صدیقی: سگ گردانی، بدحجابی و دوری از فرزند آوری جنگ مستقیم با خداست

کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران٬ سگ گردانی، بدحجابی و دوری از فرزند آوری جنگ مستقیم با خدا اعلام کرد.

او که در نشست رییس، دبیر و معاونین ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور با ریاست ومعاونین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخن می‌گفت. به سه گناه ربا، ایجاد ناامنی و تزلزل در خانواده اشاره کرد و گفت: «در روایات متعدد به جنگ مستقیم با خداوند آمده است٬ این گناهان متاسفانه در جامعه امروزی ما رواج پیدا کرده است که می‌توان دربحث تزلزل در خانواده به رواج بی عفتی وهرزه گی که مصداق اتم و اکمل آن بدحجابی،بی حجابی ومقوله سگ گردانی و دوری از فرزند آوری است، اشاره کرد.»



علی اکبر صالحی: سفرای خود در لیبی و عراق را با هماهنگی سردار سلیمانی انتخاب می‌کردیم

علی اکبر صالحی معاون سابق رئیس جمهور و وزیر امور خارجه اسبق در دولت های روحانی و احمدی نژاد٬ تایید کرد: «ما در تعیین سفیر برای لیبی و تونس هم هماهنگی می کردیم چون به دلیل شرایط خاص آن جا سفیر خاصی هم می خواست یعنی باید هم دیپلمات بود و هم از پشتوانه میدانی برخوردار بود. سفرای آن جا را با همفکری سردار سلیمانی انتخاب کردیم.»

به گفته اکبر صالحی با همین روش بود که پیمان جبلی، رئیس کنونی صداوسیما، سفیر ایران در تونس در آن دوره شد و حسین اکبری، سفیر ایران در لیبی شد. حسین اکبری اکنون رئیس ستاد مرکزی فلسطین است.

او در گفت‌وگو با روزنامه خراسان ادامه داد: «در جریان سفرش به لیبی در سال ۹۰، دیده است که نیروی قدس سپاه در جریان درگیری‌های داخلی لیبی به «انقلابیونی» که زخمی شده بودند، کمک کرده است و با کمک هلال احمر امکاناتی را ایجاد کرده بود.»

بحث همکاری نیروهای نظامی ایران و جمعیت هلال احمر و استفاده پوششی نیروهای نظامی ایران از این نهاد غیرنظامی و امدادرسان سابقه‌دار است. فروردین سال ۹۸، سعید قاسمی، فرمانده سابق سپاه پاسداران، گفت در دهه ۷۰، همراه با حسین الله‌کرم، تحت «پوشش» نیروهای هلال احمر به بوسنی رفته و در آن جا نیروهای مسلمان را آموزش نظامی داده است.



محمد حبیبی٬ فعال صنفی٬ به پلیس امنیت احضار شد

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان٬ به پلیس امنیت احضار شد.

او در روم خبرپارتی در کلاب هاوس گفت: «امروز ابلاغیه‌ای از طرف شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب شهرستان شهریار برای من ارسال شده است.»

این فعال صنفی ادامه داد: «در این ابلاغیه آمده که ظرف ۵ روز خودم را برای پاره‌ای از توضیحات به پلیس امنیت معرفی کنم.»

محمد حبیبی که سابقه بازداشت و محکومیت دارد، مورخ ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹، پس از تحمل ۳۰ ماه حبس به صورت زودهنگام از زندان تهران بزرگ آزاد شد.



وزیر خارجه اسرائیل: می‌توانیم به ایران حمله کنیم

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، بار دیگر درباره احتمال اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران سخن گفته است و تاکید کرده است که اسرائیل می‌تواند بدون اطلاع دولت بایدن این کار را انجام بدهدو برای دفاع از امنیت خود «نیاز به اجازه کسی ندارد.»

رادیو فردا در این رابطه نوشت که او در گفت‌وگو با کانال ۱۲ اسرائیل درباره توانایی نظامی اسرائیل برای این حمله گفت اسرائیل در این زمینه توانایی‌هایی دارد که جهان و حتی برخی کارشناسان این حوزه «تصور نمی‌کنند.»

پیش از این برخی مقام‌های سابق اسرائیلی به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بودند که اسرائیل ممکن است بتواند ضرباتی در مقیاس کوچک به تاسیسات هسته‌ای تهران وارد کند اما انجام حملات نهایی علیه تاسیساتی که در نقاط مختلف ایران پراکنده است، فراتر از توان و منابع ارتش اسرائیل است.



۹ پناهجوی کرد ایرانی به جمهوری اسلامی تحویل داده شدند

سعید خطیب‌زاده٬ سخنگوی وزارت خارجه ایران٬ اعلام کرد که ۹ پناهجوی کرد ایرانی که تابستان امسال دولت ترکیه آن‌ها را به‌ «ارتش آزاد سوریه»، گروه مخالف حکومت بشار اسد، تحویل داده بود، به ایران بازگردانده می‌شود.

سعید خطیب‌زاده ​از این پناهجویان با عنوان «اتباع ایرانی مفقودشده» نام برد و گفت که آن‌ها در «چارچوب همکاری دولت ایران و ترکیه روز شنبه از مرز رازی وارد کشور می‌شوند». پیش‌تر گزارش شده بود که گروه سوری خواهان استفاده از این افراد برای تبادل زندانیان با رژیم بشار اسد است.

بنابر گزارش‌‌ها ۹ پناهجوی اهل شهرهای پاوه و سردشت به نام‌های بهمن شادروان، مسعود حیدری، سعید احمدی، دماوند پاک‌سرشت، افشار رستمی، هدایت رخزادی، آرمان رشیدی، مبین ولدبیگی و فردین درویش‌پور ۳۰ مرداد امسال در حالی که در تلاش بودند خود را به مرزهای اروپا برسانند، در یکی از جنگل‌های اطراف استانبول توسط نیروهای پلیس ترکیه بازداشت شدند.

این افراد از ترس بازگردانده شدن به ایران، خود را «سوری» معرفی کردند و ترکیه پس از چند روز آن‌ها را به گروه «ارتش آزاد سوریه»، از گروه‌های مسلح مخالف حکومت بشار اسد، تحویل داد



زندانی در یزد به جرم حمل و نگهداری مشروبات الکلی شلاق خورد

حکم ۷۵ ضربه شلاق یک زندانی به جرم «حمل و نگهداری مشروبات الکلی» روز یک‌شنبه، ۵ دی در محوطه زندان مرکزی یزد اجرا شده است.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو هویت این زندانی را علی افسری، ۴۰ ساله اعلام کرده و نوشته است که او حدود ۳ سال پیش با اتهامات گفته‌شده بازداشت شد و به تحمل سه سال حبس تعزیری و ۷۵ ضربه شلاق محکوم شد.

بر اساس قانون «مجازات اسلامی» در ایران حمل و نگهداری مشروبات الکلی با مجازات‌هایی از شش ماه تا یک سال حبس، تا ۷۴ ضربه شلاق، جریمه نقدی همراه است.



سیل در جنوب و شرق ایران

در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در استان‌های جنوبی و شرقی ایران، مقام‌های استان هرمزگان از جان باختن یک کودک هشت ساله در بندرعباس خبر می‌دهند و در برخی استان‌های آسیب‌دیده نیز جاده‌ها مسدود و خساراتی به خانه‌ها و تاسیسات وارد شده است.

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، روز شنبه ۱۱ دی‌ماه از جان باختن یک کودک ۸ ساله در بخش مرکزی بندرعباس به دلیل غرق شدن در سیلاب خبر‌داد.

او همچنین گفت بارندگی منجر به قطع برق ۳۰ روستا، خسارت به زمین‌های کشاورزی و بسته شدن جاده‌ها شده است.

روز شنبه همچنین آبگرفتگی در چابهار و کنارک، در استان سیستان و بلوچستان، ادامه یافت و به تعطیلی مدارس این دو شهر منجر شد.

به گفته کورش محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار، چهار مکان برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان در نظر گرفته شده است.



ماموریت پرتاب ماهواره برسیمرغ با شکست روبرو شد

یک روز پس از انتشار خبر پرتاب راکت ماهواره‌بر سیمرغ برای ارسال سه محموله تحقیقاتی به فضا،سخنگوی وزارت دفاع اعلام کرد که این ماموریت ناکام مانده است.

احمد حسینی، سخنگوی بخش فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، روز جمعه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که این موشک نتوانست به سرعت لازم برای استقرار محموله در مدار دست یابد.

او با بیان اینکه راکت ماهواره‌بر سیمرغ برای قرار دادن محموله خود به سرعتی بالاتر از هفت هزار و ۶۰۰ متر بر ثانیه نیاز دارد، گفت که در نهایت، به سرعت هفت هزار و۳۵۰ متر بر ثانیه رسیده‌اند.

آمریکا و آلمان، ایران را متهم کرده‌اند که با این اقدام قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

وزارت خارجه فرانسه هم این آزمایش را به خصوص به دلیل انجام آن در زمانی که «نشانه‌ پیشرفت در گفت‌وگوهای وین ظاهر شده» محکوم کرد.



انتقاد محمدرضا خاتمی از اصلاح‌طلبان

محمدرضا خاتمی٬ نایب رییس اسبق مجلس و دبیر کل حزب مشارکت، در مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت: «اولین اقدام در جریان اصلاحات باید بازسازی رابطه با مردم باشد. باید ادبیات جریان اصلاحات تغییر کند.»

خاتمی افزود: «ما باید به مردم بگوییم که حرف ما چیست و می‌خواهیم چه چیزی برای آنان به ارمغان بیاوریم.»

نایب رییس اسبق مجلس با این پرسش که «امروز چقدر جریان اصلاحات در کنار مردم است»، تاکید کرد: «جز تعدادی بیانیه چه حرکتی از این جریان دیده می‌شود. آیا مردم فکر نمی‌کنند که اصلاحات هم برای وضعیت کنونی برنامه‌ای ندارد.»

او اضافه کرد که «ما باید در درون جریان اصلاحات به دنبال راهکارهایی تخصصی برای حل مشکلات مردم و تربیت نیرو باشیم. نباید مدام حرف‌های تکراری را به زبان بیاوریم بلکه باید به مردم بگوییم اگر هدف توسعه و آبادانی کشور است مثلا در حوزه سیاست خارجی چه باید کرد»


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »