? زنده| معاون خبر خبرگزاری فارس، مدیرعامل «همشهری» شد



معاون خبر خبرگزاری فارس، مدیرعامل «همشهری» شد

با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری شد.

معاون خبر و سردبیر ارشد خبرگزاری فارس، سردبیر نشریات ۲۲ گانه همشهری محله، سردبیر خبرگزاری مهر از جمله سوابق مدیریتی او در عرصه رسانه است.‌‌



پیام تسلیت جمعی از فعالان سیاسی٬ اجتماعی و فرهنگی به مناسبت درگذشت رودابه کمالی

جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، فرنگی و حقوق بشری به مناسبت درگذشت رودابه کمالی پیام تسلیتی صادر کردند.

رودابه کمالی٬ معلم و مولف٬ دختر مریم روحانی همسر فقید میثمی٬ روز گذشته (۲۷ مهرماه) در ۵۰سالگی درگذشت.

رودابه کمالی متولد سال ۱۳۵۰ در تهران بود که پس از مدتی مبارزه با بیماری سرطان از دنیا رفت. او با سروش نوجوان (۱۳۶۹ تا ۱۳۸۰)، «آفتابگردان»، فصل‌نامه «انشاء و نویسندگی» و «همشهری داستان» همکاری داشت. راه‌اندازی انتشارات مؤسسه منظومه خرد نیز از جمله دیگر فعالیت‌های اوست. کمالی همچنین در سال ۱۳۸۰ برنده جایزه «رشد» شده بود.

متن کامل این پیام را اینجا بخواند.



اروپا: بر مساله برداشتن تحریم‌ها علیه ایران تمرکز می‌کنیم

اتحادیه اروپا اعلام کرد که بر مساله بازگشت به مذاکرات هسته‌ای ایران به منظور برداشتن تحریم‌های آمریکا تمرکز می کند.

ایسنا به نقل از الجزیره نوشت که اتحادیه اروپا اعلام کرد که بر مساله بازگشت به مذاکرات هسته ای تمرکز می کند.

این اتحادیه همچنین تاکید کرد که هدف از این کار برداشتن تحریم های آمریکا است؛ تحریم هایی که بر اقتصاد ایران تاثیرگذار است.

بر اساس این گزارش، پیش از این جوزپ بورل که اخیرا انریکه مورا دستیار ارشدش از سفری به تهران به منظور ارزیابی موضع دولت جدید ایران درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین بازگشته بود، گفت: آماده است پیش از از سرگیری این مذاکرات با مقامات ایرانی دیدار کند. اما همچنین گفت سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور جدید ایران و تیم او زمان کافی برای آمادگی را سپری کرده‌اند.

بورل روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: من اگر آن‌ها بخواهند به بروکسل بیایند، آماده این کار هستیم. اما زمان محدود است. من درک می‌کنم که دولت جدید برای بررسی سوابق [مذاکرات] و برای تشکیل تیم مذاکرات به زمان احتیاج دارد اما این فرصت حالا دیگر سپری شده است. زمان بازگشت به مذاکرات است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این که در صورت شکست احتمالی در مذاکرات، «پلان B» در قبال ایران که از آن یاد می‌شود، شامل چه چیزهایی خواهد بود، گفت: من نمی‌خواهم به پلان Bها فکر کنم. هیچ کدام از پلان Bهایی که به ذهنم می‌رسند خوب نیستند.



اجرای حکم اعدام آرمان عبدالعالی بار دیگر به «تعویق» افتاد

در حالی که پیشتر اعلام شده بود که آرمان عبدالعالی امروز اعدام خواهد شد٬ دیده‌بان ایران خبر از آن داد اجرای حکم او بار دیگر به «تعویق» افتاد.

دیده‌بان ایران در گزارشی نوشت که این زندانی محکوم به اعدام مجددا به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

در همین رابطه عفو بین‌الملل روز سه شنبه بار دیگر خواستار توقف اجرای حکم اعدام آرمان عبدالعالی شده و گفته است، «ادعاهای» مقامات دستگاه قضایی ایران در خصوص سلب مسئولیت در قبال اجرای این حکم به «سخره گرفتن عدالت اطفال و نوجوانان است.»

عفو بین الملل ضمن درخواست توقف اجرای حکم آرمان عبدالعالی گفته است: «زندگی آرمان عبدالعالی اکنون در دست ریٔیس قوه قضایٔیه است.»

آرمان عبدالعالی به اتهام قتل دوست‌دخترش، غزاله شاکر در اسفند ۹۴ و زمانی که ۱۷ سال بیشتر نداشت محاکمه و به اعدام محکوم شده است. پدر آرمان عبدالعالی روز گذشته گفته بود که اجرای حکم قصاص این کودک‌مجرم بامداد چهارشنبه، ۲۸ مهر اجرا خواهد شد.



 فتوای رهبر جمهوری اسلامی درباره نگاه به دختر بدون چادر و روسری در خواستگاری

آیت‌الله خامنه‌ای، به این پرسش که «آیا در جلسه خواستگاری برای اطلاع و آگاهی پسر از ویژگی‌های ظاهری دختر، جایز است پسر به دختر بدون چادر و روسری نگاه کند؟» پاسخ داده است.

بر اساس بخش استفاتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، پاسخ این استفتا را چنین داده‌ است: «اگر برای ازدواج با آن دختر مانعی نیست و پسر در صورت پسندیدن قصد دارد با او ازدواج کند و احتمال می‌دهد با نگاه آگاهی بیشتری به دختر پیدا می‌کند و با قصد لذت نگاه نکند، اشکال ندارد؛ البته اگر یک نگاه کافی باشد. تکرار نگاه جایزه نیست.»



روزنامه پیام ما: ورود سپاه به حوزه اجتماعی شهرداری تهران

روزنامه پیام ما در گزارشی از تصمیم شهرداری تهران برای دادن نقش بیشتر به سپاه خبر داد.

در این گزارش که با تیتر «ورود سپاه به حوزه اجتماعی شهر» به نقل از امین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نوشت: «سپاه، قرارگاه خاتم و قرارگاه‌های جهادی قرار است در محلات مستقر شوند.»

توکلی‌زاده دیروز در جلسه شورای شهر تهران این موضوع را اعلام کرده و گفته این گروه‌های نظامی قرار است در محله‌ها نقش «کفالت اجتماعی» را به عهده بگیرند و به گفته او «نیروهای جهادی به سازمان‌های مردم نهاد اضافه شوند.»

معاون امور اجتماعی شهرداری تهران که به تازگی انتخاب شده خطاب به اعضای شورای شهر گفته چهره تهران قرار است بعد از سال‌ها تغییر کند و «لکه‌هایی» مانند «معتادان متجاهر و کودکان کار که دامن شهر را در حوزه اجتماعی مخدوش کرده» تغییر یابد.

بیشتر بخوانید:‌ فتحِ دولت به دست سپاه


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی) و (مصطفی) تاج‌زاده را از میان بردارد.» این سخن او گرچه

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی می‌داده است و نظامیان

ادامه »

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید

ادامه »