ابراهیم رئیسی نخستین بودجه‌اش را برای سال ۱۴۰۱ به مجلس یازدهم تقدیم کرد

ابراهیم رئیسی در حین تقدیم بودجه به مجلس، گفت: «گره زدن اقتصاد کشور به غرب در دولت قبل همه را رنج می داد.»

دولت ابراهیم رئیسی بودجه صداوسیما را برای سال آینده را تقریبا دو هزار میلیاردتومان افزایش داده؛ یعنی ۵۶ درصد: از سه هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان افزایش داده می‌شود.

نابر لایحه بودجه‌ سال ۱۴۰۱، اپراتورها قیمت پیامک را سه تومان گران می‌کنند و «مبلغ حاصل از آن را برای حمایت از حقوق معلولان و کودکان کار و خیابان به خزانه‌داری کشور واریز کنند.»

بر اساس بند «ی» تبصره یک بودجه با عنوان «نفت و روابط آن با دولت/صندوق توسعه ملی»، دولت باید از درآمد شرکت ملی نفت ایران برای برنامه تقویت بنیه دفاعی «تا چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیارد یورو » به نیروهای مسلح اختصاص دهد.


رقم دقیق مصرف روزانه مازوت در نیروگاه ها به میلیاردها لیتر رسیده است

اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست در رابطه با میزان «مازوت سوزی» در کشور گفت: «اولاً این رقمی که من از سوزانده شدن مازوت دارم بسیار بیشتر از ۳۲ میلیون لیتر در روز است به طوری که حتی این رقم به میلیارد هم رسیده است.»

پیشتر فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس٬ اعلام کرده بود که «مردم باید آلودگی را تحمل کنند، اگر مازوت نسوزانیم کشور به سمت خاموشی می‌رود» از سویی دیگر علیرضا زاکانی شهردار تهران مشکل آلودگی پایتخت را خودروها می‌داند و می گوید برای حل مشکل آلودگی شهر تهران ماشین‌ها نباید به بیرون آورده شوند.

این در حالی است که روز گذشته خبری مبنی بر سوازنده شدن روزانه ۳۲ میلیون لیتر در رسانه‌ها منتشر شده بود.

این فعال محیط زیست در رابطه با میزان آلودگی این مازوت‌ها در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران افزود: «مسئله‌ای دیگری که وجود دارد این است که مازوتی که ما مصرف می‌کنیم ۷ برابر استانداردهای جهانی آلوده‌کننده‌تر است! آلودگی که این مازوت ایجاد می‌کند ۱۰۰ درصد باعث ایجاد سرطان در افراد می‌شود. ایران این مقدار مازوت را به اندازه چندین میلیارد لیتر را به امارات می‌فروخت اما زمانی که مازوت ما تا به اندازه باعث ایجاد آلودگی شد، حتی امارات هم راضی به خرید مازوت از ایران نشد.»

او ادامه داد: «در حال حاضر انبارهای ما پر از مازوت شده است و نمی‌دانیم با این حجم از مازوت چه‌کار کنیم. اگر این حجم از مازوت را به خاک تزریق کنیم، خاک و همه موجودات زنده‌ای که درون آن زندگی‌ می‌کنند را از بین می‌برد. از طرفی اگر در آب بریزیم، اتفاقی که برای خاک افتاد برای آب هم خواهد افتاد و اگر هم بسوزانیم همین فاجعه آلودگی هوا رخ می‌دهد! بنابراین جمهوری اسلامی هیچ چاره‌ای جز سوزاندن این حجم از مازوت را ندارد اما سوالی که در حال حاضر مطرح می‌شود این است که ۷ برابر استانداردهای جهانی آلودگی تولید می‌کنند؟ این سوال را باید آقایانی که برای جان مردم کمترین ارزشی قائل نیستند جواب بدهند.»


دلجویی فرزند آیت الله منتظری از گوهر عشقی


وزیر خارجه آلمان: چشم‌اندازی برای پیشرفت مذاکرات وین دیده نمی‌شود

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز شنبه گفت، از آنجا که پیشنهاد ایران در وین “مذاکرات را شش ماه به عقب برگردانده” در چند روز اخیر در این مذاکرات هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

همزمان به گزارش رویترز یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته است که کشورهای اروپایی بر این نظر هستند که هنوز امکان به نتیجه رسیدن مذاکرات با ایران وجود دارد اما وقت برای این کار تنگ است.

این خبرگزاری همچنین عصر شنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش می دهد که مدیران پنتاگون در روز ۲۵ اکتبر مشاور امنیت ملی آمریکا را در جریان مجموعه کامل گزینه های نظامی برای اطمینان از عدم توانایی ایران برای تولید سلاح هسته ای قرار دادند.



دولت بودجه صدا و سیما را ۵۶ درصد افزایش داد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، میزان بودجه تخصیص یافته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ۵ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

میزان بودجه این سازمان در سال ۱۴۰۰، برابر با ۳ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان بوده که نشان دهنده رشدی ۵۶ درصدی است



مبلغ جرایم رانندگی ۵ درصد افزایش خواهد یافت

بر اساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۱۴۰۱، تعرفه جریمه های رانندگی ۵ درصد افزایش خواهد یافت و مبالغ حاصله از آن به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان صرف هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی شدید ناشی از تصادفات رانندگی خواهد شد.

همچنین از منابع حاصل شده، ۱۵۰ میلیارد تومان به اصلاح جاده های روستایی و بین شهری، ۱۰۰ میلیارد به هلال احمر و ۱۰۰ میلیارد تومان سازمان پزشکی قانونی تخصیص خواهد یافت.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »