امیرحسین مرادی از زندان آزاد شد

چهارمین جلسه دادگاه دادخواهان سلامت فردا برگزار می شود

فردا سه شنبه ۲۸ دی ماه چهارمین جلسه دادگاه دادخواهان سلامت برگزار خواهد شد. امتداد خبر داد که در دادگاه فردا آرش کیخسروی و مهدی محمودیان حضور خواهند داشت. 

در تاریخ ۲۳ مردادماه مصطفی نیلی، مهدی محمودیان، محمدرضا فقیهی، آرش کیخسروی و مریم افرافراز به اتهام تصمیم به شکایت از مقامات کشور در خصوص تعلل در خصوص خرید واکسن کرونا بازداشت شدند که در این میان، فقیهی و افرافراز  کمی پس از بازداشت آزاد شده بودند و پس از گذشت چندماه  مصطفی نیلی و آرش کیخسروی نیز با تودیع وثیقه آزاد شدند. 



وحید یامین پور: مقصر تاخیر در ازدواج «دختران» هستند

وحید یامین پور٬ معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان٬ گفت: «شاید به نظر برسد مسئله اصلی در ازدواج جوانان مسائل معیشتی باشد در حالی که یافته‌ها نشان می‌دهد یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده‌ها و به تاخیر انداختن ازدواج، تغییر ادراکی است که در دختران جوان ایرانی از خود و نقش‌های اجتماعی که باید ایفا کنند و تخیلی که نسبت به آینده دارند رخ داده است.»

او با بیان این که در واقع مسئله ما مسئله فرهنگ و سبک زندگی است افزود: «بررسی‌های میدانی هم تایید می‌کند که ازدواج آسان به معنای ازدواجی که در سن پایین و با سهولت در برگزاری و مناسک آن انجام می‌شود تابعی از توسعه نیست.»

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: «در استان سیستان و بلوچستان ما شاهد پایین‌ترین نرخ طلاق، بالاترین نرخ ازدواج و پایین ترین سن ازدواج در زوجین هستیم، پس به این پرسش چگونه پاسخ خواهیم داد؟ آیا این آمارها تابعی از توسعه یافتگی است یا تابعی از توسعه نیافتگی است؟»



نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی در جده با سه نماینده بازگشایی شد

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران٬ خبر از آن داد که نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در شهر جده شروع به فعالیت کرد و سه دیپلمات ایرانی که به تازگی ویزای عربستان گرفته‌اند، در این دفتر مستقر شده‌اند.

شش سال پیش و در پی حمله تندروها به اماکن دیپلماتیک عربستان در ایران که منجر به قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شد٬ این دفتر نیز تعطیل شده بود.

سعید خطیب‌زاده در ادامه با اشاره به فعالیت نمایندگی ایران در این سازمان مستقر در عربستان، گفت که «ایران آمادگی گشایش سفارت خود را در عربستان دارد» و عربستان می‌تواند هیئتی را برای بازدید از سفارتخانه‌اش در تهران بفرستد.

امیرعبداللهیان روز دوم دی در یک نشست خبری با فواد حسین، وزیر خارجه عراق در تهران اعلام کرده بود که عربستان سعودی با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های ایران به عنوان دیپلمات‌های مستقر در سازمان کنفرانس اسلامی در جده موافقت کرده است.

او همچنین به تازگی در مصاحبه با شبکه الجزیره صدور روادید برای دیپلمات‌های ایرانی برای حضور در جده را «نشانه‌ای مثبت و خوب» عنوان کرد.



۴۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا در ایران اُمیکرون است

مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا روز دوشنبه، ۲۷ دی اعلام کرده است که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد کرونایی در کشور، از نوع سویه اُمیکرون است.

یونسیان در ادامه افزود که «درصد ابتلا به اُمیکرون و تعداد موارد بیماری در کشور افزایش یافته و به نظر می‌رسد که سیگنالی برای موج ششم دریافت کرده‌ایم».

به گفته این عضو ستاد کرونا «طی چهار هفته اخیر به طور متوسط هر هفته تعداد مبتلایان به امیکرون در ایران ۱۰ درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود که این سویه در هفته آینده در کشور غالب شود».



قاسم بهرامی، شاعر منتقد جمهوری اسلامی، بازداشت شد

خبرگزاری دانشجو از بازداشت قاسم بهرامی، ملقب به «شیدای همدانی» شاعر منتقد جمهوری اسلامی به هنگام خروج از کشور در مرز ماکو خبر داده است.

این خبرگزاری وابسته به بسیج دانشجویی بدون اشاره به منبع خبر اعلام کرده است که بازداشت آقای بهرامی شامگاه شنبه، ۲۵ دی در حالی صورت گرفته که او «با کمک یک گروهک وابسته به سرویس‌های خارجی به‌دنبال خروج از کشور از مرز ماکو» بوده است.

در ادامه این خبر بدون اشاره به جزئیات بازداشت این شاعر منتقد٬ از او به عنوان «متهم فراری» نام برده شده و ادعا شده است که او «دارای چندین سابقه زندان به جرم قاچاق مواد مخدر، شرارت و جعل» بوده و اخیرا برای «کسب شهرت و پناهندگی» اقدام به «توهین به مقدسات» کرده است.

در پی انتشار این ویدیوها او در تاریخ ۲۴ شهریور امسال توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و پس از دو ماه بی‌خبری از محل نگهداری، وضعیت سلامتی و علت بازداشت، ۲۳ آبان با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »