? زنده| ورود نهاد ریاست جمهوری به موضوع بازداشت خشن زن جوان توسط گشت ارشاد

 



ورود نهاد ریاست جمهوری به موضوع بازداشت خشن زن جوان توسط گشت ارشاد

ریاست جمهوری به موضوع بازداشت خشن دختر جوان در تهران ورود کرده است.

پایگاه خبری الف در این رابطه نوشته است که دفتر رئیسی به وزارت کشور دستور داده این موضوع را بررسی و گزارشی را به دفتر دولت تقدیم کند.

این در حالی است که صبح امروز معاون فرماندهی انتظامی پایتخت، گفته بود علت دستگیری او بدحجابی «نبود» و به دلیل تمرد از دستور هم پلیس برایش پرونده قضایی تشکیل شده است.

او افزوده بود که دستگیری این زن «بنا به درخواست مردم و کسبه محل به اتهام دیگری» صورت گرفت.

هفته گذشته تصاویر برخورد خشن گشت ارشاد با یک زن منتشر شد. نحوی اقدام ماموران گشت ارشاد و استفاه از ابزار زنده گیری حیوانات برای دستگیری این زن واکنش‌های زیادی را برانگیخت.



پس از بیست ماه توقف به دلیل پاندمی؛ این هفته نماز جمعه در تهران برگزار می‌شود

پس از بیست ماه عدم برگزاری نماز جمعه به دلیل شیوع کرونا٬ ستاد نمازجمعه تهران، اعلام کرد از این هفته نماز جمعه برگزار خواهد شد.

در بیانیه ستاد نماز جمعه کرونا آمده است: «با آرایش جدید نیروی انسانی و با تدابیر و برنامه‌­هایی متناسب با شأن و منزلت نمازگزاران، از آمادگی مناسب برای برگزاری نماز جمعه در جمعه هفته جاری برخوردار است.»



مصوبه دولت ابراهیم رئیسی: چاه‌زدن در حریم پاسارگاد مجاز شد

احسان رستمی‌پور، فعال حوزه میراث‌ فرهنگی خبر داد که چاه‌زدن در حریم پاسارگاد جزو مصوبات هیات دولت در سفر فارس است

رستمی‌پور در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «تاریخ شیراز به خطر افتاد، چاه‌زدن در حریم پاسارگاد که جزو مصوبات هیات دولت در سفر فارس آمده، این است که بنابر مصوبه هیات دولت ۲۰۰ خانه تاریخی در اطراف حرم شاهچراغ، در مرکز تهران، از فهرست میراث فرهنگی خارج می‌‌‌شوند تا «طرح توسعه حرم شاهچراغ» پیش برود. این طرح توسعه حرم تا حالا بسیاری از خانه‌های تاریخی شهر شیراز را تخریب کرده و حالا نوبت به ۲۰۰ خانه دیگر رسیده است.»

پیشتر وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی دولت سیزدهم نیز گفته بود که نباید کشاورزی در استان فارس را به دلیل حمایت از اماکن باستانی محدود کرد.



امیرعبداللهیان: امضای سند همکاری ۲۰ ساله با ونزوئلا

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، پس از ملاقات با وزیر خارجه ونزوئلا در تهران اعلام کرد که در ماه‌های آینده نیکلاس مادورو، ‌رییس‌جمهور ونزوئلا، به تهران سفر می‌کند و در آن سفر جمهوری اسلامی یک سند همکاری ۲۰ ساله با او امضا خواهد کرد.

پیشتر نیز توافقنامه‌ای بین جمهوری اسلامی و چین امضا شده بود.

توافق ۲۵ ساله ایران و چین در فروردین سال جاری در حالی به امضا رسید که جمهوری اسلامی تاکنون در پنهان نگاه داشتن مفاد و جزییات آن اصرار داشته، مورد انتقاد و اعتراض طیف گسترده‌ای از ایرانیان قرار گرفته است.



علی لاریجانی بار دیگر خواهان انتشار دلایل ردصلاحیتش شد

علی لاریجانی٬ نامزد رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم٬ در نامه‌ای به سخنگوی شورای نگهبان بار دیگر بر خواست خود برای انتشار دلایل رد صلاحیتش در انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه‌ای گفته بود این شورا دلایل رد صلاحیت لاریجانی را برای حفظ حیثیت او نمی‌تواند منتشر کند.

علی لاریجانی٬ رییس پیشین مجلس٬ ۲۴ مهرماه نیز در بیانیه‌ای رسما از شورای نگهبان خواسته بود که دلایل رد صلاحیت او را «بدون هر گونه پرده‌پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایند.»

او روز ششم خردادماه نیز گفته بود که شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت وی را «جور کرده»، این دلایل را هنوز به وی ارائه نکرده و «مشکل‌شان چیز دیگری» است.

علی لاریجانی روز شنبه، ۲۲ خردادماه، در توییتی خبر داد که قرار است بیانیه‌ای منتشر کند و در این توییت از هشتگ «جبران» استفاده کرد.

اشاره این هشتگ به اظهار نظر رهبر جمهوری اسلامی است که روز ۱۴ خردادماه رهبر جمهوری اسلامی، با اشاره به رد صلاحیت بعضی نامزدها گفت «در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که احراز صلاحیت نشدند جفا و ظلم شد» و از «دستگاه‌های مسئول» خواست که «جبران» و «اعاده حیثیت» کنند.

او به اخباری درباره خانواده و فرزند یک نامزد اشاره داشت که مشخص شد مقصود علی لاریجانی و اقامت فرزند او در آمریکا بوده است.



راه‌اندازی رشته دانشگاهی «امر به معروف و نهی از منکر»

ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار است رشته‌ای به همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا راه‌اندازی کند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از مهران صمدی، رییس «قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر» نوشت که هدف از راه‌اندازی این رشته را «تشکیل گروه‌های مطالبه‌گری توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و گشت ارشاد مسئولان» عنوان کرده است.

مهران صمدی درباره جزئیات این رشته و قدرت اجرایی «گروه‌های مطالبه‌گر» توضیح نداد اما گفت کسانی که مایل‌اند «گروه‌های مطالبه‌گری» تشکیل دهند، می‌توانند حوزه کاری و مسئله مورد نظر خود را انتخاب و در سایتی با عنوان «میدان مطالبه» ثبت‌نام کنند و طی ۱۰ روز با گرفتن مجوز قانونی و رسمی از ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر کشور می‌توانند رسماً از مردم «مطالبه‌گری»کنند.

بر اساس دین اسلام «امر به معروف و نهی از منکر»، «واجب کفایی» است و هر فرد مسلمان موظف است به دیگران برای انجام امور دینی «به قدر کفایت» امر و نهی کند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »