سرورهای صدا و سیما هم «هک شد»؛ بخش تصاویر مجاهدین

چند شبکه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای دقایقی تصاویر رهبران سازمان مجاهدین را پخش کردند.

این خبر را خبرگزاری فارس٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ نیز بازتاب داده است.

این حمله در حدود ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت ایران رخ داد.

رسانه متعلق به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی پخش تصاویر و صدای «منافقین» از شبکه یک سیما را نتیجه «حمله هکری» به سرورهای صدا و سیما اعلام و تاکید کرد که این تصاویر و صداها از «شبکه قرآن، رادیو پیام و رادیو جوان» هم پخش شده است.


عقب نشینی شمخانی: «هرگز با مذاکره مستقیم ایران و آمریکا موافق نبوده‌ام»

در پی انتقاد روزنامه کیهان، وابسته به علی خامنه‌ای٬ دبیر شورای عالی امنیت ملی، در اظهار نظری به صراحت اعلام کرد که «هرگز» موافق مذاکره مستقیم با دولت ایالات متحده نبوده است.

روز گذشته حسین شریعتمداری٬ مدیرمسوول روزنامه اصولگرای کیهان به شدت از امیرعبداللهیان و شمخانی به دلیل طرح موضوع مذاکره مستقیم با امریکا، انتقاد کرد.

او خطاب به وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: «اظهارات نسنجیده خود را تصحیح کنید.»

پیشتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، روز چهارم بهمن با اشاره به «پیام‌های» آمریکا مبنی بر این که «خواهان سطحی از مذاکرات مستقیم با ایران است» گفته بود:‌ «اگر در روند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که رسیدن به یک توافق خوب با تضمین بالا لازمه‌اش این باشد که سطحی از گفت‌وگوها را با آمریکایی‌ها داشته باشیم، این را نادیده نخواهیم گرفت.»

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، نیز در توئیتی «توافق خوب» را پیش‌شرط تغییر روش مذاکره بین ایران و آمریکا دانست و تلویحاً اظهارات حسین امیرعبداللهیان را تأیید کرد.

امروز روزنامه تندروی کیهان که زیر نظر نماینده علی خامنه‌ای اداره می‌شود خبر داد که علی شمخانی در تماس با این روزنامه گفته است که هیچ وقت موافق مذاکره مستقیم با آمریکا «نبوده و نیستم».

به نوشته کیهان، علی شمخانی همچنین اشاره کرده است که توییت پیشین او به معنای موافقت با این امر نبوده است.



تقی رحمانی٬ همسر نرگس محمدی٬ ضمن انتشار توئیتی از جزئیات محکومیت تازه همسرش نرگس محمدی خبر داد.

تقی رحمانی نوشت که دیروز نرگس محمدی با خانواده‌اش تماس گرفته و از قول خانم محمدی گفته به هشت سال و دو ماه زندان و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شده است.

همچنین این فعال حقوق بشر در تماس از زندان گفته است که دو سال از فعالیت در نهاد و احزاب و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محروم شده است.

تقی رحمانی نوشته این حکم بدوی است وحکم محکومیت قبلی هم سرجای خودش است.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر از سال ۸۰ تا کنون، چهار بار به خاطر فعالیت های خود به زندان افتاده که آخرین بار، ۸ سال و نیم به طول انجامیده بود.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »