وزیر خارجه آلمان: چشم‌اندازی برای پیشرفت مذاکرات وین دیده نمی‌شود

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز شنبه گفت، از آنجا که پیشنهاد ایران در وین “مذاکرات را شش ماه به عقب برگردانده” در چند روز اخیر در این مذاکرات هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

همزمان به گزارش رویترز یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته است که کشورهای اروپایی بر این نظر هستند که هنوز امکان به نتیجه رسیدن مذاکرات با ایران وجود دارد اما وقت برای این کار تنگ است.

این خبرگزاری همچنین عصر شنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش می دهد که مدیران پنتاگون در روز ۲۵ اکتبر مشاور امنیت ملی آمریکا را در جریان مجموعه کامل گزینه های نظامی برای اطمینان از عدم توانایی ایران برای تولید سلاح هسته ای قرار دادند.



دولت بودجه صدا و سیما را ۵۶ درصد افزایش داد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، میزان بودجه تخصیص یافته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ۵ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

میزان بودجه این سازمان در سال ۱۴۰۰، برابر با ۳ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان بوده که نشان دهنده رشدی ۵۶ درصدی است



مبلغ جرایم رانندگی ۵ درصد افزایش خواهد یافت

بر اساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۱۴۰۱، تعرفه جریمه های رانندگی ۵ درصد افزایش خواهد یافت و مبالغ حاصله از آن به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان صرف هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی شدید ناشی از تصادفات رانندگی خواهد شد.

همچنین از منابع حاصل شده، ۱۵۰ میلیارد تومان به اصلاح جاده های روستایی و بین شهری، ۱۰۰ میلیارد به هلال احمر و ۱۰۰ میلیارد تومان سازمان پزشکی قانونی تخصیص خواهد یافت.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »