همسر محافظ قاسم سلیمانی: جرات نداریم بگوییم خانواده شهید مدافع حرم هستیم

اعظم قمری، همسر رضا خرمی، محافظ قاسم سلیمانی که در جنگ سوریه کشته شده است، گفت که «جرات نداریم بگوییم خانواده شهید مدافع حرم هستیم.»

او در گفت‌وگو با روزنامه کیهان افزود: «مردم می‌گویند سوریه به ما چه ربطی دارد»٬ و می‌پرسند: «چرا اجازه داده است همسرش به جنگ سوریه برود.»

اعظم قمری در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید می‌کند که در موارد متعددی این موضوع رخ داده و این واکنش‌ها سبب شده است که «دیگر ما جرأت نکنیم بیرون از خانه بگوییم خانواده شهید مدافع حرم هستیم. اگر کسی متوجه شود که همسر شهید هستم، ترجیح می‎‌دهم بگویم که همسرم نظامی بود و در مرز شهید شد».

او همچنین گفته مردم فکر می‌کنند «به مدافعان حرم پول زیاد می‌دهند» ولی «حقوق واریزی زیاد نیست و تقریباً با حقوق کارگر یکی است.» همسر رضا خرمی در ادامه تایید می‌کند که او در جریان اعتراض‌های سال ۷۸ و ۸۸ که سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی همراه بود، نقش داشت و در سال‌های جنگ داخلی سوریه نیز به این کشور رفته و سال ۹۵ کشته شده است.

جمهوری اسلامی از نظامیان ایرانی و شبه‌نظامیان افغانستانی و پاکستانی که به جنگ داخلی سوریه اعزام کرد، به عنوان مدافع حرم نام می‌برد.



رسیدگی دوباره به پرونده محکومیت مدیر وب‌سایت دیوار

غلامحسین محسن اژه‌ای، رییس قوه قضاییه، دستور رسیدگی دوباره به پرونده محکومیت مدیر وب‌سایت دیوار را داد.

چند روز پیش خبر محکومیت قطعی مدیر وب‌سایت دیوار به زندان با اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌فروش» منتشر شده بود.

در این پرونده قاضی به دلیل یک آگهی منتشرشده در سایت دیوار، اشکان میرآرمندهی، مدیر این سایت را به «سه ماه و یک روز حبس غیرقابل تبدیل» محکوم کرده بود. آبان سال گذشته، خبرگزاری فارس در گزارشی درباره سایت دیوار نوشت برخی با آگهی «فروش یک کفش جلوباز و استفاده از عبارت‌های خاص» می‌خواهند «تن‌فروشی را به‌صورت پنهان ارائه دهند.»

اشکان میرآرمندهی در واکنش به این حکم گفته است «آگهی‌های موضوع اتهام دارای هیچ محتوای مجرمانه نبوده و محکومیت دیوار صرفا بر اساس اقداماتی است که اشخاص ثالث در فضای خارج از این پلتفرم انجام داده‌اند».

او همچنین گفته بود که پیش از این به مدت ۱۲ ساعت بازداشت بوده و با وثیقه یک میلیارد و یکصد میلیون تومانی آزاد شده است.



شمخانی : امیدواریم با ظهور امام زمان حاج قاسم رجعت کند

شمخانی٬ معاون حقوقی سپاه پاسداران٬ گفت که «در انقلاب شخصیت و مجاهدین زیادی داشتیم اما شهید سلیمانی یک شخصیت ویژه بوده است» و اظهار امیدواری کرد «با ظهور امام زمان شهید سلیمانی رجعت کنند و به میان ما بازگردند.»

او صبح امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت حقوقی پرونده ترور قاسم سلیمانی توضیح داد: «مطالبه حقوقی این موضوع از جهت اینکه سردار سلیمانی یکی از شخصیت‌های مؤثر در سپاه بود برعهده ما است چراکه وظیفه دفاع از کارکنان سپاه را ما برعهده داریم.»

شمخانی اضافه کرد: «در چند بعد ما با قوه قضائیه همکاری داشتیم هم به ضابط و هم مرتبط و شاکی؛ اطلاعات و اسنادی برای اثبات جنایات در اختیار قوه قضائیه قرار داده شده است.»

قاسم سلیمانی در نخستین لحظات روز ۱۳ دی همراه با ابومهدی المهندس، معاون نیروهای عراقی حشدالشعبی و ۸ تن از همراهان و همکاران‌شان، دقایقی بعد از فرود هواپیمای حامل قاسم سلیمانی از پروازی از دمشق، با شلیک ۴ راکت از پهپادهای آمریکایی در جاده داخلی فرودگاه بغداد کشته شدند.



ایران پیشنهاد گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا را رد کرد

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه٬ در واکنش به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مستقیم در وین، این پیشنهاد را رد کرده و گفت: «اگر آمریکا برای رفع تحریم‌ها و رفع واقعی تحریم‌ها بیاید می‌تواند بلیت بازگشت به اتاق برجام را دریافت کند».

او امروز در نشستی خبری ضمن انتقاد از مقاله مشترک وزرای خارجه بریتانیا و اسرائیل برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای، گفت هدف برخی کشورهای اروپایی طولانی کردن مذاکرات است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز جمعه از مذاکره‌کنندگان ایرانی خواست اگر خواهان نتیجه سریع‌تر هستند، به جای واسطه قرار دادن اروپایی‌ها، مستقیما با آمریکا به مذاکره بنشینند.

آخرین دور مذاکرات ایران و اعضای برجام شامل چین، روسیه، بریتانیا، فرانسه و آلمان ۳۱ خرداد انجام شد و ایران از آن زمان برای بازگشت به میز مذاکرات تعلل کرده بود. دور جدید مذاکرات قرار است امروز شروع شود.



تجمع اعتراضی ایثارگران وارد دومین روز شد

دفتر مرکزی بنیاد شهید از روز گذشته، شاهد تجمع جمعی از ایثارگران مشمول ماده ۳۸ (جانبازان و آزادگانی که در هیچ یک نهادی استخدام نشده‌اند و از بنیاد شهید حقوق دریافت می‌کنند) است که خواستار پرداخت معوقاتشان هستند. این معوقات به حدود ۶۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تجمع کنندگان همچنین خواستار «استعفای قاضی‌زاده هاشمی از ریاست بنیاد شهید» بوده‌اند. آنان تاکید کردند که در مدت حضور او در بنیاد شهید «اجازه نیافتند برای پیگیری مطالبات‌شان وارد ساختمان بنیاد شهید» شوند.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »