با حکم دادگاه ویژه روحانیت مهدی صدرالساداتی را خلع لباس شد

مهدی صدرالساداتی، از روحانیان فعال در شبکه‌های اجتماعی٬ ساعتی پیش با انتشار پستی در اینستاگرام خبر داده است که دادگاه ویژه روحانیت «با شکایت سازمان اوقاف»، حکم «خلع لباس دائم» او را صادر کرده است.

او ساعتی پیش در اینستاگرام خود نوشت: «دادگاه ویژه روحانیت در حکم تجدید نظر بخاطر شکایت مجدد سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل توهین به رئیس این سازمان در کامنت‌های یکی از پست‌هایم، دوباره مرا محکوم کرد و این بار بخاطر هتک حیثیت و شئون روحانیت برایم حکم خلع لباس دائم روحانیت صادر کرد.»

مهدی صدرالساداتی که خود را از جمله منتقد سبک زندگی اشرافی گروهی از مقامات جمهوری اسلامی می‌داند، دلیل این شکایت را اطلاع‌رسانی و موضع‌گیری او در ماجرای خانه‌های ده ونک در تهران عنوان کرده است.

این روحانی خلع لباس شده در اینستاگرامش نوشت: «شئون روحانیت چیست که با اعمال من خدشه دار شد و اگر من سکوت میکردم حفظ میشد؟ خاک بر سر آن شئون پوشالی و موهوم و آنان که به این شئون پایبندند…»


این پوستر با هشتگ ابراهیم بورس‌شکن در شبکه‌های اجتماعی دست‌ به دست می‌شود

شاخص کل بورس امروز با ریزش ۲۶ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید.

در دوره‌ تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، ابراهیم رئیسی بر این‌که برای بورس برنامه‌هایی دارد که به‌آسانی آن را از بحران نجات می‌دهد، تاکید داشت و به بورس تهران سر زد.


وزیر امور خارجه انگلیس: مذاکرات هسته‌ای ایران به بن‌بست خطرناکی نزدیک می‌شود

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا٬ گفت که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بین قدرت‌های غربی و ایران به بن‌بست خطرناکی نزدیک می‌شود.

تراس امروز طی گزارشی به پارلمان انگلیس افزود: «این یک مذاکره فوری است و پیشرفت به اندازه کافی سریع نبوده است.»

او اضافه کرده که «ما به همکاری نزدیک با متحدان خود ادامه می‌دهیم، اما مذاکرات در حال رسیدن به بن‌بست خطرناکی است.»

وزیر امور خارجه بریتانیا هشدار داده: «ایران اکنون باید انتخاب کند که آیا می‌خواهد توافقی را منعقد کند یا مسئول فروپاشی برجام باشد؛ و اگر برجام فرو بریزد، همه گزینه‌ها روی میز است.»

هشدار لیز تراس به ایران پس از آن مطرح می‌شود که گزارش‌های روزهای اخیر از وین حاکی از پیشرفت‌‌هایی در مذاکرات است، اگرچه غرب و به‌ویژه ایالات متحده نسبت به سرعت پایین مذاکرات ابراز ناخرسندی کرده و تاکید داشته‌اند که برای احیای برجام زمان زیادی نمانده است.



پرتو کرمانشاهی٬ شاعر٬ درگذشت

علی اشرف نوبتی شاعر کرمانشاهی ملقب به «پرتو کرمانشاهی» در گذشت.

علی اشرف نوبتی ششم مهر ۱۳۱۰ در کرمانشاه متولد شد و امروز(پنجم بهمن) در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

پرتو هم به زبان فارسی و هم به زبان کردی شعر می گفت و مجموعه اشعار او در کتابی به نام کوچه باغی‌ها به چاپ رسیده است.

ارمنی از اشعار کردی معروف این شاعر پرآوازه است.

تیرماه ۱۳۹۸ در کنگره مشاهیر کرد در سنندج از پرتو کرمانشاهی بعنوان یکی از مفاخر زندۀ کُرد تقدیر شد.



حکم بدوی پرونده پلاسکو صادر شد

ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضائیه٬ ضمن اعلام صدور حکم بدوی پرونده ساختمان پلاسکو٬ از محگومیت سیزده نفر به جزای نقدی در این پرونده خبر داد.

او در این رابطه توضیح داد: «۳۶ شخص از جمله حقیقی و حقوقی تحت تعقیب قرار گرفتند که ۱۳ شخص از جمله دستگاههای اجرایی به جزای نقدی محکومیت پیدا کردند البته برخی از افراد هم محکوم به حبس شدند.»

ذبیح‌الله خدائیان در ادامه تاکید کرد: «این پرونده در حال ارجاع به دادگاه تجدید نظر است. میزان قصور متعدد است و از ۲ درصد به بالا محرز شده است.»

حدود پنج سال پیش ساختمان پلاسکو پس از آتش سوری فروریخت و این در حالی بود که هنوز تعداد زیادی از آتش‌نشان در حال مهار آتش‌سوزی در بیرون و درون ساختمان بودند.

این مرکز تجاری در سال ۱۳۴۱ ساخته شده بود و در زمان خود در کنار ساختمان آلومینیوم بلندترین ساختمان تهران به شمار می‌رفت.



توماج صالحی به «حبس تعلیقی و جریمه» محکوم شد

توماج صالحی، ‌خواننده رپ، خبر داده است که دادگاه درباره «اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» که علیه او مطرح شده بود، رای به جریمه نقدی و شش ماه حبس تعلیقی داده است.

او در توییتی که در این زمینه منتشر کرد، جزییات بیشتری از حکم خود نداده است ولی نوشته است که حکم حبس او شش ماه بوده که به مدت یک سال تعلیق شده است.

این خواننده معترض ۲۱ شهریور امسال در پی هجوم مامواران امنیتی در خانه‌اش بازداشت و چند روز بعد با قرار کفالت آزاد شد. توماج صالحی در دو اثر خود به نام‌های «زندگی نرمال» و «سوراخ موش بخر» به سیاست‌های جمهوری اسلامی و برخی حامیانش اعتراض کرده و ویدیوهای رپ او با استقبال گسترده کاربران ایرانی روبه‌رو شده بود.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »