? زنده| بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ نفر



 بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ نفر

با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا ، مدارس با کمتر از ۳۰۰ دانش آموز برای ۵/۵ میلیون محصل از امروز بازگشایی شد.

بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا ۳۷ هزار مدرسه بالای ۳۰۰ دانش آموز نیز باید از نیمه دوم آبان شروع به فعالیت کنند.

صدا و سیما در این رابطه گزارش داد که بازگشایی مدارس به معنای تعطیلی آموزش مجازی نیست و شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی برای همه دانش آموزان همچنان دایر است.



عضو کمیسیون طرح «صیانت»: اینستاگرام و فیس بوک باید با قوانین حکومت ایران همراهی کند

حسین میرزایی، عضو کمیسیون طرح محدود سازی اینترنت که نام رسمی آن «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» نام گرف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام باید با قوانین جمهوری اسلامی همراهی کند.

حسین میرزایی توضیحی درباره رقبای داخلی این شبکه‌ها نداده، ولی پیش از این گزارش شده است که یکی از اپلیکیشن‌های پیشنهادی، اپلیکیشن روبینو است که قرار است جایگزین اینستاگرام شود. این اپلیکیشن وابسته به یک شرکت‌ ستاد اجرایی فرمان امام است.

در اظهار نظری دیگر در همین رابطه احمد امیرآبادی فراهانی، دیگر عضو همین کمیسیون نیز گفته است که نمی‌توان اجازه داد شبکه‌هایی مثل اینستاگرام و فیس‌بوک‌، «بدون توجه به قوانین کشور ما هر فعالیتی انجام دهند.»

این طرح قرار بود تا سال ۹۵ اجرایی شود، ولی به دلایل مختلف به تاخیر افتاد، اما پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی در چند ماه اخیر که فضای مجازی در ایران را «ول و رها» خواند و از محدود نکردن آن توسط نهادهای مسئول انتقاد کرد، طرح «صیانت از فضای مجازی» در دستور کار مجلس ایران قرار گرفت.



استادار جدید آذربایجان در مراسم معارفه «سیلی» خورد

مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی با تنش همراه بود در آیین معارفه سردار سرتیپ دوم پاسدار زین‌العابدین خرم رضوی استاندار آذربایجان شرقی با حضور وزیر کشور، یکی از شرکت کنندگان با رفتن بر روی سن، به صورت وی سیلی زد.

 

دیده‌بان ایران در این باره نوشت:«یکی از شرکت کنندگان در مراسم که فردی به نام «علیزاده» که ظاهراً سرهنگ سپاه عاشورا بود با رفتن بر روی سن اقدام به سیلی‌زدن سپس هل دادن سردار زین‌العابدین خرم  استاندار جدید هنگام سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش مراسم به تنش کشیده شد و گروههای مختلفی از شرکت کنندگان در مخالفت و موافقت با استاندار جدید شعار دادند. ظاهراً موضوع خصومت شخصی مربوط به محل سابق فعالیت سردار خرم بوده است.



لشکرسازی و شبکه‌سازی در فضای مجازی اولویت اصلی نیروهای مسلح ایران است

حمید جعفری٬ مسوول فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح٬ در گفت‌وگوی با هفته نامه صبح صادق٬ اعلام کرد که «لشکرسازی و شبکه‌سازی در فضای مجازی اولویت اصلی نیروهای مسلح ایران است.»

حمید جعفری در ادامه مدعی شد: «آرایش جبهه خودی در بسترهای سالم و امن فضای مجازی و صیانت از تسلط دشمن بر افکار عمومی جامعه در فضای مجازی» از برنامه‌های این ستاد است.

به گفته مسئول فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح ٬ برای «صیانت» از فضای مجازی برنامه دارند تا«حضور هوشمندانه افراد تأثیرگذار در جبهه دشمن برای شکست انحصار رسانه‌ای استکبار» را سازمان دهی کنند.

این مقام ارشد نیروهای مسلح، از «سازمان‌های چهارگانه نیروهای مسلح» صحبت کرده که به گفته او، «ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده‌ای در فضای مجازی دارند که در سال‌های اخیر به دلیل هماهنگی و همگرایی بیش‌تر بین آن‌ها، شاهد ارتقای توان و قوت فضای مجازی هستیم». البته جعفری از این سازمان‌ها نامی نبرده است.

جعفری افزود: «با توجه به ویژگی‌های عرصه نبرد مجازی و حضور عامه مردم و بسیجیان در این مبارزه، مدل آتش به اختیار بسیار مناسب به نظر می‌رسد.»



وزارت کار فقر مطلق بیش از یک سوم جمعیت ایران را تایید کرد

وزارت کار در جدیدترین گزارشش که روز گذشته منتظر شد٬ نشان می‌دهد که بیش از یک سوم جمعیت ایران در «فقر مطلق» زندگی می‌کنند.

بر پایه این گزارش، با توجه به اینکه سرانه خط فقر در سال ۹۹ با افزایش ۳۸ درصدی نسبت به سال ۹۸ به یک میلیون و ۲۵۴ هزار تومان (برای هر عضو خانواده) رسیده و نزدیک دو میلیون نفر در این سال کار خود را به خاطر عوامل مختلف از جمله شیوع کرونا از دست داده‌اند، تعداد افرادی که در فقر مطلق زندگی زندگی کرده‌اند از ۲۶ میلیون نفر به حدود ۳۰ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس آمارهای وزارت کار، «خط فقر مطلق» در سال ۱۳۹۹ برای خانوار سه‌نفره ۲ میلیون و ۷۵۸ هزار تومان و برای خانوار چهار نفری ۳ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

این آمارها مربوط به «خط فقر مطلق» است. در آمارهای نهادهای رسمی، خط فقر معمولی برای یک خانواده ۴ نفره در ایران حدود ۱۰ میلیون تومان فرض شده است و نه ۳ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان.

مهر ماه امسال حمیدرضا امام قلی تبار بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور اعلام کرده بود که نیمی از جمعیت ایران در فقر به سر می‌برند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »