? زنده| تولید واکسن ایرانی فخرا متوقف می‌شود

 

 


احتمال تعویق بازگشایی مدارس از نیمه آبان


خودسوزی در مقابل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد

بر اساس گزارش‌ها، فرزند یکی از جان‌باختگان جنگ ایران و عراق، در مقابل ساختمان اداره‌ کل «بنیاد شهید» استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اقدام به خودسوزی کرده است. علت این اقدام «بیکاری و مشکلات معیشتی» عنوان شده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد این حادثه را تائید کرده است. این فرد قبل از خودسوزی می‌خواست از پشت بام ساختمان خود را به پائین پرت کند.



تولید واکسن ایرانی فخرا متوقف می‌شود

مدیر پروژه واکسن فخرا از برنامه‌ریزی برای «توقف» تولید این واکسن در ایران خبر داد و علت آن را نیز نبود متقاضی داخلی و بی‌اعتنایی وزارت بهداشت عنوان کرد.

به گفته احمد کریمی، با حجم واکسیناسیونی که در کشور انجام شده که «البته خوب است و ما از آن ناراضی نیستیم، تعداد داوطلبان کم شده است.»

او در عین حال افزوده که واکسن‌سازهای داخلی که الان در مرحله «کارآزمایی بالینی هستند دچار چالش شده‌اند و روند مطالعه کارآزمایی بالینی کند شده است.»

احمد کریمی افزود: «ما توقع داشتیم بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ داوطلب در روز داشته باشیم، اما این عدد به حدود ۱۰۰ نفر رسیده است و از آنجا که در فاز سه حجم نمونه باید زیاد باشد، عملا چالش ایجاد شده است. البته الحمدالله با مساعدت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، روسا و معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، البرز، اصفهان و خراسان رضوی هماهنگی لازم جهت انجام مطالعه در این استان‌ها نیز انجام شد که وضعیت حضور داوطلبان را بهبود بخشیده است.»

مدیر پروژه واکسن فخرا در عین حال این پرسش را مطرح کرده است: «تولید کنیم به چه کسی بدهیم؟ حتی قول‌هایی داده شده که پیش‌‌خرید انجام شود، اما تا به الان از سمت وزارت بهداشت برای پیش‌‌خرید واکسن‌های تولیدی نیز اقدامی صورت نگرفته است.»



تسلط اصولگرایان بر هیئت منصفه دادگاه‌های مطبوعاتی و سیاسی تهران

اصولگرایان باردیگر پس از تعیین اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه‌های مطبوعاتی و سیاسی تهران، بر این هیئت تسلط پیدا کردند.

ناصر سراج، نماینده رییس قوه قضاییه٬ گفت که از بین ۱۴ صنف، ۲۱ عضو جدید هیات منصفه دادگاه‌های مطبوعاتی و سیاسی تهران تعیین شدند و از این به بعد دادگاه‌های مطبوعاتی و سیاسی با حضور هیات منصفه جدید برگزار خواهند شد.

علی اکبر کسائیان، یوسف غروی قوچانی، علی اکبر اشعری، نادر قدیانی، حسن خجسته باقرزاده، محسن اسماعیلی و ابوالقاسم طالبی از جمله اعضای این هیئت هستند.

مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۵۸ به تصویب رسید، «رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیأت منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد».

با این حال، قانون مربوط به جرایم سیاسی تا اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به تصویب نرسید. این قانون خردادماه سال ۹۵ برای اجرا از طرف حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، به وزارت دادگستری ابلاغ شد.



لغو دورکاری در همه نهادهای دولتی استان تهران

غلامرضا عباس پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران، از لغو دورکاری در «همه دستگاه‌ها» در استان تهران از روز سه‌شنبه، ۲۷ مهرماه، خبر داده است.

او درباره علت اتخاذ این تصمیم نیز گفت:‌ «بیش از ۸۵ درصد کارکنان دولت در استان تهران دوز اول و ۴۵ درصد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.»

این در حالی که مقام‌های وزارت بهداشت از احتمال وقوع موج جدید همه‌گیری کرونا در ایران ابراز نگرانی می‌کنند،

محسن منصوری، استاندار تهران نیز روز گذشته اعلام کرده بود که نماز جمعه تهران از این هفته، ۳۰ مهر برگزار می‌شود. نماز جمعه تهران بیش از یک سال است که به‌دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.



رییس پلیس راهور: موتورسواری زنان همچنان خلاف قانون است

کمال هادیان‌فر٬ رییس پلیس راهور٬ اعلام کرد که موتورسواری زنان «خلاف» قانون است.

به گفته او در آیین نامه به صراحت قید شده که گواهینامه موتورسیکلت فقط برای آقایان است.

هادیان‌فر ادامه داد: «ولی در سایر گواهینامه‌ها مانند پایه سوم، دوم و یکم به غیر از موتورسیکلت، قید آقا و خانم وجود ندارد و همه می‌توانند مشمول دریافت گواهینامه شوند.»

او اما تاکید کرد: «این موضوع را می‌توان با پیگیری فدراسیون موتورسواری و وزارت ورزش و ارائه پیشنهاد به دولت و بررسی آن در کمیسیون‌های کارشناسی مرتبط بررسی کرد و در صورت تایید و اصلاح قانون، این امکان برای بانوان نیز فراهم شود.»



حسن نصرالله احزاب لبنانی را تهدید کرد

حسن نصرالله٬ دبیرکل حزب‌ حزب‌الله لبنان٬ طی سخنراین ضمن تهدید احزاب لبنانی گفت: «برخی می‌خواهند اهالی حومه ضاحیه احساس ترس کنند، برخی می‌خواهند اهالی عین الرمانه و فرن الشباک فکر کنند که اهالی ضاحیه دشمنشان هستند، وقتی رئیس این حزب تمام مسیحیان لبنان را خطاب قرار می‌دهد می‌خواهد آنان را بترساند، ما بر اساس منش مان نمی‌خواهیم با هیچ طرفی در کشور تنش ایجاد کنیم.»

او تاکید کرد که رویدادهای پنج‌شنبه آغاز مرحله‌ای جدید است، در سال‌های اخیر حزب نیروهای لبنانی برای خودش دشمن تراشی کرد.

سیدحسن نصرالله در ادامه تاکید که امروز در لبنان «حزب الله» هدف اول است، شهدای حادثه پنج‌شنبه از «حزب الله» و امل بودند، حزب «نیروهای لبنانی» در تمام مواضعش حزب الله را دشمن اصلی می‌داند، این حزب برایش مهم نیست که در مشکل آفرینی‌هایش عده‌ای قربانی شوند، آنها معتقد هستند که جنگ داخلی باعث تغییرات جمعیتی می‌شود!

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود که حزب نیروهای لبنانی در سال ۲۰۱۷ خدماتی را در زمینه ایجاد جنگ داخلی به السهبان، وزیر سابق عربستان سعودی ارائه داد، رئیس این حزب به سعد حریری خیانت کرد، او هم‌پیمانانش را به درگیری با حزب الله تحریک می‌کند.

حسن نصرالله ادامه داد: «رییس حزب «نیروهای لبنان» [جعجع] می‌خواهد برای شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی مسیحیان در ترس باقی بمانند، همسر او در رویدادهای پنج‌شنبه حضور داشت، مواضع [جعجع] و نمایندگانش، تلاش کامل برای نبرد بود، ما در روز پنج‌شنبه خودمان را به ارتش و حکومت لبنان سپردیم، حزب نیروهای لبنان اقدام به جنایات پنج‌شنبه کرد.»

او تاکید کرد: «تلاش برای معرفی حزب‌الله به عنوان دشمن؛ توهم، افتراء و دروغ است، حزب نیروهای لبنانی اقدام به تامین پوشش برای تروریست‌های سوریه کرد، وقتی داعش و النصره شهرهای مسلمان و مسیحی را تهدید می‌کردند، حزب‌الله حامی مسلمانان و مسیحیان بود و نیروهای حزب [جعجع] پشتیبان داعش و النصره.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی توسعه پایدار و موزون است و این امر دغدغه کل جامعه است. طرح مسائل زنان

ادامه »

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی)

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی

ادامه »