تجمع اعتراض به بحران آب این‌‌بار در شهرکرد

گروهی از مردم شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به طرح‌های انتقال آب از این استان به استان‌های دیگر برای پروژه های صنعتی، مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

در این تجمع شعار‌هایی از جمله «‌اینجا چهارمحاله، بردن آب محاله» و «ننگ ما ننگ ما، صدا و سیمای ما» سرداده شد.

ایسنا خبر داد که معترضان خواستار توقف پروژه‌های انتقال آب از جمله تونل بهشت‌آباد، گلاب و سد و تونل کوهرنگ ۳ شدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تجمع کنندگان تاکید کردند که اگر قرار است آبی از این استان به اصفهان و یزد انتقال داده شود، تنها باید برای مصارف شرب باشد نه مصارف صنعتی.

در سال های گذشته مردم استان چهار و محال و بختیاری بارها در اعتراض به پروژه های انتقال آب از این استان به اصفهان از جمله طرح تونل کوهرنگ ۳ تجمع کرده اند. در مقابل نمایندگان اصفهان در مجلس و گروهی از کشاورزان این استان خواستار تکمیل سریعتر این پروژه ها شده‌اند.



پدر بابک خرمدین در زندان درگذشت

اکبر خرمدین که متهم به قتل پسر ، دختر و دامادش بود به دلیل بیماری در زندان درگذشت. او به سرطان مبتلا بود.

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در همین رابطه در گفت‌وگو با روزنامه شهورند ضمن تایید خبر مرگ اکبر خرمندین گفت که او به سرطان مبتلا بود به خاطر ایست قلبی صبح امروز در زندان رجایی شهر فوت کرد.

این پرونده اردیبهشت ماه امسال با کشف جسد مثله شده مردی در یک سطل زباله واقع در خیابان نفیسی آغاز شد. با شروع تحقیقات ماموران پلیس و تیم جنایی مشخص شد، جسد متعلق به بابک خرمدین کارگردان مطرح ایران است.

پس از چند روز مشخص شد که قتل٬ پدر بابک خرمدین است و او دختر و دامادش را نیز پیشتر به قتل رسانده.



کیفرخواست حبیب اسیود صادر شد

متن کیفرخواست حبیب فرج‌الله چعب (حبیب اسیود) یکی از رهبران «جنبش نضال» که از گروه‌های وابسته به «مقاومت ملی احواز» است منتشر شد.
کیفر خواست حبیب اسیود توسط سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران صادر شده است. او یک سال پیش در ترکیه «بازداشت و به ایران منتقل شده بود.»

در این کیفرخواست آمده که حبیب اسیود «خود را کارمند اداره کار سوئد و دارای تابعیت سوئد معرفی کرد و او از سال ۲۰۰۵ “فعالیت‌های تروریستی خود را تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی از جمله موساد و عربستان سعودی و در چتر حمایتی سوئد آغاز کرد.»

صدا و سیمای جمهوری اسلامی تاکنون چند بار اعترافاتی از حبیب اسیود پخش کرده است. نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر می‌گویند این قبیل اعترافات اجباری ضبط می‌شود و اعتبار ندارد.
این کیفرخواست براساس اعترافات این رهبر «جنبش نضال» صادر شده است.

قوه قضائیه اسیود را «اداره و سرگروهی» گروه به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و «طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران» عنوان کرده است.

بر اساس متن کیفرخواست: «بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب گذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب گذاری در اداره محیط زیست، بمب گذاری انتقال خط لوله‌های نفت، بمب گذاری در محور انتقال نفت آبادان و اهواز و ماشهر، بمب گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان، برنامه ریزی به جهت بمب گذاری در دادگستری اهواز» از بمبگذاری‌های منسوب به این گروه است.



حامد اسماعیلیون: برگزاری دادگاه هواپیمای اکراینی با ۱۰ متهم رده‌پایین نمایشی شرم‌آور است

حامد اسماعیلیون٬ سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز مسافربری اکراینی، خبر از آن داد که دادگاه نظامی ۱۰ متهم پرونده سرنگونی پرواز مسافربری اوکراینی امروز (یکشنبه) در تهران برگزار می‌شود.

حامد اسماعیلیون که همسر و دخترش را در این پرواز از دست داده، در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دادگاه نظامی پرواز پی‌اس ۷۵۲ تا ساعاتی دیگر در تهران آغاز می‌شود. نمایشی شرم‌آور با ده افسر رده پایین به عنوان متهم. نیمکت متهمین منتظر عوامل اصلی خواهد ماند. علی خامنه‌ای، فرماندهان سپاه و اعضای شورای عالی امنیت ملی. دور نخواهد بود.»

پرواز پی‌اس ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین بامداد ۱۸ دی سال ۹۸ به‌فاصله کوتاهی پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی تهران با شلیک دو موشک پدافند سپاه پاسداران سرنگون شد و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.
جمهوری اسلامی پس از چند روز پنهان‌کاری و اظهارات متناقض و خلاف واقع، سرانجام اذعان کرد که پدافند ضدهوایی به این هواپیمای مسافربری شلیک کرده، اما دلیل شلیک «خطای انسانی» است.



محمد علی زم، پدر روح‌الله زم، روز شنبه از کشورهای فرانسه، عراق و استرالیا خواست در خصوص اتهام دست داشتن در دستگیری و انتقال فرزندش به ایران موضع‌گیری کنند.

اکبر خوش‌کوشک، یکی از ماموران سابق امنیتی جمهوری اسلامی، به تازگی مدعی شد که فرانسه روح‌الله زم را با یک افسر امنیتی فرانسوی مبادله کرده است.

بیشتر بخوانید: آیا دست فرانسه هم به خون زم آغشته است؟

روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز»، که در فرانسه پناهنده بود، مهرماه سال ۹۷ در جریان سفری به عراق، توسط ماموران امنیتی ایران ربوده شد و ۲۲ آذر ۱۳۹۹، دادسرای عمومی و انقلاب تهران از اجرای حکم اعدام او خبر داد.

در واکنش به این اظهارات اکبر خوش‌کوشک، یک دیپلمات فرانسوی مشارکت این کشور در برنامه ربودن روح‌الله زم را تکذیب کرد.


تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »