پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب وعده کُشتن ترامپ را نمایی داد

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب پویانمایی «انتقام حتمی است» را به عنوان برگزیده «پویش قهرمان» معرفی کرد. پویش قهرمان به انتقام از «قاتلان و آمران شهادت شهید سلیمانی» می پردازد.

پویش «قهرمان» با هدف انتشار محتواهای مرتبط با رهبر جمهوری اسلامی و قاسم سلیمانی جهت استفاده و تولید محتوای هنری و استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان از ۱۰ دی‌ماه آغاز شد و تا ۲۷ دی‌ماه، سالروز سخنرانی تاریخی رهبر انقلاب در نمازجمعه سال۹۸ ادامه دارد.

در این پویانمایی وعده داده شده است که رییس حمهوری سابق آمریکا٬ترامپ٬ را در فلوریدا به قتل خواهند رساند.



اعدام دو نفر در خرم‌آباد به اتهام «آتش زدن پمپ بنزین»

محمد رزم، رییس کل دادگستری لرستان، از اعدام دو «نیروی اخراجی نظامی» خبر داد که به گفته او، در دهه فجر ۹۷ پمپ بنزین دره‌گرم خرم آباد را «به آتش کشیدند.»

او با بیان اینکه آتش گرفتن این پمپ بنزین منجر به مرگ دو مامور نیروی انتظامی شد گفت محاکمه و اجرای حکم این دو نفر «در کمترین زمان» صورت گرفت.

پیش از این هویت این دو نفر جهانبخش عباسی و مهران نقدی اعلام شده و مدیر کل دادگستری لرستان نیز گفته بود آنان «از نیروهای اخراجی دستگاه‌های نظامی» بودند.

خبرگزاری فارس در هفدهم بهمن ۹۷ خبر از در درگیری بین ماموران نیروی انتظامی و دو سرنشین یک خودروی پارک‌شده در کنار پمپ بنزین داده بود. بر اساس آن خبر تیری به سوی تانکر خالی گاز مایع شلیک شد که به انفجار و کشته شدن یک ستوان و سرباز نیروی انتظامی انجامید.

«سازمان حقوق بشر ایران» با اشاره به اعدام این دو نفر به اتهام‌های «محاربه» و «افساد فی الارض» نوشت: این اتهامات «برای طیف گسترده‌ای از جرایم استفاده می‌شوند» و در سال ۲۰۲۰ دست‌کم ۱۵ نفر با اتهام «محاربه و افساد فی الارض» اعدام شدند.



بازداشت دست‌کم سه نفر در تجمع اعتراضی امروز معلمان

در چهارمین تجمع سراسری معلمان که امروز برگزار شد٬ دسته کم سه تن بازداشت شدند.

این تجمع در بیش از ۵۰ شهر کشور برگزار شده بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اهواز و بوشهر روز پنج‌شنبه اسامی سه بازداشتی را چنین اعلام کرد: محسن عمرانی و محمود ملاکی، دو فعال صنفی معلمان در بوشهر و پیروز نامی، دبیر هیئت مدیره کانون صنفی معلمان خوزستان، در اهواز.

گزارش شده است که چند تن دیگر نیز در اهواز بازداشت شده‌اند.



چهارمین تجمع سراسری معلمان: معلم به پا خیز، برای رفع تبعیض

امروز چهارمین تجمع سراسری معلمان در شهرهای مختلف ایران با درخواست اجرای کامل رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق و همچنین آزادی معلمان زندانی برگزار شد.

«معلم به پا خیز، برای رفع تبعیض»، «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «قلم بر تفنگ غالب است» و «اجرای همترازی، بدون حقه‌بازی» از جمله شعارها و نوشته‌های در دست معترضان بود.

تجمع معلمان و فرهنگیان در تهران در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، و در شهرهای دیگر در مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شد.

در قطعنامه این تجمع تاکید شده که لوایحی چون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری یا اجرا نشده یا به شکلی ناقص به اجرا درآمده و «تغییری حداقلی را در معیشت فرهنگیان موجب نشده است».

ایجاد امنیت شغلی، استخدام رسمی تمام بخش‌های مختلف نیروی کار آموزشی، بازگرداندن سرمایه‌های غارت‌شده صندوق‌های بازنشستگی، و برخورداری از بیمه تکمیلی از دیگر خواسته‌های معلمان در این تجمعات بود.



ایرج پزشک‌زاد درگذشت

ایرج پزشک‌زاد، نویسنده و طنزپرداز ایرانی و خالق رمان «دایی‌جان ناپلئون»، روز ۲۲ دی ماه به‌دلیل ایست قلبی در سن ۹۴ سالگی در شهر لس‌آنجلس آمریکا درگذشت.

پزشک‌زاد در سال ۱۳۰۶ در تهران و در یک خانواده فرهنگی به دنیا آمد. پدرش پزشک و مادرش معلم بود. در ایران و فرانسه درس خواند و در رشته حقوق تحصیل کرد و پنج سال هم در دادگستری مشغول به کار شد بعد از آن خود را به وزارت خارجه منتقل کرد.

نویسندگی را از اوایل دهه ۱۳۳۰ با نوشتن داستان‌های کوتاه و پاورقی برای مجله‌ها آغاز کرد. او همچنین ترجمه‌هایی از آثار نویسندگان جهان را در کارنامه خود دارد.

پزشک‌زاد در مجله فردوسی ستون طنز «آسمون ریسمون» را منتشر می‌کرد. او طنزپرداز سرشناسی بود که با انتشار رمان «دایی جان ناپلئون» در سال ۱۳۴۹ بیش از پیش مشهور شد.

در سال ۱۳۵۵ ناصر تقوایی ساخت یک مجموعه تلویزیونی را بر اساس رمان «دایی جان ناپلئون» کلید زد که به یکی از سریال‌های محبوب تبدیل شد.

بعد از انقلاب، در سال ۱۳۵۸ زمانی که مدیر امور فرهنگی وزارت خارجه ایران بود از کار اخراج و چاپ و انتشار آثارش ممنوع شد. پس از این بود که پزشک‌زاد از ایران مهاجرت کرد و به «نهضت مقاومت ملی ایران» پیوست و مدت‌ها سردبیر روزنامه نهضت مقاومت به نام «قیام» بود.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »