رسول بداقی بازداشت شد

رسول بداقی فعال صنفی معلمان و بازرس کانون صنفی معلمان ، صبح امروز (شنبه) بازداشت شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده این فعال صنفی با هجوم ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شده است.

رسول بداقی در پی ضرب وشتم بازداشت شده است و از صبح امروز هیچ خبری از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری او نیست.



اعلام آمادگی مغولستان برای تهاتر پشم با کالای ایرانی

دبیرخانه اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با انتشار اطلاعیه‌ای از اعلام آمادگی مغولستان برای صادرات هزار تن پشم طبیعی گوسفندی به ایران بر اساس مکانیزم معامله تهاتری خبر داد. این اطلاعیه اشاره نکرده که ایران در ازای واردات چین، چه کالایی به مغلوستان صادر می‌کند.

در این اطلاعیه ذکر شده است که بنا به رایزنی‌های انجام گرفته توسط مسئولین مرتبط امکان صادرات یک هزار تن پشم گوسفندی شسته شده به ایران توسط مغولستان بر اساس مکانیزم تهاتری وجود دارد.



ممنوعیت واردات کالاهای کره‌ای برای کولبران

در پی ممنوع شدن واردات رسمی برندهای کره‌ای لوازم خانگی از سوی رهبر ایران در ماه‌های گذشته، وزارت صنعت، واردات این کالاها از سوی کولبران مرزنشین را نیز ممنوع اعلام کرد.

ایسنا خبر داد که وزارت صنعت در نامه‌ای که اوایل آذر به مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارسال کرده، علاوه بر ممنوعیت واردات رسمی ۱۶ برند محصولات خانگی کره‌ای، واردات این کالاها از سوی ملوانان، کولبران و بازارچه های غیر رسمی موقت مرزی را نیز ممنوع اعلام کرده است.

پیشتر شورای عالی مناطق آزاد، اوایل آبان اعلام کرده بود که بنا بر دستور رهبر جمهوری اسلامی، ورود لوازم خانگی با نشان تجاری کره جنوبی در این مناطق ممنوع است.

بر اساس نامه‌ای که علی خامنه‌ای اواسط شهریور به رئیس جمهور ارسال کرده بود، خبر گشایش واردات از دو شرکت کره جنوبی به معنی «شکستن کمر شرکت‌های لوازم خانگی داخلی» عنوان شده و از ابراهیم رئیسی خواسته شده بود که از این کار جلوگیری کند.



تحصن سراسری معلمان در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی

تحصن سراسری دو روزه معلمان در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از صبح امروز در شهرهای مختلف ایران آغاز شده است.

بنابر تصاویر منتشرشده، معلمان با در دست داشتن پلاکاردها و نوشته‌هایی در مدارس تحصن کرده‌اند.

تاکنون تصاویر و ویدیوهایی از تحصن در حدود ۴۰ شهر در استان‌های تهران، کرمان، همدان ، خوزستان، فارس، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، البرز، قزوین آذربایجان غربی اصفهان و گیلان منتشر شده است.

همچنین معلمان از ارائه درس به صورت آنلاین در شبکه شاد خودداری کردند.

معلمان در ماه‌های اخیر در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی چندین بار تجمع کرده‌اند و روز ۱۱ آذر نیز تجمعی سراسری در بیش از ۶۰ شهر ایران برگزار شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در فراخوان این تجمع اعلام کرده بود که بودجه تعیین‌شده برای لایحه رتبه‌بندی معلمان کافی نیست و دولت و مجلس قصد دارند آن را «سرهم بندی» کنند.



کانادا یک عضو سابق ساواک را به ایران بازگرداند

اداره مهاجرت کانادا یکی از کارکنان سابق سازمان اطلاعات حکومت پهلوی، ساواک، را که از سال‌ها پیش در این کشور درخواست اقامت کرده بود به ایران مسترد کرد.

شبکه «سی‌بی‌اس» کانادا روز جمعه در گزارشی هویت این فرد را میرزاعلی واعظ‌زاده، ۸۵ ساله، عنوان کرد و خبر داد که او در پی رد چند باره درخواست اقامتش از سوی اداره مهاجرت کانادا، روز پنج‌شنبه، ۱۸ آذر، به ایران بازگردانده شده است.

اداره مهاجرت کانادا دلیل رد درخواست اقامت آقای واعظ‌‌زاده را همکاری او با سازمان ساواک (سازمان امنیت و اطلاعات ایران) از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۹ عنوان و اعلام کرده است که او در طول این مدت پرونده حدود ۲۰ هزار نفر را بررسی و هشت هزار نفر را به مقامات بالاتر از خود در این سازمان ارجاع داده است.



دادگاه رسیدگی به پرونده قتل مسعود مولوی برگزار شد

دادگاه رسیدگی به پرونده قتل مسعود مولوی که ۱۴ متهم دارد، امروز در استانبول برگزار شد. ناجی شریفی زیندشتی، قاچاقچی مشهور که گفته شده با دستگاه‌های اطلاعاتی ایران در ارتباط بوده و محمودرضا ناصرزاده، دیپلمات ایرانی،‌ از جمله متهمان این پرونده هستند.

رسانه‌های ترکیه خبر دادند که در جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده، عبدالوهاب کوچاک که متهم به شلیک گلوله به مسعود مولوی و قتل اوست، اتهامات خود را رد کرد و گفت هیچ کس را در این پرونده نمی‌شناسد و کسی که این ماجرا را راه انداخته دنبال قربانی کردن افرادی مثل او بوده است.

مسعود مولوی وردنجانی در آبان سال ۹۸ در محله شیشلی استانبول هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، دو مامور اطلاعاتی ایران دستور قتل مسعود مولوی را صادر کردند و ناجی شریفی زیندشتی همدست این قتل بوده است.



به علت سموم کشاورزی٬ هند دیگر از ایران کیوی وارد نمی‌کند

مصطفی دارایی‌نژاد، رییس اتحادیه بارفروشان کشور، خبر داده هند هم به دلیل «استاندارد نبودن کیوی ایران» خرید این میوه را از ایران متوقف کرده است

او افزود که «برخی کشورهای واردکننده محصول ایران»، از جمله عمان، قطر، هند، روسیه، امارات متحده عربی و پاکستان در نامه‌هایی رسمی اعلام کردند از خرداد امسال، «دیگر تاییدیه سازمان دولتی «حفظ نباتات ایران» برای ورود محصولات کشاورزی را قبول ندارند و ایران باید بنا به و استانداردهای آنها میوه تولید کند.

براساس اعلام این کشورها میزان سم و کود استاندارد در محصولات کشاورزی را اعلام کرده‌اند و اگر سموم از محصولات کشاورزی ایران حذف نشوند، این تولیدات بازارشان را از دست می‌دهند.

چندی پیش روسیه نیز واردات برخی محصولات کشاورزی مانند فلفل از ایران رابه‌دلیل آن‌چه «نقض مکرر استانداردهای بهداشتی» و «نداشتن گواهی‌نامه باقی‌مانده سموم کشاورزی» خوانده، جلوی واردات فلفل ایران به آن کشور را گرفت و حالا روشن شده روسیه این بارهای میوه مرجوع نمی‌کند، بلکه معلوم می‌کند.



گروسی: به دنبال توافق با ایران برای نصب مجدد دوربین در تاسیسات کرج هستیم


نیویورک تایمز: افزایش اختلاف اسرائیل و آمریکا بر سر دیپلماسی با ایران

به گزارش بی‌بی سی فارسی به نقل از روزنامه نیویورک تایمز اختلاف میان اسرائیل و آمریکا بر سر ادامه مذاکره با ایران افزایش یافته است.

درگزارش نیویورک تایمز آمده است که بر اساس گفتگوی که با بیش از ده مقام آمریکایی و اسراییلی تهیه شده، برخلاف آغاز روشن و امیدوارکننده رابطه دولت نفتالی بنت و جو بایدن، ادامه مذاکرات با ایران همزمان با پیشرفت‌های هسته‌ای این کشور، به نگرانی مقام‌های اسرائیلی درباره رویکرد بیش از حد نرم آمریکا در قبال ایران منجر شده است.

این گزارش مدعی است که وزیر دفاع اسرائیل و رییس موساد، این هفته هنگام ترک واشنگتن با این نگرانی به اسرائیل بازگشته‌اند که اشتیاق آمریکا به احیای برجام، به توافقی با ایران منجر شود که فعالیت‌های هسته‌ای ایران را سرعت بیشتری ببخشد.



سخنگوی سابق تربیت بدنی: علی دایی با دستور احمدی‌نژاد اخراج شد

محمد آخوندی سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی به صورت رسمی اعلام کرد که برکناری علی دایی از سرمربیگری تیم ملی ایران در فروردین ۱۳۸۸ و بعد از باخت به عربستان با دستور نهاد ریاست جمهوری بوده است./ روزاروز


سوقصد به جان گوهر عشقی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »