نرگس محمدی: در زندان قرچک حق تنفس سالم و آشامیدن آب معمولی از ما سلب شده

تقی رحمانی٬ همسر نرگس محمدی٬ در توییتری به نقل از او از «شرایط تاسف‌بار» عدم دسترسی به آب آشامیدنی و هوای سالم زندان قرچک ورامین خبر داده.

نرگس محمدی٬ فعال حقوق بشر٬ در این رابطه گفته است: «در زندان قرچک وارمین، نیاز روزانه هر انسان یعنی حق تنفس سالم و آشامیدن آب معمولی ووو را هم از ما سلب کرده‌اند.»

پیشتر تقی رحمانی خبر داده بود که «براساس شنیده‌ها همسرش در دادگاهی ۵ دقیقه‌ای به ۸ سال زندان و بیش از ۷۰ ضربه شلاق و دو سال ممنوعیت از ارتباط مخابراتی محکوم شده است.»

به‌گفته او، این حکم جدید علاوه برمحکومیت۳۰ ماه زندان و شلاقی است که برای خانم محمدی در خرداد ماه صادر شده است.

خرداد ماه گذشته، در حالیکه شکایت نرگس محمدی از مسئولان زندان اوین به جایی نرسید، اما دادگاهی او را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه (بیانیه مبارزه با اعدام)، تحصن در دفتر زندان، تمرد از ریاست و مقامات زندان (برای پایان دادن به تحصن اعتراضی)، تخریب شیشه‌ها، افترا و ایراد ضرب و جرح» به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم کرد.

نرگس محمدی پس از دستگیری مجدد در آبان ماه، حدود دو ماه در سلول انفردای بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری شد و سپس به زندان قرچک منتقل شد.



طرح صیانت هفته آینده تصویب می‌شود

احمدحسین فلاحی، نماینده همدان و فامنین در مجلس٬ در نشست خبری، در رابطه با قانون صیانت از فضای مجازی، توضیح داد: «قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی در بیش از ۴۰ کشور وجود دارد و صاحبان پیام رسان‌های بیگانه در کشور ما دفتر ندارند که پاسخگو باشند.»

این مجلس ادامه داد: «در این طرح ما به دنبال ساماندهی هستیم و نمی‌خواهیم فیلتر کنیم و اصلا تا زمانیکه زیرساخت داخلی نداشته باشیم، نمی‌توانیم فیلتر کنیم.»

فلاحی مطرح کرد: «برخی نمایندگان با تفکر سیاسی خاص تا الان تلاش کردند که کار پیش نرود و از ۲۳ نفری که در کمیسیون هستیم، چهار نفر سعی کردند زمان کمیسیون را بگیرند و از هر طرف فشار آمده تا کار انجام نشود، اما انشالله به زودی در هفته آینده تصویب می‌شود.»



کویت واردات انواع پرندگان زنده از ایران را ممنوع کرد

دولت کویت واردات انواع پرندگان زنده، تخم های جوجه کشی و جوجه های یک روزه برای تخمگذاری و گوشتی را از ۵ کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری خلیج آن لاین، دولت کویت روز گذشته-شنبه-، واردات انواع پرندگان زنده، تخم های جوجه کشی و جوجه های یک روزه برای تخمگذار و پرورش گوشتی از کشورهای فرانسه، ایران، بلژیک، پاکستان و بلغارستان را ممنوع اعلام کرد.

روزنامه «القبس» کویت اعلام کرد که این تصمیم به دلیل ظهور آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از ﻧﻮع «اچ ۵ ان ۱» در این کشورها اتخاذ شده است.



اعلام برنامه نیروی انتظامی تهران برای برخورد با زنان متور سوار

حسین رحیمی٬ رییس پلیس تهران بزرگ٬ از جریمه و برخورد «با جدیت» با «افرادی که فاقد گواهینامه موتورسیکلت هستند مانند بانوان» از روز ۳۰ بهمن خبر داد.

حسین رحیمی که در یک نشست خبری با موضوع طرحی که نام آن «نظم‌بخشی به موتورسیکلت‌سواران تهران» سخ می‌گفت٬ افزود که در این طرح که قرار است از آخر این ماه اجرا شود، با زنان موتورسوار، «حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در مسیر مخالف عبور، عبور از پیاده‌رو، تخلفات مربوط به پلاک، عبور از خط ویژه و حمل بارهای نامتعارف» برخورد خواهد شد.

پیشتر کمال هادیفر، رییس پلیس راهور، موتورسواری زنان در ایران را «خلاف مقررات» اعلام کرده و گفته بود که قطعاً با «متخلفان» برخورد خواهد شد.

او گفته بود که در گواهینامه موتورسیکلت در ایران تنها نام «آقایان» آمده و «به همین دلیل» بانوان حق رانندگی موتورسیکلت را ندارند.



تشکیل ۱۲۰ پرونده فساد قضائی در وزارت کار

حجت عبدالملکی٬ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی٬ خبر داد که دو هزار مدیر در این مجموعه وجود دارد که یک هزار مدیر «دست‌پاک و کارآمد» همچنان به کار خود ادامه خواهند داد و یک هزار مدیر دیگر باید برکنار شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایرنا از برخورد «جدی» با فساد در وزارت کار خبر داد و گفت که از هزار مدیری که باید برکنار شوند، ۳۵۰ نفر برکنار شده و مابقی در حال انجام است.

او همچنین از تشکیل ۱۲۰ پرونده فساد قضائی در وزارت کار خبر داده است.

اظهارات حجت عبدالملکی درباره برخورد دولت با فساد در حالی است که بر اساس گزارش جدید سازمان شفافیت بین‌الملل که روز سه‌شنبه پنجم بهمن منتشر شد، ایران در میان ۱۸۰ کشور از لحاظ گستردگی فساد مالی، در جایگاه ۱۵۰ قرار دارد.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »