مجسمه قاسم سلیمانی در شهرکرد به آتش کشیده شد

تندیس قاسم سلیمانی در شهرکرد که صبح روز چهارشنبه، با حضور مسئولان استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شده بود، شامگاه همان روز به آتش کشیده شد.

محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد٬ با صدور اطلاعیه‌ای عاملان این اتفاق را «احمق» نامید.

در این بیانیه که توسط ایسنا منتشر شده٬ آمده است: «اینان در اوج حماقت قرار دارند و نمی‌دانند که مرد و زن شهرکرد و جوانان غیور اچهارمحال و بختیاری در صبح این شب و در سالروز به آتش کشیده شدن خانه زهرای اطهر(س) آن‌چنان حضوری گردا گرد تندیس خواهند داشت که یادآور تشییع دو سال قبل باشد.»



کانون نویسندگان ایران: مسئولیت مستقیم جان بکتاش آبتین با حکومت است

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای تاکید کرد مسئولیت جان آقای آبتین و دیگر نویسندگان زندانی، مستقیما متوجه حکومت جمهوری اسلامی و برخی نهادهای وابسته به آن است.

در این بیانیه که روز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه منتشر شد، آمده است وضعیت جسمانی بکتاش آبتین به دلیل عدم رسیدگی و دسترسی به‌موقع به مراقبت‌های پزشکی و همچنین اعزام دیرهنگام به بیمارستان توسط مسئولان زندان، به این مرحله «سخت نگران‌کننده» رسیده است.

کانون نویسندگان ایران با محکوم کردن آن‌چه که «پرونده‌سازی» و «قتل خاموش» نویسندگان آزادی‌خواه خوانده است، خواستار آزادی فوری و کامل و بی‌قید و شرط اعضای زندانی خود شده است.

این بیانیه در ادامه با شرح جزییاتی درباره نحوه اعزام دیرهنگام آقای آبتین به بیمارستان و بستری کردن او «با غل و زنجیر» در حضور سنگین نیروهای امنیتی یادآور شده است که ماموران حکومت حتی از آزار «جسم نیمه‌جان» بکتاش آبتین نیز دست برنداشتند.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »