? زنده| طوفان حاره‌ای شاهین جان ۶ نفر را گرفت

 


وکیل عزیز قاسم‌زاده: اجازه ورود به پرونده داده نمی‌شود

رامین صفرنیا٬ وکیل دادگستری٬ امروز اعلام کرد که اجازه تنظیم قرار داد وکالت برای عزیز قاسم‌زاده را نیافت.

عزیز قاسم‌زاده، سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان، در روز یکشنبه چهارم مهر بازداشت شد.

بازداشت سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان در حالی انجام گرفته که در روزهای اخیر اعتراضات معلمان ایران نسبت به مشکلات معیشتی در بسیاری از شهرهای کشور جریان داشته است.

اعتراضات معلمان ایران در روزهای اخیر به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی برای بهبود میزان حقوق ماهانه است که در صورت اجرا، حقوق معلمان آموزش و پرورش به‌میزان ۸۰ درصدِ دستمزد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ایران افزایش می‌یابد اما دولت و سازمان برنامه و بودجه با این طرح مخالفت کرده‌اند.

 



طوفان حاره‌ای شاهین جان ۶ نفر را گرفت

طوفان شاهین تا کنون جان ۶ نفر را گرفته است، ۱۲۲ نفر را مجروح کرده و ۵۸۰ نفر را به اسکان اضطراری کشانده است.

عباسعلی ارجمندی، فرماندار ویژه زابل٬ در این رابطه توضیح داد: «از روز گذشته تاکنون همزمان با آغاز توفان در منطقه سیستان ۱۲۲ نفر به دلیل مشکلات قلبی، ریوی و چشمی به مراکز درمانی سیستان مراجعه کرده اند.»

او افزود: «از این تعداد برای ۱۰۴ نفر اقدامات درمانی سرپایی صورت گرفت و ۱۸ نفر نیز برای دریافت اقدامات تخصصی درمانی بستری شده اند.»

مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: «۵۸۰ نفر به دنبال صدور دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر توفان حاره‌ای «شاهین» در شهرستان کنارک اسکان اضطراری داده شدند.»

او افزود: «باهدف جلوگیری از خسارت‌های جانی دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر توفان حاره‌ای صادر شد و مقدمات اسکان ضروری در منطقه ایجاد شد.»

او تاکید کرد: «توفان حاره ای «شاهین» ساعت ۱۸ دیروز وارد چابهار شد و به دنبال آن بارش شدید باران در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویژه بنادر چابهار و کنارک اتفاق افتاد.»

علی نیکزاد، نایب رییس مجلس نیز گفت: «علیرغم تمهیدات بسیار ارزشمندی که دولت در مهار طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام داده، اما در بندر چابهار ظاهرا ۶ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم.»

او تاکید کرد: «امیدوارم رسیدگی عاجل توسط دولت برای موضوع مقابله با طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام بپذیرد.»

بیشتر بخوانید: جولان طوفان شاهین؛ از سیستان و بلوچستان تا هرمزگان



وزیر بهداشت: همه مشتاق واکسن برکت هستند

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در اظهاراتی قابل تامل از استقبال مردم از واکسن برکت خبر داده است.بهرام عین اللهی گفت: همه مشتاق واکسن برکت هستند.برکت یکی از واکسن‌های بسیار موفق در دنیا است.



سرپرست وزارت آموزش: همه مدرسه‌ها از نیمه‌ آبان باز می‌شوند

علی‌رضا کاظمی، سرپرست وزارت‌ آموزش‌وپرورش، وعده می‌دهد همه مدرسه‌های مملکت از نیمه آبان‌ماه با مراعات پروتکل‌های بهداشتی باز می‌شوند و برای این ‌کار قرار است یک اطلس منتشر شود.



فاضلاب به جای آب آشامیدنی در آبادان و خرمشهر

احمد لفته‌نژاد، نماینده خرمشهر در مجلس٬ در یک نشست بررسی معضل آب گفت که «در آبادان و خرمشهر آب فاضلاب به خورد مردم می‌دهیم» و وزیر نیروی ایران نیز در همین نشست در این مورد «به او حق داد.»

ایسنا خبر داد که این نماینده مجلس در ادامه افزوده است: «آبی که به آبادان و خرمشهر می‌رسد، آب نیست و فاضلاب است» و «در آبادان و خرمشهر مردم با توجه به این وضعیت آب، با انواع مریضی‌ها و حساسیت‌های پوستی مواجه هستند و مشکلات فراوانی در این زمینه دارند.»

لفته‌نژاد با بیان اینکه مردم شهرهای جنوبی خوزستان از وضعیت آب ناراضی هستند، گفت: «چیزی به اسم توسعه طرح‌های آب در آبادان و خرمشهر نداریم و علت اینکه پس از ۳۲ سال هیچ طرحی برای حل مشکلات آب در این شهرها اجرایی نشده‌است، باید بررسی شود.»

او خواستار «پیگیری سهمیه آب شهرهای آبادان و خرمشهر از طرح آبرسانی غدیر» و «رسیدن به داد مردم» این شهرها شد.



افزایش سه برابری اختلاس و رشوه در شش ماهه اول امسال

محمدرضا مقیمی، رییس پلیس امنیت اقتصادی، اعلام کرد که ارزش ریالی پرونده‌های اختلاس در شش ماهه اول سال ۳۳۳ درصد و همچنین ارزش پرونده‌های رشوه نیز ۳۵۷ درصد افزایش داشته است.

او خبر داد که تعداد پرونده‌های اختلاس ۶۱ درصد و تعداد متهمان این پرونده‌ها ۹۴ درصد افزایش یافته است.

مقیمی گفت که این شش ماه در پایان دولت حسن روحانی بوده و این موضوع «قابل توجه است» و باید به صورت جدی با آن برخورد کنیم.

رییس پلیس امنیت اقتصادی همچنین گفت که ارزش ریالی پرونده های رشوه ۳۵۷ درصد، تعداد متهمان ۲۸ درصد و تعداد پرونده‌ها ۱۹ درصد افزایش یافته است.

جزییات پرونده های فساد مالی در ایران اعلام نمی شود و تنها بخش‌هایی از پرونده های فساد اقتصادی بزرگ که توسط وزارت اطلاعات و یا سازمان اطلاعات سپاه پاسداران رسیدگی می‌شود، بیان شده است.

افزایش ارزش ریالی و تعداد پرونده‌های فساد مقامات دولتی در حالی رخ داده که ابراهیم رئیسی در دوره ریاست بر قوه قضاییه اصلی‌ترین برنامه خود را مبارزه با فساد ذکر کرده بود.



وزیر امور خارجه ایران: به آمریکایی‌ها گفتم ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ما را آزاد کنید

حسین امیرعبداالهیان٬ وزیر امور خارجه٬ شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی خبر از آن داد که در جریان سفرش به نیویورک مقام‌های آمریکایی در مورد احیای برجام با او تماس گرفته‌اند و او به آنها در این مورد پیامی داده است.

حسین امیرعبداللهیان توضیح داد: «من در آنجا بودم و آمریکایی‌ها تلاش کردند خیلی از کانال‌ها را باز کنند و به یک شکلی تماسی با من بگیرند و پیام‌هایی را منتقل کنند. به یکی از کسانی که حامل پیام بود گفتم … اگر نیت واقعی دارند بخشی از اموال ما مثلاً ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مربوط به خود ما را در بانک‌های خارج از کشور را آزاد یا با کشور برگردانند.»

او افزود که آمریکایی‌ها «یک حرکتی کنند که ما بتوانیم بگوییم بایدن با ترامپ یک تفاوتی دارد.»

به دلیل تحریم‌های ایالات متحده بر بخش‌های بانکی و انرژی ایران، ایران تاکنون موفق به دست‌یابی به ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های خود در بانک‌های خارجی نشده است؛ دارایی‌های که عمدتاً از طریق صادرات نفت و گاز به دست آمده است.



زنان برای دیدار ایران – کره‌جنوبی به استادیوم می‌روند

زنان می‌توانند بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی را از نزدیک تماشا کنند.

در جلسه هماهنگی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مقرر شد تماشاگران در ورزشگاه آزادی حضور یابند.

پیش از این زنان برای اولین بار به تماشای دیدار تیم‌های ملی ایران و کامبوج نشستند.

اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها با فشارهای فیفا و بعد از خودسوزی دختر آبی صادر شد.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »