انتشار تصویری تازه از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

زهرا موسوی همزمان با یازدهمین سال آغاز حصر، تصویری تازه از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد منتشر کرد. او برای توصیف این حصر از هشتگ «حصر بی قانون» استفاده کرده است.

زهرا موسوی فرزند این دو رهبر در حصر جنبش سبز٬ در سالگرد یازدهمین سال حصر رهبران جنبش سبز با انتشار عکس‌هایی از حصر نوشت: «حصر با هدف ایزوله کردن محصورین و دور کردن آنها از جامعه و حقوق قانونی‌شان یازده ساله شد. با حوادث پرشمار و‌مدام که مرور آنها دشوار و نشدنی‌ست.»

او ادامه داد: «یازده سال است که کلید خانه سه شهروند در دست غریبه هایی مسلح است. هنوز با عبور از دو در امنیتی در کوچه باریک با دوربین‌های متعدد، زندانبان در را قفل کرده و مهمان که مجوز حضورش به دست ماموران است، زمانی را در حصر بی سرانجام، در بند بن‌بست اختر با ساکنان محصورش سهیم می‌شود.»

زهرا موسوی افزود: «هنوز پشت بام خانه با قفل کلیدش در دست ماموران است. معلوم نیست شبانه روز دوربینها و شنودهای واضح و پنهان، بی‌وقفه صدا و فیلم برای چه کسانی فراهم می کنند. هنوز هم اشتیاق وافر به تهیه فیلم و عکس با هر ترفند و تلاش و ابتکار برای اثبات اینکه آنها خوش و خرم و آزادند فروکش نکرده.»



با ۷ پله سقوط سرعت اینترنت ایران همرده افغانستان شد

سرعت اینترنت ایران با ٧ پله سقوط و به رده ۷۹ رسید و همرده افغانستان شد.

روزنامه جمهوری اسلامی در این رابطه نوشت: «ایران در رده‌بندی جهانی کشورها از نظر سرعت دانلود اینترنت همراه، به رده٧٩رسید. یعنی جنگ اعصاب، هفت پله بالاتر رفته است از قبل. طالبان اگر سرعت اینترنت را کم کرده، لااقل خودرو خوب به مردم می فروشد.»



داروهای ساده نایاب شدند

نایب‌ رییس انجمن داروسازان ایران می‌گوید داروهایی مثل اکسپکتورانت یا شربت‌های آنتی‌بیوتیک و دیفن‌هیدرامین در بعضی استان‌ها نایاب شده و برخی داروخانه‌ها از کمبود دیگر داروها خبر می‌دهند.

روزنامه همشهری در این رابطه نوشت که آن طور که از داروخانه‌های کشور خبر می‌رسد، شربت‌های آنتی‌بیوتیک کودکان و بزرگسالان در بعضی استان‌ها نایاب شده و آمپول‌های‌ ب‌کمپلکس و استامینوفن و حتی ناپروکسن و اکسپکتورانت هم به‌سختی در داروخانه‌ها پیدا می‌شود. سرم‌ها هم به همان وضعیت کمبود و توزیع قطره‌چکانی مشابه پیک پنجم برگشته‌اند؛ وضعیتی که نگرانی جدی را رقم زده؛ چرا که به‌ گفته بسیاری از متخصصان و مسئولان حوزه بهداشت و درمان احتمال ادامه روند افزایشی کرونا تا سه هفته دیگر با افزایش چندین برابری تعداد بیماران وجود دارد و با اوج‌گیری و جولان دوباره کرونا، کمبود دارو می‌تواند دوباره به افزایش قیمت‌ها و داغ‌شدن بازار سیاه منجر شود.

به‌ گفته بهرام دارایی، رییس سازمان غذا و دارو، با توجه به شیوع گسترده بیماری، کمبود دارو قابل پیش‌بینی است اما گاهی در پیک بیماری هر قدر هم دارو تامین شود باز هم کمبود مقطعی وجود خواهد داشت.

او در پاسخ به پرسش همشهری درباره کمبود رمدسیویر در پیک پنجم و احتمال تکرار همان شرایط در پیک امیکرون توضیح داد: «تنها در پیک پنجم به اندازه چهار ماه رمدسیویر در کشور مصرف شد و هزینه زیادی به سیستم درمانی کشور تحمیل کرد. همان زمان هم این امکان وجود داشت که با رعایت شیوه‌نامه‌های درمانی مصرف را کاهش دهیم و کنترل کنیم اما چنین نشد و این مشکل هنوز هم وجود دارد. این مسئله در حوزه سرپایی و مطب‌های خصوصی باعث می‌شود که گاهی تجویزها بسیار بالا برود و در این شرایط هر قدر هم که دارو، استامینوفن‌ و سرم‌ تامین شود، باز هم کمبود مقطعی هست.»


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »