معاون وزیر بهداشت: ورود واکسن در شرایط اقتصادی فعلی توسط ستاد ملی ممنوع شد

کمال حیدری٬ معاون وزیر بهداشت٬ اعلام کرد که با توجه به آنکه تولید داخلی واکسن کرونا به اندازه است، ورود واکسن در شرایط اقتصادی فعلی توسط ستاد ملی ممنوع شده است.

او ادامه داد: «اما موارد اهدایی آسترازنکا طی هفته‌های آینده وارد کشور می‌شود.»

معاون وزیر بهداشت همچنین مدعی شد که دشمن روی کاهش جمعیت ایران حساب کرده است.

او با بیان اینکه اسناد لو رفته از «ام ای سیکس» نشان می‌دهد که دشمن روی کاهش جمعیت و نابودی کشور حساب کرده است، تاکید کرد: «باید با بصیرت و بینش عمیق در این حوزه اقدام کرد.»

حیدری با اشاره به اینکه مسئله جمعیت کاملاً فرهنگی شده و ذهن افراد نسبت به فرزند آوری تغییر کرده است، گفت: «شورای اداری استان‌ها باید برای برنامه ریزی و اقدام در راستای افزایش جمعیت بسیج شود.»



عضو اتاق بازرگانی ایران: تاثیر سموم چینی نتیجه تهاتر بی‌قید و شروط است

مسعود دانشمند٬ عضو اتاق بازرگانی ایران٬ گفت: «قرارداد مشخصی با چینی‌ها برای تهاتر نبستیم بلکه به آنها نفت دادیم و گفتیم در قبال آن کالا بدهید. در این شرایط هر کالای بنجلی که چینی‌ها دارند را به ما می‌دهند از جمله همین سموم نباتی که این مشکلات عظیم را برای ما در صادرات کالای کشاورزی به وجود آورده و نتیجه تهاتر بدون قید و شرط با چینی‌ها است که البته هنوز ابعاد مشکلات این سموم مشخص نشده است. کشاورزی که محصول او مرجوع شده و مجبور به فروش بسیار ارزان قیمت محصول خود است، یک سال نابود می‌شود. چینی‌ها زیان عظیمی به ما در این سال‌ها و حتی‌ سال‌های آتی زده‌اند. چراکه تهاتر بی‌قید و شرطی با آنها داشته‌ایم.»

او ادامه داد: «سریلانکا به جز چای خشک کالایی ندارد که به درد ما بخورد. ما از قدیم از سریلانکا طلبکار هستیم به آنها نفت داده‌ایم و پول نداشتند که پس بدهند و بدهکار ماندند الان به جای آن طلب چای می‌دهند. تهاتر به این شکل به غیر از زیان برای ما چیزی ندارد. اگر سریلانکا چای بسیار خوب و مرغوب داشته باشد که بازار جهانی آن را بخرد، مطمئنا به آنها می‌فروشد. برای چای درجه ۲ و ۳ و نامرغوب که بازار جهانی آن را نمی‌خرد به اسم چای درجه یک به ایران می‌دهد و ما هم ناچار هستیم که از آنها بگیریم.»



اتحادیه واردکنندگان دارو: خودکفایی دارو دروغ است

مجتبی بوربور٬ نایب رییس اتحادیه وارد کنندگان دارو٬ با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد مواد اولیه دارو از چین و هند وارد می‌شود٬ اعلام کرد که «خودکفایی دارو دروغ است.»

مجتبی بوربور ادامه داد: «وضعیت واردات دارو افتضاح است. جلوی واردات گرفته می‌شود و ارز آن را با تاخیر تخصیص می‌دهند و به حق انتخاب مصرف‌کننده هم احترام نمی‌گذارند.»

او ادامه داد: «خیلی راحت می‌گویند نمی‌خواهیم وارد کنید، چه کسی می‌خواهد جلوی وزارت بهداشت بایستد؟ ما الان به دنبال واردات دارو برای پر کردن جیب خود نیستیم چراکه وضعیت کشور را درک می‌کنیم. بارها گفته‌ایم بگویید کجا کشور نیاز دارد تا همان دارو را وارد کنیم. با این حال وزارت بهداشت کاملا سلیقه‌ای و یک طرفه ریشه واردات را می‌زند.»

نایب رییس اتحادیه وارد کنندگان دارو افزود: «در حالی که اگر واردات انجام شود می‌توانیم دارو را بعضا ارزان‌تر از تولید داخل به کشور بیاوریم. دارو با کیفیت بالاتر یا هم تراز با داروی داخلی را ارزان‌تر حتی با ارز نیمایی وارد کنیم. ولی وزارت بهداشت می‌گوید نمی‌خواهیم ارزبری داشته باشیم درحالی که گوشی آیفون و سامسونگ در بازار فراوان است اما برای دارو کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند. بخشی از کمبودها ناشی از سیاست‌گذاری‌های غلط سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است. زور می‌گوید و کسی نمی‌تواند جلوی آن بایستد.»



پاره کردن لباس فرمانده کل سپاه پاسداران برای تزریق واکسن

امروز در مراسمی با حضور سردار سلامی،فرمانده سپاه و بهرام عین الهی وزیر بهداشت فاز سوم کار آزمایی بالینی واکسن نورا در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله آغاز شد. سردار سلامی این واکسن را به عنوان اولین فرد شرکت کننده در کارآزمایی بالینی تزریق کرد.

آنچه در تصویر منتشر شده دیده می‌شود، پاره کردن لباس سردار برای تزریق واکسن است.



ورزش بدنسازی برای زنان اصفهانی ممنوع شد

با بخشنامه وزارت ورزش و جوانان فعالیت بدنسازی زنان در اصفهان ممنوع اعلام شد.

در شرایطی که طی سال‌های اخیر مجوز رسمی فعالیت بانوان در رشته‌های پاورلیفتینگ، فیتنس و مچ‌اندازی از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شده بود، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در نامه‌ای به رییس هیات بدنسازی این استان، هرگونه فعالیت بانوان در رشته‌های بدنسازی را ممنوع اعلام کرد.



وزیر بهداشت: واکسن ندادند تا مردم تحت فشار قرار گیرند و برجام و FATF را قبول کنند

بهرام عین الهی٬ وزیر بهداشت٬ مدعی شد که کشورهای غربی به ایران واکسن ندادند تا مردم تحت فشار قرار گیرند تا برخی کارها را مانند برجام و اف ای تی اف قبول کنند. عین‌اللهی ادامه داد: «اما تاکنون ۱۸۰ میلیون دز واکسن تامین شده و در ۴ماه اخیر بیش از ۱۱۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است.»

او همچنین گفت: «کرونا چهره واقعی کشورها را نشان داد و کشورهای که ادعا قدرت می کردند، شدیدا درمانده شدند.»

وزیر بهداشت افزود: «در آمریکا و اروپا روزانه بیش از هزار نفر مرگ و میر دارند و علی رغم امکاناتی که دارند درمانده شدند. اما قدرت واقعی کشور عیان شد. ایران علی رغم همه مشکلات نشان داد کشوری قوی و قدرتمند است و مهمترین مولفه مردم هستند.»



سپاه پاسداران اعلام کرد: غلام شه‌بخش و اعضای گروهش کشته شدند

رارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن غلام شه‌بخش به همراه پنج تن از اعضای گروه وی در منطقه کورین استان سیستان و بلوچستان خبر داده است.

این اطلاعیه که روز شنبه ۱۱ دی‌ماه منتشر شده در ادامه می‌گوید در این درگیری «شدید»، غلام شه‌بخش همراه با «۵ شرور مسلح» دیگر کشته شده و ۵ تن از آنان نیز زخمی شدند.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه که ماموریت «تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان» را دارد در ادامه گفته است که در این درگیری‌ها «سه تن از رزمندگان بومی و بسیجی» نیز کشته شده‌اند.

آبان‌ماه امسال گزارش‌هایی از کشته شدن سه مامور انتظامی و دو نیروی سپاه پاسداران توسط اعضای طایفه شه‌بخش منتشر شد و بعد از آن، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه ۷ دی‌ماه از عملیات نظامی و کشته شدن چندین عضو این گروه از جمله مهراب شه‌بخش خبر داد.

سپاه این گروه را «اشرار» نامیده است، اما برخی فعالان بلوچ می‌گویند جمهوری اسلامی با القابی نظیر «اشرار و قاچاقچی» سعی در سرکوب گروه‌های مخالف خود در سیستان و بلوچستان دارد. با این حال مشخص نیست خواسته این گروه چیست و آیا مسئولیت کشته شدن ماموران انتظامی و سپاه را بر عهده گرفته است یا نه.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »