توجیه «ایران‌خودرو» برای باز نشدن ایربگ خودروهای تولیدی

رحیمی، مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو، می‌گوید: «باز شدن ایربگ در هنگام تصادف خودرو, بستگی به شدت ضربه, میزان سرعت و زاویه ای دارد که ضربه وارد می شود.»

تصادف زنجیره‌ای بهبهان چنان ظدتی داشت که پنج‌کشته و ۴۱ زخمی شدید برجا نهاد.



ستاد پیگیری محاکمه رییس جمهوری سابق:‌ احتمال صدور حکم اعدام برای حسن روحانی


مهدی محمودیان به دلیل «اجبار در پوشیدن لباس زندان» در دادگاه حضور پیدا نکرد

صبح امروز مهدی محمودیان٬ فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی، به دلیل اجبار بر پوشیدن لباس زندان برای حضور در دادگاه، حاضر به حضور در دادگاه نشد.

پیشتر ابتداد خبر داده بود که صبح امروز قرار بود تا دادگاه وی به همراه آرش کیخسروی برگزار شود.

به این ترتیب دادگاه تنها با حضور آرش کیسخروی که مدتی پیش با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب برگزار شد. نکته آنکه این دادگاه که قرار بود علنی برگزار شود، در عمل و با طرح مساله کمبود جا با حضور متهم و وکلای او برگزار شود و تعدادی از همراهان و خبرنگاران که در محل حاضر شده بودند اجازه حضور در داگاه نیافتند.

طبق بخشنامه اخیر سازمان زندان‌ها قرار بود تا زندانیان سیاسی و مطبوعاتی با لباس شخصی و بدون دست بند و پابند به خارج از زندان منتقل شوند که بر اساس شنیده های امتداد، صبح امروز زندان اوین در خصوص مهدی محمودیان حاضر به رعایت این بخش نامه نشده و دستور به پوشیدن لباس زندان به او داده شد. محمودیان نیز که پیشتر حاضر به پذیرفتن این دستور نشده و با ارجاع به آیین نامه سازمان زندان ها از آن استنکاف می کرد، مجددا در دادگاه حضور نیافت



برگزاری اولین جلسه دادگاه حبیب اسیود در تهران

نخستین جلسه محاکمه حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود امروز در ایران برگزار شد.

حبیب اسیود که شهروند سوئد است، مهرماه ۹۹ در جریان سفری به ترکیه ربوده شد و به ایران انتقال یافت. پلیس ترکیه گفته است که ۱۱ نفر را در رابطه با ربودن وی بازداشت کرده است.

قوه قضاییه ایران او را متهم به «طراحی اقدامات تروریستی و جدایی‌طلبانه» کرده‌اند و می‌گویند به عنوان رهبر گروه «حرکت النضال» در انجام چند عملیات بمب‌گذاری در شهرهای مختلف استان خوزستان دست داشته است.

نماینده دادستان در جلسه امروز دادگاه گفت فعالیت‌های این گروه در کشورهای سوئد، هلند و دانمارک طراحی شده و این گروه از «همکاری‌های مالی عربستان سعودی» بهره‌مند بوده است.

این گروه با نام «جنبش عربی آزادیبخش الاحواز» نیز شناخته می‌شود و می‌گوید برای «استقلال استان خوزستان و جدایی آن از ایران» مبارزه می‌کند.



کمک یک میلیون پوندی برنامه جهانی غذا سازمان ملل برای حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران

برنامه جهانی غذا سازمان ملل (WFP) در ایران از اولین کمک مالی بریتانیا در حمایت از پناهندگان آسیب پذیر در ایران خبر داد و از این موضوع استقبال کرد. انگلیس یک میلیون پوند برای حمایت از پناهجویان افغانستانی در ایران در اختیار این نهاد سازمان ملل قرار می دهد.

سفیر بریتانیا در ایران در صفحه اینستاگرام سفارت انگلیس نوشت: بسیار باعث مسرت است که توانستیم در قالب اهدای مبلغ یک میلیون پوند به برنامه جهانی غذا سازمان ملل به تلاش‌های ایران برای حمایت از پناهجویان افغانستانی کمک کنیم.

کمک یک ملیون پوندی اداره امور خارجه کشورهای مشترک المنافع و توسعه بریتانیا به برنامه جهانی غذا اجازه می دهد تا برای پناهندگان تازه وارد از افغانستان وعده های غذایی آماده مصرف و سایر جیره‌ها را تهیه کند. همچنین برنامه غذا سازمان ملل را قادر می سازد تا بخشی از این کمک را برای حمایت از ۳۱ هزار پناهنده که هم اکنون در ۲۰ مهمانشهر در سراسر ایران زندگی می کنند، صرف کند تا با تثبیت وضعیت امنیت غذایی آنها از هرگونه جا به جایی بیشتر جمعیت جلوگیری کند.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل (WFP) در ایران در صفحه اینستاگرام خود از اولین کمک مالی بریتانیا در حمایت از پناهندگان آسیب پذیر در ایران استقبال کرده است.



کیهان در واکنش حمله حوثی‌ها به ابوظبی: انقلابیون یمن، اماراتی‌ها را ادب کردند

روزنامه کیهان، یادداشت روزخود را به حمله پهپادی حوثی ها به فرودگاه ابوظبی امارات و ابعاد آن اختصاص داد و در بخشی نوشت:
«حمله دیروز مقاومت یمن به ابوظبی «مهم» بود. انقلابیون یمن پس از بارها هشدار و ماه‌ها صبر بالاخره صبرشان تمام شد و روز دوشنبه ۲۷ دیماه طی عملیاتی دقیق، عجیب، پیچیده و موثر زیرساخت‌های ابوظبی را چنان هدف قرار دادند که طبق اظهارات برخی کارشناسان منطقه، اماراتی‌ها کاملاً غافلگیر شدند و بدین‌ترتیب تهدید را برای امارات معتبر ساختند و این کشور را «ادب» کردند.»

پلیس امارات روز دوشنبه ۲۷ دی از انفجار سه تانکر سوخت‌رسانی در منطقه «مصفح» شهر ابوظبی و یک انفجار جزیی در محدوده ساخت‌وساز فرودگاه جدید ابوظبی خبر داد.

پیشتر خبرگزاری فارس٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ در این زمینه گفته که این اقدامات «تذکر عملی جدید» از سوی حوثی‌های مورد حمایت ایران به امارات بوده است.



دو پناهجوی ایرانی در مرز ترکیه بر اثر سرما جان خود را از دست دادند

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از جان باختن یک زن پناهجوی ایرانی و برادر همسرش در روز یکشنبه ۲۶ دی در نقطه صفر مرزی ایران و ترکیه بر اثر گرفتار شدن در کولاک و یخ‌زدگی خبر داد.

نام جان باختگان زهرا مغینمی ۳۲ ساله و نادر سعدون بریهی ۵۰ ساله، از اهالی اهواز بوده‌اند که «پس از بازگردانده شدن اجباری آن‌ها توسط نیروهای مرزبانی ترکیه» بر اثر سرما‌زدگی جان باختند.

بر اساس این گزارش، زهرا مغینمى پیش از اقدام برای خروج از مرز ترکیه، با ویزای هلند قصد پرواز به این کشور برای پیوستن به همسرش داشته، اما گذرنامه او «بر اساس حکم ممنوع‌الخروجی دادگاه انقلاب اهواز» در فرودگاه امام خمینی تهران ضبط می‌شود.

نادر سعدون بریهی، دیگر ایرانی جان‌باخته در مرز ترکیه، برادر همسر خانم مغینمی بوده که برای همراهی و کمک به او عازم شهر خوی و سپس ترکیه می‌شود تا مراحل قانونی انتقال او به هلند انجام شود، اما هر دو جان خود را از دست می‌دهند.

در همین زمینه، جارد بریهی، همسر زهرا مغینمی، نیز به بی‌بی‌سی فارسی گفته است که یک ساعت قبل از پرواز همسرش از تهران به هلند، مأموران ضمن ضبط گذرنامه او گفته‌اند باید به شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اهواز مراجعه کند.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »