانم مطلب زاده در نهایت سال ۹۶ در دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. در دادگاه اتهام علیه وی اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.



تحریم یک شبکه بین‌المللی حمایت‌کننده مالی از حوثی‌ها به رهبری سپاه پاسداران توسط آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم اعضای یک شبکه بین‌المللی خبر داد که با هدایت سپاه پاسداران، از جنگ حوثی‌ها در یمن و حملات تهاجمی فزاینده به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور حمایت می‌کند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده روز چهارشنبه یک شبکه بین‌المللی گسترده‌، شامل سه شخص و ۹ شرکت را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده که با هدایت سپاه پاسداران و یک سرمایه‌گذار حوثی، ده‌ها میلیون دلار در اختیار شبه‌نظامیان حوثی قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده است که این شبکه پیچیده سوخت، فرآورده‌های نفتی و سایر کالاها را در سراسر خاورمیانه، آسیا و آفریقا منتقل و درآمد حاصل از آن را برای حوثی‌ها ارسال کرده است.

خزانه‌داری آمریکا گفت که اشخاص و نهادهایی که هدف قرار گرفتند بخشی از یک شبکه بودند که توسط نیروهای قدس سپاه پاسداران و سعید الجمل، سرمایه‌گذار حوثی که سال گذشته تحریم‌شد، مدیریت می‌شدند.

این اقدام آمریکا هرگونه دارایی شرکت‌ها و اشخاص این شبکه را مسدود و عموما آمریکایی‌ها را از تجارت با آنها منبع می‌کند.

طبق اعلام این نهاد آمریکایی، ‌نام‌های عبدالله دائل احمد، تاجر مستقر در امارات متحده عربی و سوئد، کنستانتینوس استاوریدیس، تاجر یونانی مستقر در امارات عربی و چیرانجیف کومار سینگ و شرکت‌های آنها در این فهرست تحریم‌ها قرار دارد.



آغاز «حمله تمام‌عیار» پوتین به اکراین

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، بامداد امروز، فرمان عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس در خاک اوکراین را صادر کرد.

اخبار بیشتر در این رابطه را اینجا بخوانید.

در پی دستور ولادیمیر پوتین برای عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، بسیاری از شهرهای اوکراین از جمله کی‌یف، پایتخت، هدف حمله موشکی قرار گرفتند و ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، گفت روسیه با موشک زیرساخت‌های اوکراین و پست‌های نگهبانی مرزی این کشور را هدف قرار داده است.

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، ساعتی پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، افزود که در بسیاری از شهرهای اوکراین صدای انفجار به گوش می‌رسد و دلیل آن را حملات گسترده موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین عنوان کرد.

زلنسکی افزود که پس از حمله روسیه به اوکراین با جو بایدن در ارتباط با این حمله گفت‌وگو کرده است.

در همین حال جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، گفت که وضعیت اوکراین را از نزدیک دنبال می‌کنم و پنج شنبه با سران گروه هفت در این مورد گفت‌وگو خواهیم کرد.

بایدن افزود که روسیه به تنهایی مسئول کشته شدن فاجعه‌بار افراد و رنج انسان‌ها در اوکراین خواهد بود و آمریکا و متحدانش به هر حمله روسیه به اوکراین به صورت قاطع و متحد واکنش نشان خواهند داد.

پیش از این، رییس‌جمهور اوکراین چهارشنبه شب همزمان با آغاز وضعیت اضطراری در این کشور هشدار داده بود که تصمیم رهبران روسیه برای حمله به اوکراین به آغاز جنگ بزرگ در اروپا منجر خواهد شد.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »