قیمت الاغ هم نجومی شد

در حال حاضر قیمت الاغ نر و ماده از ۳ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسد. البته معمولا قیمت الاغ‌های ماده و جوان در آگهی‌ها بیشتر از قیمت الاغ‌های نر است.

فرارو در گزارشی نوشت که تا همین چند سال قبل فروش الاغ در آگهی‌های فروش جایی نداشت، یا شتر لاما هنوز پایش به ایران باز نشده بود. اما این دو حالا بخش قابل توجه و عجیب آگهی‌های فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

نویسنده گزارش فرارو ادامه داده است که برای همین شماره یکی از آگهی دهندگان فروش الاغ ماده با قیمت چند ده میلیون را بر می‌دارم تا علت گران بودن قیمت این حیوان زبان بسته را از این فروشنده جویا شوم. البته او تاکید کرده که برای کنجکاوی کسی تماس نگیرد؛ بنابراین باید حواسم را جمع کنم که یک موقع فکر نکند از سر کنجکاوی تماس گرفته‌ام.

فروشند، گوشی را پس از چند بوق بر می‌دارد و می‌گوید بله بفرماین. می‌گویم عمو جان برای آگهی فروش الاغ ماده خدمت تان تماس گرفته ام. تصویرش را که دیدم متوجه شدم جوان و قدرتمند است، فکر می‌کنم سواری خوبی بدهد.

حرف هایم هنوز تمام نشده، کلام ام را قطع می‌کند و می‌گوید اگر برای سواری دادن الاغ می‌خواهی باید سراغ الاغ نر جوان بروید. این الاغ‌های ماده ارزشمند هستند و باید از آن‌ها استفاده کرد. می‌گویم: چه استفاده ای؟ منظورتان روغن الاغ و عنبرنسارا است؟

مرد میانسال می‌گوید: این‌ها درست است، اما مهم‌ترین ارزش الاغ ماده، شیر آن است. البته آن‌ها که سنتی‌تر فکر می‌کنند، شیر خام را می‌فرشند. اما مدرن تر‌ها آن را به پودر شیر تبدیل می‌کنند و به خارجی‌ها هزار دلار می‌فروشند، یعنی نزدیک ۲۰ -۳۰ میلیون تومان!



عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه خطاب به رئیسی: جلوی ورود زنان به ورزشگاه را بگیرید

ولی‌الله لونی٬ رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین٬ در نامه‌ای به رییس‌جمهوری، به شدت با ورود زنان به ورزشگاه مخالفت کرده و نوشته که طرح چنین موضوعی «موجب شگفتی بدنه انقلابی و متدین جامعه که حامی شما»ست.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «مستحضرید این مسئله که مورد مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه نیز قرار گرفته، نه تنها در ردیف مشکلات و مسائل دارای اولویت بانوان جامعه نیست بلکه اساساً برخلاف ارزش‌های اسلامی ایرانی بوده و در راستای نگاه ابزار محور غرب به زن است.»

این در حالی است که به رغم تایید و تکذیبیه‌های روزهای گذشته دو خبرگزاری ایلنا و فارس خبر داده‌اند بازی فردای تیم ملی فوتبال مردان ایران در دور مقدماتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ فردا با حضور ۱۰هزارنفر تماشاگر در ورزش‌گاه آزادی برگزار می‌شود.

ایلنا نیز در این باره نوشت: «بر اساس آخرین جلسه با حضور مقامات مسوول در نهایت مقرر شد مسابقه تیم ملی باحضور تماشاگران برگزار شود.»

پیش‌تر گفته شده بود از این ۱۰هزارنفر تماشاچی، دوهزار بلیت به زنان فروخته می‌شود اما حالا معلوم نیست آیا زنان به ورزش‌گاه می‌روند یا نه.

دیروز یکی‌از مسوولان قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا حرف‌هایی درباره شیوع دوباره کرونا و این بازی زد، که بسیاری نتیجه گرفتند این بازی بدون تماشاچی خواهد بود.



انتقاد کیهان از شمخانی و امیرعبداللهیان برای طرح مذاکره مستقیم با امریکا

حسین شریعتمداری٬ مدیرمسوول روزنامه اصولگرای کیهان به شدت از امیرعبداللهیان و شمخانی به دلیل طرح موضوع مذاکره مستقیم با امریکا، انتقاد کرد.

او خطاب به وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: «اظهارات نسنجیده خود را تصحیح کنید.»

شریعتمداری خطاب به امیرعبداللهیان و شمخانی نوشت: مذاکره مستقیم برای چیست و چه ضرورتی دارد؟! ممکن است بفرمائید که باید نظر آمریکا نیز گرفته شود، که باید گفت مگر جناب امیرعبداللهیان نمی‌فرمایند که «طرف آمریکایی تاکنون به صورت Non paper (نوشته غیر رسمی) پیشنهادات خودش را در موضوعات فنی به ایران ارائه کرده است؟» بنابراین نظر آمریکا را دارید. مذاکره مستقیم برای چیست؟!

مدیر مسئول کیهان ادامه داد: «استقبال گسترده مقامات و محافل آمریکایی و پادوهای کاسه‌لیس داخلی آنها از اظهارات آقایان امیرعبداللهیان و شمخانی به تنهایی و حتی بدون مراجعه به مستندات این یادداشت، به وضوح حاکی از آن است که برادران عزیزمان درپی آب به سوی سراب می‌روند! این اظهارات موجی از ابراز نگرانی در میان طیف گسترده نیروهای حزب‌اللهی و پا به‌رکاب انقلاب را نیز درپی داشته است و امید آنکه هرچه زودتر اظهارات نسنجیده خود را تصحیح کرده و شبهاتی که پدید آورده‌اند را برطرف کنند.»



قرمز شدن اولین شهر در نقشه کرونایی ایران

شهرستان اردکان از استان یزد نخستین شهری است که پس از انتشار سویه امیکرون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت. از ۲۰ آذر امسال یعنی طی ۴۷ روز گذشته، هیچ شهری در وضعیت قرمز نبود.

علاوه‌ بر آن، شهرستان‌های کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت حیدریه (خراسان رضوی)، بستک (هرمزگان)، ابرکوه، خاتم، مهریز، میبد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

هم‌اکنون ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد کرونا هستند. مرکز استان‌هایی که از وضعیت آبی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند: تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، زنجان، سمنان، شیراز، قم، کرمان، رشت، خرم‌آباد، ساری، اراک، بندرعباس و یزد.

با تصمیم ستاد ملی کرونا، شاخص‌های رنگ‌بندی کماکان صرفا بر مبنای آمار بستری هستند و تغییر جدیدی نداشته‌اند.

با آغاز خیز ششم کرونا و در پی افزایش سریع موارد ابتلا، رنگ‌بندی کرونایی کشور در فواصل زمانی کوتاه‌تری منتشر خواهد شد


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »